پودر پروتئین وی یوروویتال_EuRho Vital Whey

پروتئین وی از شیر مشتق می شود. شیر در واقع حاوی دو نوع پروتئین اصلی کازئین (80 درصد) و پروتئین وی (20 درصد) می باشد. پروتئین وی مهم ترین و اساسی ترین مکمل بدنسازی است که حاوی همه اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروی از جمله اسیدهای آمینه شاخه دار (BCAA) و مقادیر فراوان ایمونوگلوبین است. از جمله ویژگی های اختصاصی و بی همتای پروتئین وی می توان به سرعت بالای جذب، میزان بالای نوسازی بافتی و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. نتایج بسیاری از مطالعات نشان داده که استفاده از پروتئین وی به ویژه در مرحله ریکاوری بعد از تمرین باعث تقویت، افزایش حجم و بازسازی بافت عضلات می شود.

استفاده از این مکمل از طریق تحریک ساخت پروتئین در بافت عضلانی باعث بازسازی و ترمیم سریع تر عضلات شده و می تواند در بهبود آسیب های عضلانی ناشی از تمرینات ورزشی موثر باشد.
پروتئین وی در کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و سرطان نیز مفید بوده و می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان خوب عمل کند. از دیگر مزایای استفاده از مکمل پروتئین وی می توان به کاهش فشار خون، کمک به کنترل بهتر دیابت نوع 2، کاهش التهاب و بالا بردن سطح ایمنی و کاهش چربی خون اشاره کرد. همچنین در افراد با رژیم های لاغری می تواند به کاهش وزن کمک نماید. همه مکمل های پروتئین وی از 3 نوع مختلف کنسانتره (WPC)، ایزوله (WPI) و هیدرولیز (WPH) تشکیل شده اند.
به طور کلی میزان پروتئین رژیم غذایی توصیه شده روزانه برای یک انسان بالغ و سالم، 1- 0.8 گرم به ازاء هر کیلوگرم وزن بدن می باشد. اما باید در نظر بگیریم که ورزشکاران با توجه به نیازشان پروتئین بیشتری لازم دارند، به صورت معمول این میزان دوز پروتئین، 2- 1.2 گرم به ازاء کیلوگرم وزن بدن در روز می باشد و در برخی افراد ورزشکار حتی ممکن است روزانه بیشتر از این میزان پروتئین نیاز داشته باشند تا جایی که در بیشتر مواقع این میزان پروتئین را نمی توانند از راه رژیم غذایی دریافت کنند و بایستی مازاد آن را از طریق مصرف مکمل ها دریافت نمایند.

مشخصات پودر پروتئین وی یوروویتال

پروتئین وی هنگام درست شدن پنیر از شیر به وجود می‌آید و حاوی انواع مختلف پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. در حالت عادی دریافت تمامی این عناصر از طریق رژِیم غذایی امری ناممکن و پر هزینه است چرا که برای تامین این مواد مغذی لازم است تا مواد غذایی فراوانی را مورد استفاده قرار دهیم. اما استفاده از انواع مکمل پروتئین وی تامین این مواد مغذی را بسیار راحت کرده است و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می‌باشد. برخی از ترکیبات پودر وی پروتئین پرو یوروویتال عبارت است از:

 پروتئین وی

سرشار از پروتئین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن بوده که در عضله سازی تاثیر چشمگیری دارد. این ترکیب مغذی برای ورزشکاران بسیار ضروری می‌باشد. به همین دلیل استفاده از انواع مکمل پروتئین وی برای تامین این عناصر اهمیت می‌یابد. پروتئین وی در افزایش حجم توده های عضلانی موثر بوده و می‌تواند از تحلیل عضلات جلوگیری نماید.

مطالعات نشان داده است که این ماده در مبارزه با ایدز، کاهش ابتلا به سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و فشار خون، بهبود عملکرد کبد، افزایش سطح سرتونین در داخل مغز و… موثر است. همچنین بهتر است بدانید وی پروتئین جذب بسیار بالایی دارد و در آب حل می‌شود. این ماده در افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی موثر است در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود و از افزایش وزن و چاقی نیز جلوگیری می‌کند.

 ویتامین B6

ویتامین B6 یکی از ویتامین های گروه B مورد نیاز بدن بوده که خواص بیشماری برای سلامتی بدن به همراه دارد. این ماده مغذی در حفظ سلامت قلب و عروق موثر بوده و به بهبود عملکرد مغز و اعصاب نیز کمک می‌کند. این ویتامین به طور طبیعی در بدن حضور ندارد به همین دلیل لازم است تا از طریق رژیم غذایی و یا استفاده از مکمل های حاوی این ماده ویتامین B6 مورد نیاز بدن خود را تامین نمود. کمبود ویتامین ب6 می‌تواند در جلوگیری از رشد عضلات تاثیر گذار باشد به همین دلیل لازم است تا ورزشکاران به تامین این ماده مغذی اهمیت ویژه ای دهند.

 ال آرژنین

ال آرژنین یکی از آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز بدن است که در بهبود عملکرد ورزشی تاثیر چشمگیری را به دنبال دارد. این ماده به ساخت پروتئین کمک کرده و باعث افزایش حجم توده های عضلانی می‌شود. ال آرژنین در کاهش وزن و لاغری نقش مفیدی دارد. به همین دلیل در ترکیبات انواع مکمل چربی سوز این ماده حضور دارد. این آمینو اسید می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی نیز شده و احتمال ابتلا فرد به انواع بیماری ها را کاهش دهد.

 ال سیستین

ال سیستین نیز یکی دیگر آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن است که در تولید پروتئین نقش مهمی دارد. از آنجایی که فرایند عضله سازی به پروتئین فراوانی نیازمند می‌باشد بنابراین تامین این آمینو اسید بسیار ضروری می‌باشد. لازم به ذکر است که ال سیستین در حفظ سلامت مو و ناخن نیز اثر گذار بوده و با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز شود.

ال گلوتامین

این ماده در ترمیم بافت های عضلانی بسیار موثر بوده و خواص بی نظیری را برای حفظ سلامت عمومی بدن به همراه دارد. ال گلوتامین از تحلیل عضلات جلوگیری کرده و باعث افزایش حجم توده های عضلانی می‌شود. استفاده از مکمل گلوتامین می‌تواند در کاهش دردهای عضلانی نیز تاثیر گذار باشد.

فواید مصرف پودر پروتئین وی یوروویتال

  • منبع پروتئینی با جذب بالا و هضم آسان
  • بازسازی عضلات بعد از تمرینات ورزشی
  • کمک به ساخت عضلات و افزایش حجم آن‌ها
  • کاهش ضعف و خستگى ناشى از نقص عملکرد سیستم ایمنی
  • مؤثر در متابولیسم طبیعى گلیکوژن و پروتئین به‌علت وجود ویتامین B6

پروتئین وی حاوی آمینواسیدهایی است که باعث افزایش رشد عضلات می‌شود.

پروتئین وی ترشح هورمون‌های آنابولیک را افزایش داده و درنتیجه باعث تحریک رشد عضلانی می‌شود.

پروتئین وی حاوی مقادیر مناسبی از BCAAs (آمینواسیدهای شاخه دار) به ویژه لوسین است. این آمینواسیدها نیز آنابولیک بوده و باعث رشد عضلات می شود.

پودر وی پرو ۱۸۰۰ گرمی یوروویتال در سایت دیجی دارو موجود می باشد.

 

 

نحوه مصرف پروتئین وی یوروویتال

نحوه مصرف پروتئین وی یوروویتال به صورت روازنه بوده و افراد بالای 18 سال می‌توانند روازنه 30 گرم از این محصول را درون 300 میلی لیتر آب حل کرده و سپس میل نمایند. از مصرف بیش از مقدار توصیه شده جدا خودداری کنید.

عوارض پودر وی پروتئین پرو یوروویتال

تا کنون موردی مبنی بر عوارض این محصول گزارش نشده است. با این حال توصیه می‌شود بانوان باردار و یا شیرده پیش از استفاده این محصول با پزشک خود مشورت نمایند. در صورت ابتلا به هر نوع بیماری و یا مصرف دارو برای استفاده این مکمل نیز لازم است به دکتر مراجعه شود. بهتر است افراد زیر 18 سال از این مکمل پروتئین وی استفاده نکنند. استفاده بیش از حد از هر نوع محصولی می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد به همین دلیل از مصرف بیش از حد این مکمل خودداری نمایید.

برای تهیه پودر وی پرو 1000 گرمی یوروویتال می توانید با کلیک روی این محصول را به راحتی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *