داروی ترک اعتیاد در داروخانه

سلام به دوستان و همراهان داروخانه آنلاینی دیجی دارو. امیدوارم روز یکشنبه خوب و عالی و پر از رزق و روزی را پشت سر گذاشته باشین. امروز در داروخانه بسیار مراجعه کنندگانی را دیدم که به دنبال داروهای ترک اعتیاد می گشتند. بر آن شدم مطلبی در این مورد برای عزیزان و همکاران خوب و گرامی خودم گذاشته و کمی با هم این داروها را مرور کنیم.

مشکل اعتیاد و اثرات جانبی آن مدت هاست که یکسری از داروخانه ها را درگیر و بنیان خانواده را تحت هدف قرار داده است. متاسفانه مراجعه کنندگانی داریم که به داروخانه مراجعه می کنند و رپید تست های مورفین و ترکیبات شیشه و دیگر مواد مخدر را از ما درخواست می کنند. در این مطلب بنده یک سری از داروی ترک اعتیاد در داروخانه و هم برای مشکلات روحی و جسمی بعد از ترک اعتیاد است را به شما معرفی می کنم.

کپسول دتوکسین :

این فرآورده دارویی که محصول شرکت پژوهشکده گیاهی جهاد دانشگاهی است برای سمزدایی اپیات، کنترل سندرم محرومیت از اپیوئید در ترک اعتیاد به کار می رود. عزیزان در نظر داشته باشین یکی از آنزیم های کبدی به نام ALT در موقع استفاده این محصول گیاهی بالا می رود. در رفرنس شرکت نوشته شده که ارزش بالینی ندارد ولی حتما در بیماران با مشکلات کبدی باید با احتیاط مصرف شود.

آلکالوئید تلخ زبان که ماده موثره حیاتی در داخل این داروی ترک اعتیاد می باشد باعث از بین رفتن دردها و آلام بعد از ترک می شود. دوستان به خاطر داشته باشین این محصول مانند دیورتیک ها (ادرار آورها ) عمل کرده و باعث افزایش دفعات دفع ادرار می شود پس حتما تا قبل از ساعت 6 عصر استفاده شود. آلکالوئید (matrine) موجود در عصاره تلخ بیان ممکن است از طریق فعالسازی گیرنده های نیکوتینی موجب کاهش سندرم محرومیت از اپیات شود.

بسته بندی کپسول دتوکسین به صورت قوطی های 24 عددی بوده و در تمامی داروخانه های سطح شهر و داروخانه های آنلاین با ارسال رایگان مانند دیجی دارو موجود است. نحوه مصرف این کپسول های به صورت روزانه ۳ کپسول به صورت همزمان بعد از صرف غذا به مدت ۸ روز استفاده می شود.

قرص داتورین :

فرآورده دارویی بعدی قرص داتورین شرکت سینا فرآور می باشد. ترکیبات این محصول دارویی تاتوره سیاه و زنجبیل و ریوند چینی است. تاتوره سیاه یا داتوره به عنوان مسکن و ضد درد به کار می رود. به دلیل داشتن ترکیباتی همچون اسکوپولامین و آلکالوئیدهای هیوسیامین و آتروپین باعث خواص ضد درد می شود. داتوره باعث آرام شدن تشنج و کاهش عرق کردن بدن می شود. زنجبیل موجود در کپسول دتوکسین باعث می شود مواد سمی از بدن خارج شود و باعث کاهش اثرات التهابی و افزایش انرژی شود. ریوند چینی نیز خماری و سستی بدن را از بین برده و باعث تنظیم قند خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز شده و خون را تصفیه می کند.

نحوه استفاده از قرص داتورین به صورت روزانه 2 عدد می باشد و در بسته بندی های 30 عددی در قوطی عرضه می شود. در نظر داشته باشین مصرف این فرآورده گیاهی برای بیماران قلبی و کلیوی و دیابتی و در زنان باردار ممنوع است.

کپسول حب الشفا :

این محصول گیاهی که برای ترک اعتیاد به کار می رود کپسول حب الشفا است که محصول شرکت دانش بیان شفانگر نظری می باشد. ترکیبات این کپسول گیاهی مانند محصول قبلی داتوره و ریوند چینی و زنجبیل می باشد که در بالا به اثرات آنها اشاره کردیم. بسته بندی این محصول به صورت قوطی های 30 عددی است که به صورت روزانه 2 عدد می باشد. در بروشور این محصول نوشته شده که اثراتی مانند درمان زودانزالی ، کاهش سردرد ، کاهش درد و تمایل فرد برای شروع کردن مواد مخدر ، کم شدن تعریق بدن و افزایش انرژی می باشد.

در ادامه این مطلب باید عرض کنم درمان اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد زیر نظر یک پزشک عمومی که معمولا متادون درمانی می شوند انجام می شود. در گذشته متادون دست داروخانه های بود و عزیزانی که متقاضی ترک بودن با داشتن نسخه پزشک به داروخانه مراجعه کرده و متادون خود را دریافت می کردند. در نظر داشته باشین که متادون هم به صورت شربت که محصول شرکت داروپخش است و همچنین در قرص ها با دوزهای مختلف موجود است. الان با رایزنی های وزارت بهداشت متادون به دست مراکز ترک و پزشکان عمومی افتاده و هیچ نظارت دقیقی اعمال نمی شود.

در نظر داشته باشین برای ترک اعتیاد از مشتقات تریاک و بنزودیازپین ها و همچنین یک سری از مسکن ها نیز برای ترک استفاده می شود. محصولاتی مانند شربت کوکنار و شربت رهای گل دارو از این دسته هستند.

در پایان امیدوارم از این مطلب که در داروخانه اینترنتی و آنلاین دکتر قاسمی با قلم خویش نگاشته ام بهره کافی را برده باشین.

با تشکر دکتر قاسمی موسس و مسئول فنی داروخانه آنلاین دیجی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *