سلام به همراهان دیجی دارو. امشب پنج شنبه مصادف با 28 اردیبهشت ماه 1402 شمسی می باشد. امشب پرسپولیس قهرمان لیگ دوازدهم شد. مبارک برای تمامی پرسپپولیسی های ایران و اقصی نقاط جهان باشه. بحث داغ امروز ما تاثیر کلاژن بر جای جوش می باشد.

همان طور که می دانید وب سایت دیجی دارو انواع متنوعی از کلاژن را موجود دارد. پودرهای کلاژینو آبی و بیوتی در مقایسه با داروخانه های آنلاین دیگر قیمت پایین تری دارند. امروز هم با یکی از شرکت های دارویی صحبت شد و قرار شد کلاژن های گلد که به صورت ساشه و قرص می باشد از هفته دیگر با قیمت مناسب در سبد دیجی دارو قرار گیرد. همچنین داروخانه آنلاین ما قرص رادیانس و فیش کلاژن را نیز با قیمت مناسب عرضه می کند.

بحث داغ امروز ما تاثیر این محصولات بر روی جای جوش می باشد. نکته بسیار آزاردهنده در مورد جوش‌ها این است که حتی وقتی برطرف می‌شوند هم جای آنها بر جای می‌ماند و فرد گاه تا مدت‌ها باید درگیر یافتن راهکاری برای از بین بردن جای جوش باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف کلاژن می‌تواند در برطرف کردن جای جوش موثر باشد. تاثیر کلاژن بر جای جوش به این دلیل زیاد است که این پروتئین مهم پوست باعث ترمیم سلول‌ها و حتی تولید مجدد آن‌ها خواهد شد. به همین دلیل کلاژن یکی از مهمترین مواد برای سلامت پوست شناخته می‌شود. با توجه به اینکه با ایجاد جوش‌ها و صدمه پوست در اثر عوامل مختلف مانند افزایش سن یا قرارگیری در زیر نور خورشید، پوست دچار مشکل می‌شود. پس مصرف کلاژن و حتی موادی که باعث تحریک تولید آن در بدن می‌شوند، مهم است.

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود. این ماده جزء اصلی بافت همبند به شمار می‌رود و وظیفه تامین ساختار و پشتیبانی از قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست را بر عهده دارد. کلاژن برای حفظ خاصیت ارتجاعی، آبرسانی و استحکام پوست ضروری است. با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتری تولید می‌کند که منجر به ایجاد چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست خواهد شد. برخی از مهمترین فواید کلاژن برای پوست: خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را بهبود می‌بخشد. به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کند. استحکام و رنگ پوست را افزایش می‌دهد. باعث بهبود و بازسازی پوست می‌شود. التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل می‌توان گفت که مقدار کافی کلاژن در بدن و تامین میزان مورد نیاز آن باعث بهبود وضعیت پوست خواهد شد.

آکنه صورت معمولا به دلیل تولید بیش از حد سبوم (روغن طبیعی پوست) ایجاد می‌شود. هنگامی که سبوم با سلول‌های مرده و باکتری‌های پوست ترکیب می‌شوند، منافذ را مسدود می‌کنند و منجر به تشکیل جوش‌های سرسیاه و سرسفید خواهند شد. از طرفی دیگر کلاژن با کمک درمان جوش‌ها، بهبود ظاهر پوست و رفع علل زمینه‌های ایجادکننده آکنه بر جای جوش‌ها تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از محصولات حاوی کلاژن یا مکمل‌های غذایی آن استفاده کنید. در ادامه به روند تاثیر کلاژن بر جای جوش ها اشاره خواهیم کرد.

کلاژن با انجام این فرآیندها بر آکنه‌ها اثر می‌گذارد:

تنظیم تولید سبوم: کلاژن با کاهش التهاب در غدد چربی به تنظیم تولید سبوم کمک می‌کند. این کار به جلوگیری از مسدود شدن منافذ سبوم اضافی و ایجاد آکنه کمک خواهد کرد.

کاهش التهاب پوست: کلاژن دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی، تورم و التهاب مرتبط با آکنه کمک می‌کند.

ترمیم و بازسازی پوست: کلاژن به سرعت بخشیدن به روند بهبود ضایعات آکنه با افزایش گردش سلولی و بازسازی پوست کمک خواهد کرد. این کار به کاهش جای آکنه‌ها و ارتقای سلامت کلی پوست کمک می‌کند. به همین دلیل مصرف کلاژن و استفاده از آن برای بهبود جای جوش‌ها مهم است.

امیدوارم از مطلب امروز مجله دیجی دارو بهره کافی را برده باشید. با تشکر دکتر قاسمی 1402/02/28

2 دیدگاه در “تاثیر کلاژن بر جای جوش

  1. ... گفت:

    سلام جناب دکتر قاسمی، ممنون میشم راهنمایی کنید
    بنده صورتم چندین ساله جوش میزنه و الان کمتر شده و جای قرمزی و چاله های جوش روی صورتم مونده
    بنظرتون چه محصولی را استفاده کنم

    1. دکتر مصطفی قاسمی گفت:

      سلام مشتری گرامی
      هم میتونین کلاژینو استفاده کنید و هم میتونین قرص های کلاژن رو استفاده بفرماییید.
      با تشکر دکتر قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *