کپسول مولتی دیلی اونسن

کپسول مولتی دیلی اونسن؛ بدن انسان برای حفظ عملکرد صحیح به بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. اکثر این مواد مغذی از طریق مواد غذایی تامین می شوند ولی عدم دسترسی به مواد غذایی، افزایش سن، بیماری ها و پیروی از رژیم های خاص می توانند مانع از دریافت کافی ریز مغذی ها شوند. به همین دلیل استفاده از مولتی ویتامین ها برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی توصیه می شود.
مولتی ویتامین ها با تامین این ریز مغذی مانع از کمبود آنها شده و باعث حفظ سلامت عمومی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن، حفظ سلامت عضلات، حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها، حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی، حفظ سلامت پوست و مو، حفظ سلامت چشم ها و بینایی و حفظ عملکرد صحیح مغز می شوند.
محصول مولتی دیلی اونسن  از جمله مکمل های مولتی ویتامین می باشد که با دارا بودن ریزمغذی ها در حفظ سلامت بدن موثر است.

ترکیبات مولتی ویتامینی  که تک تک آنها را به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار می دهیم:

ویتامین A:
کپسول مولتی دیلی اونسن ویتامین A محلول در چربی می باشد و به نام های رتینول (فرم الکلی ویتامین آ) و ترکیباتی با فعالیت های بیولوژیکی رتینول نیز شناخته می شود. این ویتامین نقش اساسی در بینایی، رشد و نمو، تقویت سیستم ایمنی و تولید مثل دارد. میزان نیاز روزانه (RDA) بدن در بزرگسالان برای آقایان 900 میکرو گرم (تقریبا معادل 3000IU) و در بانوان 700 میکرو گرم (تقریبا معادل 2300IU) می باشد و دریافت حداکثر میزان مجاز روزانه (UL) در این افراد 3000 میکروگرم (10000IU) است.
*نکته ای برای تبدیل میکروگرم رتینول به IU: هر میکروگرم رتینول معادل 3.33 واحد بین المللی یا IU است.

ویتامین C:
ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیسم پروتئین ها نیز نقش دارد. این ویتامین علاوه بر عملکردهای بیوسنتز و آنتی اکسیدانی، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و به جذب آهن نیز کمک می نماید.

ویتامین E:
این ویتامین جزء ویتامین های محلول در چربی می باشد و یکی از مهم ترین آنتی اکسیدانی های فاز چرب بشمار می رود. این ویتامین با جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد حین اکسیداسیون چربی ها، از ایجاد آسیب سلولی نیز جلوگیری می نماید. به علاوه، در تقویت سیستم ایمنی، بیان ژن و سایر فرایندهای متابولیکی نقش دارد. ویتامین E در گشاد شدن عروق و جلوگیری از تجمع پلاکتی نیز موثر می باشد.

ید:
ید یک عنصر کمیاب است. این ماده معدنی یکی از اجزای اساسی هورمون های تیروئیدی تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T3) می باشد که بسیاری از فعالیت های بیوشیمیایی مانند ساخت پروتئین و فعالیت آنزیمی را تنظیم می کند و در فرایندهای سوخت و سازی بدن نقش تعیین کننده دارد. و همچنین برای رشد استخوان ها و سیستم عصبی مرکزی در جنین و نوزادان مورد نیاز است. میزان نیاز روزانه ید در مردان و زنان بالغ 150 میکروگرم می باشد. حداکثر میزان مجاز دریافت ید 1100 میکروگرم می باشد و دریافت دوز بالاتر از این مقدار با بروز علائمی مانند کمبود ید (گواتر، کم کاری تیروئید) همراه باشد.

ویتامین B1:
تیامین یکی از ویتامین های محلول در آب است. این ویتامین نقش مهمی در متابولیسم قندها، تولید انرژی، رشد و نیز بهبود عملکرد سیستم عصبی دارد. میزان نیاز روزانه این ویتامین در مردان بزرگسال 1.2 میلی گرم و در زنان بزرگسال 1.1 میلی گرم می باشد.

ویتامین B2:
این ویتامین در فرایندهای تولید انرژی از مواد مغذی، رشد و تمایز سلولی و تجزیه داروها نقش دارد. میزان نیاز روزانه بدن به B2 در بزرگسالان برای آقایان 1.3 میلی گرم و در بانوان 1.1 میلی گرم می باشد.

ویتامین B3:
نیاسین که ویتامین ب3 نیز نامیده می شود، یکی از ویتامین های محلول در آب است. نیاسین نام ژنریک نیکوتینیک اسید، نیکوتین آمید و مشتقات آن نظیر نیکوتینامید ریبوساید می باشد.  به طور کلی بیش از 400 آنزیم در بدن برای کاتالیز واکنش ها به NAD نیاز دارند که عمدتاً در متابولیسم و تولید انرژی در تمام سلول ها نقش دارد. این ویتامین همچنین برای حفظ یکپارچگی ژنوم و کنترل بیان ژن نیز مورد نیاز است.
میزان نیاز روزانه (RDA) بدن در بزرگسالان برای آقایان 16 میلی گرم و در بانوان 14 میلی گرم می باشد و دریافت حداکثر میزان مجاز روزانه (UL) در این افراد 35 میلی گرم است.

ویتامین B12:
ویتامین B12 از جمله ویتامین های محلول در آب می باشد. این ویتامین به عنوان کوفاکتور آنزیم های مهم در بدن، برای تکامل و عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی، تشکیل گلبول های قرمز سالم، ساخت DNA و جلوگیری از ایجاد کم خونی مگالوبلاستیک (نوعی کم خونی که در اثر کمبود B12 و فولیک اسید رخ می دهد) در افراد ضروری است.

ویتامین B9:
فولیک اسید یکی از ویتامین های محلول در آب می باشد که به عنوان فولات، فولاسین و ب9 نیز شناخته می شود. این ویتامین نقش مهمی در ساخت اسیدهای نوکلئیک (DNA/RNA) و متابولیسم اسید آمینه ها دارد. میزان نیاز روزانه این ویتامین در بزرگسالان 400 میکروگرم می باشد.

ویتامین B6:
نیاز به این ویتامین محلول در آب در بزرگسالان 1.3 میلی گرم در روز است. ویتامین B6 به تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد شناختی (حافظه و یادگیری)، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی(PMS)، بهبود متابولیسم پروتئین و کربوهیدرات کمک می کند. همچنین، در برخی از مطالعات دریافت B6 از طریق کاهش سطح هموسیستئین، خطر بیماری های قلبی و عروقی را کم می کند.

ویتامین D:
ویتامین D محلول در چربی بوده و به نام ویتامین نور خورشید نیز شناخته می شود. زیرا مواجهه متوسط با نور خورشید از طریق تابش اشعه ماورا بنفش به پوست، کلسترول را به ویتامین D تبدیل می کند. این ویتامین جذب کلسیم را در روده تقویت کرده و غلظت کلسیم و فسفات سرم را حفظ می کند. بنابراین برای رشد و استحکام استخوان ها لازم است و از نرمی استخوان در کودکان (راشیتیسم) و بزرگسالان (استئومالاسی) جلوگیری می کند. میزان نیاز روزانه (RDA) بدن در بزرگسالان 15 میکرو گرم (معادل 600IU) می باشد و دریافت حداکثر میزان مجاز روزانه (UL) در این افراد 100 میکرو گرم (معادل 4000IU) است.
*نکته ای برای تبدیل میکروگرم ویتامین د به IU: هر میکروگرم از ویتامین D برابر با 40 واحد بین المللی IU می باشد.

منیزیم:
منیزیم به عنوان کوفاکتور بیش از 300 سیستم آنزیمی در بدن عمل می کند. در ساخت پروتئین، DNA، عملکرد عضلات و اعصاب، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون نقش دارد. همچنین می تواند به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS) مانند اضطراب، بی خوابی و … کمک کند.

کلسیم:
کلسیم فراوان ترین ماده معدنی بدن بوده و عنصر اصلی تشکیل دهنده استخوان است. نیاز روزانه به کلسیم در افراد بزرگسال 1000 میلی گرم است. در صورتی که مقدار مناسبی کلسیم از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنید استفاده از مکمل های کلسیم می تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از کمبود این ماده معدنی باشد. کلسیم موجود در این مکمل با ملح کربنات و فسفات می باشد.

آهن:
آهن یک ماده معدنی ضروری است که مهم ترین نقش آن شرکت در ساختار هموگلوبین گلبول های قرمز خون است. در واقع هموگلوبین یک پروتئین حاوی آهن است که در ساختار گلبول های قرمز خون حضور دارد و اکسیژن را از ریه ها به اندام ها و بافت های مختلف بدن می رساند. وجود این ماده معدنی در روند طبیعی رشد بدن، تولید انرژی، تکامل عصبی، عملکرد سلولی و ساخت برخی هورمون ها ضروری است. میزان دوز مورد نیاز آهن در مراحل مختلف زندگی متفاوت می باشد. این مقدار در مردان بالغ 8 میلی گرم و در زنان بالغ تا 50 سالگی 18 میلی گرم و برای زنان بالاتر از 50 سال 8 میلی گرم است.

تقویت سیستم ایمنی بدن کپسول مولتی دیلی اونسن

ویتامین و مواد معدنی از جمله مواد مغذی ضروری هستند زیرا صدها وظیفه در بدن برعهده دارند. مجموعه این ویتامین‌ها و مواد معدنی به استحکام استخوان‌ها، التیام زخم، تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و سلامت عمومی بدن را بر عهده دارد. در فرمولاسیون مولتی ویتامین evanson ویتامین‌های محلول در چربی A، E و D دیده می‌شود. همان طور که می‌دانید، ویتامین A یک ویتامین اساسی برای حفظ بینایی است که باعث سلامت پوست و بافت‌ها نیز می‌شود و نقش مهمی در رشد استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بر عهده دارد. ویتامین E موجود در این محصول آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده که از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ویتامین E همچنین از تخریب ویتامین A و چربی‌‌ها در بدن جلوگیری می‌‌کند. رژیم غذایی سرشار از ویتامین E ممکن است بتواند باعث جلوگیری از آلزایمر شود.

ویتامین D موجود در evanson multi daily برای حفظ ساختار استخوانی بدن ضروری است. کمبود این ویتامین در طولانی مدت باعث ضعیف شدن استخوان‌ها و در نهایت پوکی استخوان می‌شود. این کپسول حاوی ویتامین‌های گروه ب است که نقش مهمی در تولید متابولیسم و تولید انرژی در بدن دارد. همچنین ویتامین‌های گروه B به سلامت پوست، مو و ناخن کمک کرده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. ویتامین C هم یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که عملکرد اصلی آن تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین این ویتامین با تولید کلاژن به سلامت پوست کمک موثری می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت کپسول مولتی دیلی اونسن نوتریشن با تأمین ریز مغذی‌‌های ضروری فوق یک مکمل مولتی‌ ویتامین مناسب برای حفظ و ارتقاء سلامتی است.

حفظ سلامت استخوان با قرص evanson

کمبود کلسیم یکی از مشکلات رایج در میان گروه‌های مختلف سنی است که اگر به آن رسیدگی نشود، فرد در میان‌سالی به طور قطع دچار پوکی استخوان خواهد شد. کمبود ویتامین D، کمبود منیزیم، مصرف زیاد سدیم، مصرف زیاد فسفر، کارکرد غیر طبیعی غده‌ پاراتیروئید، انجام جراحی‌های لاغری و مصرف برخی داروها از عوامل ایجاد کمبود کلسیم در بدن به شمار می‌آیند. وجود ویتامین دی برای جذب کلسیم ضروری است و در مولتی دیلی اونسن کلسیم و این ویتامین در کنار یکدیگر جای گرفته‌اند. به منظور پیشگیری از کمبود کلسیم از مواد غذایی حاوی این ماده استفاده کنید و اگر مواد غذایی جوابگوی نیاز شما نبودند، حتما به مکمل‌های حاوی کلسیم روی بیاورید. منیزیم یکی از مینرال‌های ضروری در بدن است که در بسیاری از واکنش‌های بیوشیمیایی بدن دخیل است. از این ماده معدنی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات، پیشگیری از افسردگی، عملکرد طبیعی قلب و حتی پیشگیری از پوکی استخوان در کنار کلسیم نیاز است.

درمان کم خونی با مولتی ویتامین evanson

آهن یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن است که کمبود آن سبب ایجاد کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن می شود. درواقع اگر مدام احساس ضعف و خستگی دارید و با رنگ‌پریدگی و سردی دست و پا مواجه هستید، ممکن است مقدار آهن در بدن شما کاهش یافته و دچار کم‌ خونی شده باشید. آهن یکی از ضروری‌ترین املاح معدنی برای بدن به شمار می‌آید. آهن مسئول حمل و نقل اکسیژن در سلول‌های قرمز خون و انتقال پیام‌های عصبی است. این ماده معدنی در تولید انرژی برای بدن نقش بسیار مهمی دارد. آهن در مواد غذایی همچون گوشت قرمز به وفور یافت می‌شود. در صورتی که بدن برای جذب آهن در بدن دچار مشکل باشد یا رژیم غذایی نتواند نیازهای بدن را تامین نماید، حتما باید از مکمل‌های حاوی آهن استفاده کرد.

موارد مصرف

  • کمک به حفظ سلامت عمومی بدن
  • تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • حاوی املاح معدنی

چند نکته مهم:

  • در صورت حساسیت به هر یک از اجزای این فرآورده با پزشک متخصص مشورت نمایید.
  • در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.
  • برای افراد زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود.
  • در دوران بارداری و شیردهی با صلاحدید پزشک مصرف شود.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو و ابتلا به بیماری قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *