کاهش اندازه سینه

رشد سینه در طول زندگی یک زن اتفاق می افتد. برخی از زنان ممکن است داشتن سینه های بزرگتر را نوعی دارایی آرایشی در نظر بگیرند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که سینه های بزرگ می توانند باعث کمر درد و گردن درد شوند.

سینه ها از دو نوع بافت چربی و غده‌ای با گیرنده های هورمونی متصل، ساخته شده‌اند. بافت چربی، همان چربی پر کننده سینه است، در حالی که بافت غده‌ای (بافت سینه) وظیفه تولید شیر را بر عهده دارد. تغییرات هورمونی که در گذر زمان در بدن رخ می‌دهد، باعث گسترش این بافت‌ها و بزرگ شدن پستان‌ها می‌شود. عوامل دیگری نیز می توانند تأثیرگذار باشند که عبارتند از:

بارداری

چاقی

مصرف دارو

ژنتیک

 

 

7 درمان خانگی کاهش اندازه سینه

به منظور افزایش تحرک و جلوگیری از ناراحتی، برخی از زنان برای کاهش اندازه سینه خود جراحی را انتخاب می کنند. با این حال، گزینه های کمتر تهاجمی نیز برای کاهش اندازه سینه وجود دارند که می توانید در خانه امتحان کنید. قبل از امتحان هر یک از این درمان‌های خانگی با پزشک خود صحبت کنید.

 

 

1. رژیم غذایی

آنچه می خورید در میزان چربی ذخیره شده در بدن شما نقش دارد. به طور کلی چربی بدن می تواند باعث افزایش اندازه پستان شود.
حفظ تعادل در ورزش کردن و رژیم غذایی سالم، کاهش وزن و کاهش اندازه سینه را به دنبال دارد. در صورتی که کالری خورده شده را نسوزانید این عمل باعث جمع شدن چربی و رشد سینه می شود.
گوشت بدون چربی، ماهی، میوه ها و سبزیجات غذاهایی هستند که در کنار ورش منظم به سوزاندن چربی کمک می کنند. کمتر خوردن غذاهای فرآوری شده و شیرینی نیز به شما کمک می کند تا سریعتر چربی بسوزانید.

 

 

2. ورزش کنید

ورزش منظم می تواند به کاهش چربی قفسه سینه و تقویت عضلات زیر سینه کمک کند و در نتیجه منجر به کاهش اندازه سینه شود.
از آنجا که سینه ها حاوی مقداری چربی هستند، تمرکز روی تمرینات کاردیو و با شدت بالا می تواند به کاهش سریعتر وزن کمک کند. تمرینات هوازی مانند بالا رفتن از پله، دوچرخه سواری و پیاده روی با قدرت می تواند متابولیسم را تسریع کرده و به شما در از دست دادن چربی های بدن کمک کند.

تمرینات قدرتی مانند شنا رفتن نیز می تواند قفسه سینه را قوی کرده و ظاهر پستانها را تغییر دهد. شنا رفتن می تواند عضلات قفسه سینه را سفت و قوی کند تا اندازه کلی سینه کاهش یابد. با این حال، تمرینات قدرتی و تمرینات هدفمند به تنهایی اندازه پستان را کاهش نمی‌دهد. بدون انجام تمرینات کاردیو، برخی از تمرینات می توانند سینه ها را بزرگتر نشان دهند.
حداقل 30 دقیقه و 4 بار در هفته تمرینات ورزشی را انجام دهید.

 

 

3. چای سبز

چای سبز یکی دیگر از داروهای طبیعی است که برای کاهش وزن شناخته می شود. چای سبز حاوی تعدادی آنتی اکسیدان است که می توانند سوخت و ساز بدن را برای سوزاندن چربی و کالری تقویت کنند. این کاهش تجمع چربی به کاهش اندازه سینه کمک می کند. نوشیدن چای سبز در طول روز می‌تواند انرژی شما نیز را افزایش دهد.

 

 

4. زنجبیل

همانند چای سبز، زنجبیل نیز می تواند به تحریک سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی های اضافی در بدن کمک کند. در حالی که می توانید آن را به عنوان یک ماده طبیعی در وعده های غذایی خود بگنجانید، متخصصان تغذیه توصیه می کنند سه بار در روز آن را به عنوان چای بنوشید تا سوخت و ساز بدن را تسریع کرده و اثرات کاهش وزن را تقویت کند.

 

 

5. دانه کتان

برخی اسیدهای چرب (به ویژه اسیدهای چرب امگا 3) برای عملکرد مغز، کاهش فشار خون و تنظیم هورمون‌ها ضروری است. وجود این اسیدها در کاهش اندازه سینه لازم است زیرا عدم تعادل در هورمون‌ها می‌تواند باعث تحریک رشد پستان‌ها شود.

متأسفانه، بدن ما به طور طبیعی برخی از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را تولید نمی کند. ما باید آنها را از طریق خوردن غذاهای سرشار از این مواد بدست آوریم. دانه کتان (همراه با ماهی‌هایی نظیر ماهی آزاد و ماهی تن) سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. این اسیدها می توانند به تنظیم سطح استروژن و در نهایت کاهش اندازه سینه کمک کنند. همچنین باعث بهبود فرایندهای هضم می‌شوند.

می توانید دانه کتان را به غذاهای خود اضافه کنید یا آن را با آب بنوشید.

 

 

6. سفیده تخم مرغ

روش دیگر برای کاهش اندازه سینه، قوی کردن پوست است. شیردهی، پیری و کاهش وزن می تواند به مرور زمان باعث آویزان شدن پستانها شود. گاهی اوقات، این مسئله می تواند پستانها را بزرگتر از اندازه خود نشان دهد. می توانید ماسک سفیده تخم مرغ را امتحان کنید تا خاصیت ارتجاعی پوست پستان را بازگرداند.

دو سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند، سپس آن را روی سینه خود بمالید. ماسک را به مدت 30 دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید. با شروع خشک شدن، ممکن است متوجه سفت شدن طبیعی پوست خود شوید. با این حال، این مسئله به دلیل پوسته پوسته شدن یا شسته شدن سفیده، موقتی است.

 

 

7. لباس

اگر درمان های طبیعی به درد شما نمی خورد، ممکن است بتوانید با پوشیدن لباس های متناسب، در ظاهر اندازه سینه خود را کاهش دهید. استفاده از سوتین مناسب می‌تواند کارساز باشد. همچنین پوشیدن رنگ‌های تیره و نظارت بر خط گردن پیراهن می تواند توجه را از نیم تنه شما دور کند.

 

سخن پایانی

اگرچه جراحی کوچک کردن پستان یک گزینه معمول برای کاهش اندازه سینه است، گزینه های غیرتهاجمی دیگری نیز در دسترس شما قرار دارند. قبل از اینکه به دنبال درمان‌های طبیعی باشید که ممکن است در داروهای شما تداخل ایجاد کند، با پزشک خود صحبت کنید.
اگر عوارض جانبی یا واکنش به هر یک از این روش ها مشاهده کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. اگر هیچ یک از این روش های درمانی طبیعی، اندازه پستان و درد گردن و کمر شما را کاهش نمی دهد، ممکن است بخواهید در مورد جراحی پستان با پزشک خود صحبت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *