فواید ماسک موی آلوئه ورا و طرز تهیه آن

آلوئه ورا نوعی گیاه آبدار است که در آب و هوای آفتابی در سراسر جهان رشد می کند. برگهای گوشتی این گیاه حاوی ژلی است که کاربردهای زیادی در درمان های طبیعی دارد.

این گیاه بیشتر به دلیل کاربردش در تسکین پوست در هنگام آفتاب سوختگی و سایر زخم های سطحی شناخته شده است، اما تحقیقات جدید در حال کشف سایر فواید آن هستند.
آلوئه ورا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و دارا بودن ویتامین های مغذی، محبوبیت خود را به عنوان درمانی برای خشکی مو و پوست پیدا کرده است. تحقیقات نشان داده است که ممکن است به بهبود شوره سر کمک کند و همچنین ترکیبات گیاهی آن می توانند به سلامت مو کمک کنند.

 

فواید استفاده از ماسک موی آلوئه ورا

تحقیقات بسیار کمی به طور خاص در مورد فواید آلوئه ورا برای مو انجام شده است. اما تحقیقات معتبر نشان می دهد که آلوئه ورا از طرق مختلف و به دلیل داشتن موارد زیر می تواند مفید باشد:

  • فعالیت ضد التهابی که ممکن است به کاهش تحریک پوست سر کمک کند
  • اثر مرطوب کنندگی
  • محتوای آنزیم و اسید چرب که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند
  • ویتامین های C ، E ،B12، اسید فولیک و محتوای کولین که ممکن است به تغذیه و تقویت مو کمک کند

 

آیا برای نوع خاصی از مو مناسب است؟

هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد آلوئه ورا برای یک نوع موی خاص مناسب است. با این حال، متخصصان مراقبت از مو ممکن است آلوئه ورا را برای موهای زیر توصیه کنند:

  • موهای چرب
  • موهای شکننده، خشک یا آسیب دیده
  • مو فرفری
  • موهای معمولی

 

 

برای اینکه بفهمید ژل آلوئه ورا برای موهای شما مفید است یا خیر، بهترین کار این است که آن را روی موهای خود امتحان کنید.
پس از استفاده از ژل در موهای خود متوجه یک لایه می‌شوید، بنابراین پس از استفاده از آن به عنوان نرم کننده یا ماسک مو، حتما آن را کاملاً بشویید.

 

 

طرز تهیه ماسک موی آلوئه ورا

ماسک مو یک درمان بدون آبکشی است که می تواند از چند طریق برای موها مفید باشد.

از آنجا که ماسک های مو اغلب بیش از یک نرم کننده معمولی حاوی روغن و مواد نرم کننده هستند و آنها را برای مدت زمان طولانی تری در موهای خود نگه می‌دارید، ممکن است نسبت به مراقبت روزمره شما از موهایتان باعث درمان و ترمیم بیشتری شوند.

می توانید انواع مختلفی از ماسک های مو را در داروخانه یا به صورت آنلاین خریداری کنید، اما خودتان هم می توانید آن را درست کنید.
می توانید ژل آلوئه ورا را با روغن نارگیل ترکیب کنید و یک ماسک موی ساده و در عین حال مؤثر بسازید. روغن نارگیل موها را نرمتر می‌کند و باعث تقویت و درخشندگی آنها می‌شود. همچنین ممکن است به کاهش فر شدن مو کمک کند.
در ادامه مراحل ساخت این ماسک را مشاهده می‌کنید.

1. مواد مورد نیاز

  • 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

2. روغن و آلوئه ورا را مخلوط کرده و هم بزنید تا زمانی که تبدیل به خمیری صاف و مخلوط شود.
3. با حوله یا پیراهن قدیمی از لباس خود محافظت کنید.
4. با انگشتان خود ماسک را به موهای خود بزنید. تقسیم موهای بلند به چند بخش می تواند به سهولت کار کمک کند.
5. کار را از وسط ساقه مو شروع کرده و به سمت انتها بروید. وقتی ماسک را در انتهای موهایتان کار کردید، می توانید برگردید و به آرامی آن را روی پوست سر خود بمالید. با این حال، اگر ماسک را به منظور درمان شوره سر می‌زنید، ممکن است بخواهید از پوست سر شروع کنید.
6. وقتی استفاده از ماسک موی آلوئه ورا را تمام کردید، موهای خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید. این کار کمک می کند تا ماسک به طور مساوی در موهای شما پخش شود.

7. موهای خود را با کلاه دوش یا پلاستیک بپوشانید. سپس یک حوله دور سر خود بپیچید. این کار علاوه بر اینکه از چکه کردن ماسک جلوگیری می‌کند، باعث می شود که موهای شما خشک نشود. گرم کردن حوله ممکن است به ماسک کمک کند تا اثر مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشد.
8. اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه روی سر شما باقی بماند. برای نرم کنندگی بیشتر می توانید آن را تا یک ساعت باقی بگذارید.
9. ماسک را از روی موهای خود بشویید. اطمینان حاصل کنید که اثری از ژل روی سر باقی نمانده باشد، زیرا ممکن است پس مانده آن به صورت لایه بر روی مو باقی بماند.
10. می توانید نرم کننده معمولی خود را هفته‌ای یک بار با این ماسک جایگزین کنید تا به تقویت سلامت مو کمک کند.

 

توجه: در صورتی که موهای شما ضخیم و بلند است می‌توانید مواد مورد نیاز این دستور را دو برابر کنید.

آشنایی با انواع گیاه آلوورا و روش تشخیص گل آلوئه ورا خوراکی | ایمالز

آیا ماسک موی آلوئه ورا خطری دارد؟

استفاده از ژل آلوئه ورا روی سر به طور کلی بی‌خطر تلقی می شود، اگرچه ممکن است برخی از افراد به این گیاه حساسیت داشته باشند. اگر به سیر یا پیاز حساسیت داشته باشید، احتمال آلرژی به آلوئه ورا بیشتر است.
اگر قبلا از ژل آلوئه ورا روی پوست یا موهای خود استفاده نکرده اید ، قبل از استفاده از آن تست پچ را انجام دهید. برای این کار کافی است ژل را در ناحیه کوچکی از پوست آرنج داخلی یا مچ دست خود بمالید.
اگر ظرف چند ساعت هیچ گونه قرمزی، خارش یا تورم مشاهده نکردید، ممکن است استفاده از آلوئه ورا در ماسک مو بی خطر باشد.
اگر از کرم های استروئیدی مانند هیدروکورتیزون استفاده می کنید، قبل از استفاده از آلوئه ورا در همان ناحیه با یک متخصص مشورت کنید. ژل آلوئه ورا می تواند باعث جذب بیشتر این کرم ها در پوست شود.

  • دکتر مصطفی قاسمی
  • 2021-06-21
  • 38 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...