راه‌های مقابله با امیکرون

داروهای درمان امیکرون؛ تزریق دوز سوم واکسن، زدن دو ماسک در اماکن شلوغ، دقت بیشتر در بهداشت دست و بهبود تهویه توصیه اکید متخصصان برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.

تزریق دزهای توصیه شده واکسن‌های موجود به طور کامل موجب افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از ایجاد بیماری شدید در برابر امیکرون می‌شود. یعنی افرادی که دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، در صورت ابتلا، بیماری آنها بسیار شدید نخواهد بود.

پرهیز از شایعه‌پراکنی درباره بیماری، رعایت فاصله ۲ متر و پرهیز از دورهمی و مهمانی از دیگر توصیه‌های ارائه شده در خصوص سویه امیکرون است. شایعات بسیاری از خصوص خفیف بودن سویه امیکرون مطرح می‌شود اما باید در نظر داشت این خفیف بودن را افرادی تجربه می‌کنند که واکسن‌زده باشند.

داروهای درمان امیکرون؛ البته تأکید می‌شود، افرادی که سه دز واکسن خود را تزریق کرده‌اند نباید با این تصور که واکسن زده‌اند، رعایت مسائل بهداشتی را نادیده بگیرند چراکه عواملی مثل ضعف بدن یا عوامل ناشناخته می‌تواند موجب تشدید بیماری در افراد و حتی مرگ آنها شود.

علائم ناشی از ابتلا به امیکرون کرونا

آبریزش بینی، احتقان بینی، سردرد، خستگی، عطسه و گلودرد از مهمترین علائم  این بیماری به شمار می روند.

سرفه ملایم تر از سرفه در گونه های دیگر است. تب کمتر دیده می شود. از بین رفتن حس بویائی و چشائی یکی از نشانه های مهم آلودگی با کوید-19 است ولی در عفونت امیکرون کرونا کمتر دیده می شود و بیماران کمتر دچار سختی تنفس می شوند. بعضی علائم بیشتر در مبتلایان به امیکرون دیده می شود تا مبتلایان به گونه دلتا که عبارتند از : تهوع، تعریق شبانه و درد ناحیه تحتانی کمر درست مثل گونه های دیگر ویروس، امیکرون را نمی توان ادعا کرد که عوارض کمتری ایجاد می کند بلکه بسیاری از بیماران دارای مجموعه ای از علائم تب، اختلالات گوارشی، درد، ضعف، هوشیاری کمتر و مشکل تنفسی می باشند.

چند راهکار ساده برای مقابله با کروناویروس 

  •  مصرف به اندازه ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ و پس از آن، بهبودی بعد از ابتلا به این بیماری حیاتی است. بنابراین افراد می بایست سطح این ویتامین را در بدن خود بسنجند و به منظور افزایش سطح آن به اندازه کافی نور خورشید دریافت کنند.
  •  یک خواب خوب شبانه می تواند باعث شادابی بدن و ذهن افراد شود.
  •  ​​ورزش کنید، فعال باشید و خوب غذا بخورید. ورزش کردن در حد اعتدال و فعال بودن از جمله راهکارهای ساده اما در عین حال موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد هستند.
  •  همچنین مصرف غذاهای حاوی ویتامین C یا zink (روی) نیز برای حفظ سلامتی افراد بسیار موثر هستند.
  •  حفظ آرامش با انجام تمرینات تنفسی نیز می تواند باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی افراد شود.

تدابیر لازم بعد از ابتلاء به عفونت امیکرون کرونا:

  • نوشیدن مایعات فراوان
  • استراحت مطلق
  • تغذیه مناسب

داروهای درمان امیکرون؛ برای رفع سردرد و بدن درد از قرص استامینوفن استفاده نمائید. برای رفع آبریزش بینی و عطسه از قرص های فیتوکلد هر نوبت 2 عدد استفاده نمائید. و همچنین از قرصهای C-Fix ویتامین C یک گرمی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *