فواید آنزیم های دایجستیو

آنزیم های دایجستیو چه کار می کنند؟

آنزیم های دایجستیو یا گوارشی برای هضم مناسب و باز کردن قفل مواد مغذی که زندگی ما را حفظ می کنند کاملاً مهم هستند. بدن ما به آنزیم های بی شماری بستگی دارد که هزاران واکنش بیوشیمیایی را کنترل می کنند تا ما را زنده و سالم نگه دارند. آنها باعث هضم و جذب مناسب مواد مغذی می شوند و به تنظیم وزن بدن و متابولیسم کمک می کنند. آنزیم های دایجستیو برای دفع مواد زائد و سموم نیز ضروری به حساب می آیند.

 

 

متأسفانه، بیشتر آنزیم هایی که به طور معمول در غذاهای گیاهی تازه و خام یافت می شوند، اغلب با گرم شدن از بین می روند. که در این صورت حتی با داشتن رژیم غذایی سالم، تصفیه نشده و غنی از مواد مغذی نمی توانیم از مزایای آن برای رفع کمبود آنزیم های خاص استفاده کنیم.

 

 

کمبود آنزیم های دایجستیو و همچنین تولید ناکافی اسید معده (HCI) ممکن است منجر به سوء جذب مواد مغذی و بسیاری از ناراحتی ها از جمله یبوست، نفخ شکم، درد شکم، حالت تهوع، سوزش معده، مشکلات پوستی، خستگی، کمبود وزن، اضافه وزن، آلرژی یا عدم تحمل غذا شود.

 

 

امروزه تعداد فزاینده ای از ناراحتی های جسمی نیز به ضعف هضم غذا و سوء جذب عناصر غذایی مربوط است، به ویژه در اثر کمبود آمیلاز، لیپاز و پروتئاز که به عنوان مهمترین آنزیم های دایجستیو تولید شده در بدن ما محسوب می شوند.

 

 

آمیلاز برای هضم کربوهیدرات ها و تبدیل آنها به قندهای ساده مانند گلوکز، پروتئاز برای تجزیه پروتئین و تبدیل آن به اسیدهای آمینه و لیپاز به منظور تجزیه چربی ضروری هستند.

 

 

از آنجا که اعتقاد بر این است کمبود این آنزیم های دایجستیو امروزه یک مشکل شایع است، افزودن آمیلاز، لیپاز و پروتئاز در فرمول های مختلف می تواند در بهبود هضم عناصر مغذی و کاهش یبوست، نفخ، گاز و سایر مشکلات دستگاه گوارش بسیار مفید باشد.

 

 

آنزیم لاکتاز ممکن است برای افرادی با مشکل عدم تحمل لاکتوز (مشکل بسیار رایج) موثر باشد. علت مشکل عدم تحمل لاکتوز، کمبود آنزیم لاکتاز است که برای هضم لاکتوز (قند) موجود در شیر لازم است. در نتیجه هر زمان که لبنیات مصرف می شود لاکتوز قابل هضم نیست. این مشکل منجر به علائم ناخوشایند مختلفی مانند نفخ، گاز، باد معده، گرفتگی عضلات، حالت تهوع و اسهال می شود.

 

 

آنزیم های دایجستیو خوب باید با سویه های باکتریایی زنده لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم (یکی از مهمترین انواع باکتریهای خوب موجود در دستگاه گوارش) تقویت شوند که به طور عمده در روده بزرگ و روده کوچک قرار دارند.

 

 

بیفیدوباکتری ها برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم تلقی می شوند. آنها ممکن است در کمک به جذب مواد مغذی، تقویت عملکرد ایمنی بدن، مبارزه با قارچ ها، جلوگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی و از بین بردن مشکلات مختلف روده ای از جمله باد، گاز، نفخ، اسهال یا یبوست نقش حیاتی داشته باشند.

 

 

فرمولاسیون های هضم برای مفید بودن باید حاوی یکی از انواع کلرید مانند کلرید کلسیم باشند که ثابت شده با بهبود ترشح اسید کلریدریک در معده به هضم سالم غذا کمک می کند.

 

منبع: healthaid.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...