شربت استئوکر چیست؟

استخوان ها مهم ترین حامیان بدن برای راه رفتن و فعالیت هستند. تقویت این حامیان مهم به ما کمک می کند در سنین میانسالی و پیری مشکلات کمتری را تجربه کنیم. مصرف مکمل هایی مانند شربت استئوکر ویتابیوتیکس می تواند کمبودهای غذایی برای تقویت استخوان ها را از بین برده و از ایجاد بیماری شایع پوکی استخوان جلوگیری کند.

در ترکیبات این شربت علاوه بر کلسیم مورد نیاز روزانه بدن، املاحی نظیر منیزیم، زینک و ویتامین D3 نیز وجود دارد که برای جذب بهتر کلسیم و افزایش تراکم استخوان ها مفید است.

کلسیم

مهمترین ماده معدنی موجود در استخوان است. این ماده نقش مهمی در عملکرد صحیح ماهیچه‌ها، اعصاب و سلامت قلب دارد. همچنین در بازسازی بافت‌ها و کنترل فشار خون موثر است.

منیزیم

نسبت منیزیم به کلسیم در بدن بسیار حیاتی است و مصرف کلسیم حتما باید در تعادل با منیزیم مصرفی باشد. کمبود منیزیم باعث کاهش جذب کلسیم می‌شود و نقش اساسی در سلامت سیستم عصبی و ماهیچه‌های قلب دارد.

روی

روی موجود در استئوکر شربت در ساختن استخوان‌ها نقش بسزایی دارد، باعث حفظ رشد و کلسیم دار شدن استخوان می‌شود. یک عنصر ضروری در تغذیه انسان، با گستره وسیعی از نقش‌های بیولوژیکی است. روی نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده در بدن انسان را دارد. روی در تمام ارگان‌ها، بافت‌ها، مایعات و ترشحات بدن، موجود است. متاسفانه شیوع کمبود متوسط تا شدید روی در کشورهای در حال توسعه بالاست.

ویتامین D۳

جهت بهبود سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و باعث جذب بیشتر کلسیم از روده کوچک می‌شود. رشد و تقویت استخوان‌ها و متابولیسم کلسیم تا حدود زیادی مربوط به این ویتامین است. ویتامین D تحت تاثیر اشعه آفتاب در پوست سنتز می‌شود و یک ویتامین محلول در چربی است. همچنین از طریق رژیم غذایی نیز بدست می‌آید. ویتامین D به جذب کلسیم، فسفر و سایر مواد معدنی در لوله گوارشی کمک می‌کند. همچنین جهت انجام عملکرد طبیعی غده پاراتیروئید که تنظیم کننده میزان کلسیم در خون است، ضروری است. نوزادان و نیز افرادی که در سن بلوغ هستند جهت تشکیل مناسب دندان و استخوان به ویتامین D بسیار نیاز دارند.

تاثیر کمبود روی و کلسیم در بدن

کمبود روی یا اختلال در متابولیسم روی می‌تواند عوارض جانبی عمیقی روی سلامت داشته باشد. عوارض کمبود روی شامل: کاهش قوه بینایی و چشایی، ابتلا به انواع عفونت‌ها، تاخیر در بلوغ جنسی (در مردان)، توقف رشد، کاهش اشتها و وزن، ریزش مو و خشکی پوست است. شایع ترین علائم کمبود ویتامین D ناتوانی در کلسیفیه کردن استخوان‌ها است. همچنین خراب شدن سریع دندان‌ها، تاخیر در رشد و شکل گیری غیر عادی استخوان‌ها در کودکان و نرمی استخوان از علایم دیگر کمبود ویتامین D به شمار می‌آید. ضعف عضلانی کاهش قدرت بدنی، جذب غیر کارآمد مواد معدنی و پیری زودرس نیز ممکن است بروز کند. مصرف به اندازه محلول خوراکی استئوکر از ایجاد این بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

شربت استئوکر ویتابیوتیکس، را می توانید از دیجی دارو، داروخانه اینترنتی دکتر قاسمی تهیه نمایید و همواره می توانید از مشاوره رایگان دیجی دارو بهره ببرید.

مواردمصرف شربت استئوکر

محلول خوراکی استئوکر، یک مکمل بسیار خوب برای افرادی است که می خواهند از ضعف دوران میانسالی و عوارض یائسگی دور بمانند. مصرف این شربت هم برای کودکان و هم بزرگسالان مفید است و هر رنج سنی می تواند از خواص آن بهره ببرد.

استئوکر برای رشد قد کودکان

سنین کودکی بهترین فرصت برای رشد طولی و عرضی استخوان ها است. شربت کلسیم، منیزیم، زینک استئوکر با تأمین املاح مورد نیاز استخوان ها به رشد قد کودکان کمک می کند. ویتامین D3 موجود در شربت کلسیم استئوکر، سبب افزایش تولید پروتئین کلسی تونین می شود. این پروتئین در تحریک ساخت سلول های استخوانی و جذب بیشتر کلسیم به سلول های استخوانی نقش دارد. این فرایند سبب افزایش رشد قد در کودکان و افزایش تراکم استخوان ها می شود.

سلامت مادر و جنین در دوران بارداری

در زنان بارداری که میزان کافی دریافت کلسیم در روز ندارند، مصرف مکمل های کلسیم باعث افزایش تراکم استخوان جنین می شود. همچنین، مصرف خوراکی زینک و منیزیم نیز به رشد بهتر سیستم ایمنی، مغز و قلب جنین نیز کمک می کند. شربت استئوکر، کمبودهای ضروری مادران باردار را تأمین می کند.

 تقویت استخوان ها و ماهیچه ها

محلول خوراکی استئوکر برای تقویت استخوان ها به خصوص در خانم ها می تواند از ایجاد پوکی استخوان پس از یائسگی جلوگیری کند. زینک از دوران جنینی در رشد و نمو استخوان ها و ماهیچه ها در بدن انسان نقش دارد. منیزیم و کلسیم نیز برای تنظیم انقباضات ماهیچه ها و افزایش تراکم استخوان ها واجب است. پس مصرف مکمل کلسیم، منیزیم زینک استئوکر می تواند در تقویت استخوان ها و ماهیچه ها نقش داشته باشد.

علاوه بر موارد گفته شده شربت استئوکر برای تقویت استخوان ها و دندان ها،تامین کمبودهای تغذیه ای،بهبود انقباض ماهیچه هاو…نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شربت استئوکر ویتابیوتیکس، را می توانید از دیجی دارو، داروخانه اینترنتی دکتر قاسمی تهیه نمایید و همواره می توانید از مشاوره رایگان دیجی دارو بهره ببرید.

نحوه و میزان مصرف شربت کلسیم استئوکر

بهترین زمان مصرف شربت استئوکر و به طور کلی مکمل های کلسیم، یک ساعت پس از غذا است. نحوه مصرف شربت استئوکر برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • کودکان ۲-۱ سال: روزی ۲ بار هر بار ۱ قاشق مرباخوری پر
  • کودکان ۱۲-۳ سال: روزی ۲ تا ۳ بار هر بار ۱ قاشق مربا خوری پر
  • بزرگسالان: روزی ۲ بار هر بار ۲ قاشق مرباخوری پر
  • در بارداری و شیردهی: روزی ۲ بار هربار ۲ قاشق مرباخوری پر

عوارض شربت کلسیم استئوکر در کودکان

شربت استئوکر ویتابیوتیکس یک مکمل غذایی بوده و در صورتی که به اندازه لازم مصرف شود، عوارضی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *