قرص لیورکر؛ کبد بزرگ ترین غده بدن است که وظایف حیاتی متعددی به عهده دارد. کبد در ساخت پروتئین های ضروری خون از جمله هپارین، پروترومبین و فیبرینوژن، هضم و گوارش غذا، فراهم کردن سریع انرژی برای بدن، به دام انداختن سموم بدن و تصفیه آن ها، ذخیره آهن و تنظیم گلوکز یا قند خون نقش دارد. بنابراین وجود اختلال در کبد، همه این فرآیندها را نیز با مشکل مواجه می کند.

به همین دلیل است که حفظ سلامت کبد از اهمیت فراوانی برخوردار است. در افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند. تری گلیسیرید بالا یا سایر اختلالات کبدی، معمولاً مشکلاتی مانند: ناراحتی های گوارشی، تنظیم نبودن قند خون، زردی چشم و پوست دیده می شود. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، مصرف قرص لیورکر هلث اید می تواند مؤثر باشد. این قرص گیاهی برای پاکسازی کبد و کمک به عملکرد صحیح کبد، بسیار مؤثر است.

قرص لیور کر با بهره گیری از خواص عصاره های گیاهی، اختلالات کبدی را تا حد زیادی برطرف می کند و به افراد مبتلا به فشار و چربی خون بالا، دیابت و عدم تحمل لاکتوز نیز کمک می کند.

ترکیبات قرص لیورکر

قرص لیور کر هلث اید یکی از بهترین قرص های گیاهی برای تقویت کبد است. در ترکیبات این قرص از گیاهان موثری همچون گل قاصدک، گیاه خار مریم، زرشک، زردچوبه و کنگر فرنگی استفاده شده است. هرکدام از این گیاهان با مکانیسم خاصی به عملکرد بهتر کبد کمک می کنند. در ادامه به صورت مختصر به تأثیر این گیاهان اشاره کرده ایم.

گیاه خار مریم: در عصاره این گیاه ماده موثری به نام سیلی مارین وجود دارد که از ورود سموم و ترکیبات آسیب زا به کبد جلوگیری می کند. سیلی مارین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که علاوه بر سم زدایی کبد، از تجمع تری گلیسیرید و کلسترول در خون نیز پیشگیری می کند. یکی دیگر از محصولاتی که حاوی گل خار مریم است و می توانید از آن برای کنترل کلسترول، قند خون و کاهش تری گلیسیرید خون کمک بگیرید، کپسول لیورسیل شرکت رز فارمد است.

کنگر فرنگی: این گیاه نقش موثری در افزایش تولید صفرا داشته و به سم زدایی کبد کمک می کند.

زردچوبه: این گیاه که همه ما آن را به عنوان یک ادویه می شناسیم، حاوی یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که به کنترل کبد چرب و جلوگیری از ابتلا به آن کمک می کند.

زرشک: مصرف زرشک همراه با خار مریم به عملکرد کبد در کنترل قند خون کمک می کند. همچنین این گیاه با خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد از آسیب رسیدن به کبد نیز جلوگیری می کند.

گل قاصدک: عصاره این گیاه حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C و K بوده و به عملکرد بهتر کبد در تجزیه چربی ها، حفظ جریان صفرا و تنظیم گوارش کمک می کند.

جدول ترکیبات قرص لیورکر هلث اید

عنوان مقدار نیاز روزانه
گیاه خار مریم 500میلی گرم *
گل قاصدک 200 میلی گرم *
پودر ریشه زرشک 200 میلی گرم *
پودر زردچوبه 200 میلی گرم *
پودر کنگر فرنگی 200 میلی گرم *
کولین سیترات 200 میلی گرم *
اینوزیتول 200 میلی گرم *
تورین 200 میلی گرم *
متیونین 200 میلی گرم *

قرص لیورکر برای کبد چرب

یکی از وظایف کبد، جداسازی چربی از مواد غذایی و تبدیل آن ها به انرژی است. به همین دلیل در حالت طبیعی حدود 5% تا 10% وزن این اندام بزرگ را چربی تشکیل می دهد. اما اگر این میزان از 10% بیشتر شود، کبد وارد فاز بیماری کبد چرب شده و هرچه چربی رسوب شده در کبد بیشتر شود، گرید یا درجه بیماری شدیدتر می شود. کبد چرب اگر کنترل و درمان نشود ممکن است سبب ابتلای فرد به بیماری های جدی تری مانند هپاتیت و سیروز کبدی شود.

مصرف قرص لیور کر می تواند کبد چرب را تحت کنترل قرار دهد و در صورت شدید نبودن بیماری حتی به درمان آن نیز کمک کند. این قرص گیاهی حاوی ترکیباتی از جمله اینوزیتول، متیونین، کولین و تورین است که به تجزیه چربی ها کمک کرده و مانع از رسوب چربی در کبد می شود. این مواد به کنترل قند خون توسط کبد نیز کمک می کنند.

از دیگر محصولاتی که می توانید برای کپسول تقویت کبد و کمک به درمان کبد چرب استفاده کنید، کپسول لیورگل است که در پیشگیری از ابتلا به هپاتیت و سیروز کبدی و بهبود کبد چرب مؤثر است.

قرص لیور کر برای جوش

یکی از تاثیرات ثانویه مصرف قرص لیور کر، بهبود جوش های صورت و رفع مشکلات پوستی است. یکی از اولین نشانه های اختلال در فعالیت کبد، بروز جوش های ملتهب و قرمز روی صورت می باشد. این موضوع به پوست صورت آسیب های زیادی وارد می کند و به جا ماندن لک این جوش ها نیز زیبایی و شفافیت صورت را از بین می برد. بنابراین قرص لیورکر با از بین بردن مشکلات کبد، می تواند برای از بین رفتن جوش های ناشی از اختلال کبدی نیز مؤثر باشد.

پاکسازی کبد با قرص لیورکر

پاکسازی کبد به معنی خروج سموم تجمع یافته در کبد است. این سموم شامل مواد اضافی در متابولیسم داروها، آمونیاک، بیلی روبین و… می شود. تجمع این مواد در کبد سبب تولید ترکیبات حد واسطی می شود که در طول زمان ممکن است به سلول های کبد و در نهایت بافت کبد آسیب برساند. بنابراین مهم است که این مواد از کبد خارج شوند.

قرص لیور کر با در اختیار داشتن عصاره های گیاهی که سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی، فیبر، ویتامین C و K هستند، کبد شما را سم زدایی کرده و به آن جان تازه ای می دهد.

موارد احتیاط

  • زنان با شرایط حساس به هورمون مانند ابتلا به سرطان تخمدان، سرطان رحم و پستان، اندومتریوز و فیبروئیدهای رحمی، بهتر است از مصرف این محصول خودداری کنند. زیرا دو گیاه خار مریم و زردچوبه تاثیرات نامطلوبی در بدن آنها خواهد داشت.
  • افرادی که به گیاهان خانواده آستراسه یا کمپوزیته مانند کنگر فرنگی، بومادران، بابونه، گل آفتابگردان، کاسنی و…حساسیت دارند، احتمالا به این فرآورده نیز حساسیت نشان می‌دهند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه ای مانند اختلالات خونریزی، انسداد و سنگ صفرا، بیماری‌های کبدی و… قبل از مصرف حتما با پزشک متخصص مشورت کنند.
  • در صورت بارداری و یا شیردهی، قبل از مصرف این فرآورده با پزشک خود مشورت نمایید.

تداخلات دارویی

به طور کلی در صورت مصرف سایر داروها به صورت مزمن و همزمان با قرص لیورکر، بهتر است جهت کاهش تداخلات احتمالی با پزشک یا داروساز مشورت شود. از جمله داروهای ضد انعقاد خون، ضد فشار خون، داروهای دیابت، داروهای ضد قارچ، لیتیم، کورتون‌ها، دیگوکسین و داروهای با اثر کاهنده فشار خون ( روغن ماهی، ال آرژنین، Q۱۰ و…)

تداخل با گیاهان

قرص لیورکر هلث اید با گیاهان زیر تداخل دارد:

  • گیاهانی با اثر ضد انعقاد خون (مریم گلی، سیر جنسینگ و…)
  • گیاهان با اثر کاهنده قند خون (شنبلیله، پنجه شیطان، سیر، پسیلیوم و…)
  • گیاهان با اثر خواب آور (علف چای، سنبل الطیب، کاوا و…)
  • پروبیوتیک‌ها احتمالاً با زرشک تداخل دارد بنابراین با دو ساعت فاصله مصرف شود.
  • زردچوبه نیز با آهن احتمال تداخل دارد بنابراین بهتر است این قرص با دو ساعت فاصله از مکمل‌های آهن مصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *