لوگو داروخانه

لوگو داروخانه

امروزه با گسترش تکنولوژی، خرید و فروش اجناس دیگر محدود به فروشگاهها و حضور فیزیکی در محل کسب و کار نیست. داروخانهها هم از این قاعده مستثنی نبودند و شاید کمی دیرتر، ولی بالاخره به فروش آنلاین رسیدند. در این مرحله ضرورت طراحی لوگو داروخانه به صورت حرفه ای احساس شد. شاید پیشتر برای تابلو داروخانه از لوگوهای آماده ی چاپخانه می شد استفاده کرد، اما امروز قطعا به یک لوگو اختصاصی با طراحی منحصر به فرد نیاز دارید.

با یک لوگو عالی می توانید در صنعت دارو اثر ماندگار و معروف شوید. یک لوگو با اطلاعاتی درباره شخصیت و هدف شما!

لوگو داروخانه باید چگونه باشد؟

لوگو بیشتر از یک حرف بوده و نمادی از هویت هر کسب و کاری است. لوگوها با هدف ارتباط برقرار کردن با ذهن کاربر و ایجاد اشتیاق در کاربر طراحی می شود. لوگوها با مقاصد مختلفی طراحی و عرضه می شوند که یکی از اهداف مشترک آن ها معرفی و افزایش اعتبار برند مربوطه است. اگر کمی دقیق فکر کنید متوجه خواهید شد، زمانی که اسم یک کسب و کار به زبان می آید، یکی از اولین چیزهایی که به ذهن افراد می آید، لوگوی آن شرکت است و این ریشه در ذهنیت کاربر از فعالیت آن کسب و کار دارد نه فقط یک شکل ساده. به علاوه کاری که یک لوگو کوچک می تواند، انجام دهد غیرقابل تصور است.

شاید زمانی که بخواهیم در خصوص طراحی لوگو داروخانه و یا به صورت کلی طراحی هر نوع لوگویی صحبت کنیم، اطلاعات بسیار زیادی را در ذهنمان داشته باشیم که با خودمان بگوییم، با به کار بردن چنین اطلاعاتی به طور حتم می توانیم طراحی لوگو جذاب و ماندگاری را انجام دهیم، اما موضوع اینقدرها هم ساده نیست. در ادامه مطلب در خصوص طراحی لوگو داروخانه و موضوعات مربوط به آن صحبت کرده ایم.
برندهایی که به دنبال طراحی لوگو داروخانه هستند، معمولا چه به صورت سنتی و چه به صورت صنعتی و شیمیایی، به دنبال ارائه داروهایی به مردم برای رفع مشکلاتشان هستند. مصرف دارو همچون مصرف یک جفت کفش و یا یک لباس ساده نیست، بلکه دارو مستقیما با جان افراد در تماس است و به همین خاطر نیز معمولا افراد به سختی حاضر به اعتماد به دیگران می شوند.
بنا به دلایل ذکر شده متوجه شدید که اگر قرار است به عنوان یک داروخانه معتبر به مخاطبین معرفی شوید باید به سراغ طراحی لوگو داروخانه ای بروید که بتواند اعتماد مردم را جلب کرده و همچنین حس اطمینان و امنیت را نیز به آن ها انتقال دهد.

داروخانه ها از دسته مشاغلی هستند که به راحتی هزاران تصویر و نماد برایشان وجود دارد.

چگونگی ایده پردازی ابتدایی در خصوص طراحی لوگوی داروخانه

همانطور که گفتیم لوگو داروخانه در جلب اعتماد دیگران اهمیت بسیار زیادی دارد. موضوع ایده پردازی و خلاقیت در زمینه طراحی لوگو داروخانه بسیار مهم است. برخی از مواردی که در این زمینه بایستی رعایت کنید، در ادامه بیان شده اند.

1-نشانه ای آشنا برای مردم

در داروخانه داروهای مسکن و  آرام بخش زیادی به فروش می رسد، اما یک داروخانه چی به هیچ وجه به دنبال از بین بردن سلامتی مردم نیست. برای جلب اعتماد مخاطبین می توانید از علامت اختصاری داروها همراه با نمادهای سلامت مثل برگ سبز یا قلب استفاده کنید.
به عنوان مثال، داروهای مسکن و آرام بخش با علامت CVS شناخته می شوند. می توانید به منظور ایده پردازی لوگو از یک قلب و علامت CVS در داخل آن استفاده کنید. با این کار هم به افراد گفته اید که چنین داروهایی در داروخانه شما وجود دارند و هم با کشیدن یک قلب به دور این علامت به آن ها این موضوع را القا کرده اید که شما به فکر سلامتی آن ها هستید.

2-استفاده از علامت های آشنای دارویی

نکته مهم دیگر در مورد ایده پردازی آن است که بهتر است از علائمی همچون قرص، آمپول و…استفاده نکنید؛ زیرا این علائم به خودی خود باعث کاهش سطح هویتی و شخصیتی لوگو شما می شوند. در واقع می توان گفت با استفاده از چنین علائمی در طراحی لوگو داروخانه خود به احتمال زیاد به دیگران این موضوع را القا کرده اید که این داروخانه همه چیز را به شوخی گرفته و همچون یک خاله بازی کودکانه با آن رفتار می کند.

3-نوع کلی طراحی لوگو

نکته سومی که باید در نظر داشته باشید آن است که این لوگویی که طراحی می کنید به هیچ وجه قرار نیست فقط بر روی یک بنر و یا یک بک گراند گوشی و کامپیوتر ظاهر شود. بلکه این لوگو قرار است بر روی شیشه های دارویی، قرص ها، چوب و…به کار برده شود. بنابراین سعی کنید تا طراحی لوگو داروخانه را به شکلی انجام دهید که با چاپ کردن آن بر روی هر نوع محصولی کیفیت و ساختار آن به هم نریزد.

از چه نمادهایی می توانیم در طراحی لوگو داروخانه استفاده کنیم؟

بعلاوه (Cross Logos): نماد کمک های اولیه

همانند لوگو های پزشکی، در آرم داروخانه همچنین از آیکون های متقاطع سنتی (بعلاوه) به تنهایی یا ترکیب با تصاویر دیگر مرتبط با سلامتی مانند برگ گیاهان استفاده می شود. رنگ های آبی، سبز و قرمز از رنگهایی است که در این لوگوها مناسب ترین انتخاب به نظر می رسد.

قرص ها، کپسول ها و داروها

یکی دیگر از نمادهای رایج که معمولاً با داروخانه ها در ارتباط است، داروها هستند (به عنوان مثال قرص و کپسول). با استفاده از کپسول یا قرص روی لوگو، یک ایده صریح و ساده از آنچه که تجارت ارائه می دهد به مشتری می دهد.

کانسپ های گیاهی و ارگانیک همراه با ابزارهای دارویی یا پزشکی

داروهای رایج امروزه عمدتا “کاملاً طبیعی” و گیاهی هستند و عناصر طبیعی مانند درختان، برگها و سایر مفاهیم گیاهی را برای خلاقیت طراحان فراهم می کند. طرح ها اغلب روی گیاهان (به عنوان مثال میوه ها، برگ ها و لوگوهای گل) متمرکز می شوند. این گیاهان به طور خلاقانه ای با ابزارهای مرتبط با طب و دارو مثل هاون و دسته هاون (که در دوران باستان برای ایجاد داروها استفاده می شده است) و یک گوشی پزشکی ترکیب می شوند. از آنجا که ارگانیک است، رنگ سبز بیشتر با فونت های پررنگ برای نام تجاری ترجیح داده می شود.

موارد مطرح شده در خصوص طراحی لوگو داروخانه جز موارد و مسائلی بودند که برای افراد دارای داروخانه موضوع مهمی تلقی می شوند. با استفاده از این راهنمایی ها و مثال هایی که بیان شد، به راحتی راه طراحی لوگو برای باز شده است و در حال حاضر می دانید که به چه چیزی در این مسیر نیاز دارید و یا آن که خواسته هایتان بایستی در چه مسیری قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...