ضد لک های خوراکی

ضد لک های خوراکی

دلایل اصلی ایجاد لک در صورت:

ضد لک های خوراکی؛ دلیل اصلی ایجاد لک در صورت، تولید زیاد چربی در پوست است. پس از ترکیدن آکنه و از بین رفتن جوش، جای آن‌ها به‌صورت لک روی صورت باقی می‌ماند، مسدود شدن منافذ پوست با سلول‌های مرده و چربی زیاد، منجر به آکنه و سپس لک در صورت می‌شود. اگر تجمع چربی و مسدود شدن منافذ در لایه‌های بالایی اپیدرم اتفاق بیفتد، جوش‌های سرسیاه در پوست ظاهر می‌شوند؛ اما در صورتی که تجمع سلول‌های مرده و چربی در لایه‌های داخلی پوست رخ دهد، آکنه در پوست ظاهر می‌شود.

عوامل متعددی در ایجاد جوش و آکنه در صورت مؤثر هستند، ژنتیک فرد، تغییرات هورمونی، استرس و فشارهای روحی و روانی، تغذیه و عفونت‌ها مهم‌ترین عوامل مؤثر در این زمینه است.

خوراکی های ضد لک صورت:

ویتامین ها تاثیر بسزایی در سالم ماندن پوست و مو دارند خوردن غذاهای طبیعی ومیوه های ارگانیک می تواند در شادابی پوست ومو تاثیر بسزایی داشته باشد برای داشتنی پوست سالم نوشیدن آب را نباید فراموش کرد پوست همیشه باید حالت هیدراته بودن را داشته باشد

با انجام برخی اقدامات از جمله اصلاح تغذیه مان، می‌توانیم ضریب سلامت مان را بالاتر ببریم. در اینجا ما با یک سری توصیه‌های غذایی، تغذیه ای مناسب برای تابستان به شما ارائه می‌کنیم. برای محافظت  در مقابل خورشید، چه چیزی بخورم؟ برای در امان ماندن از اشعه‌های زیان آور خورشید، هیچ چیزی نمی تواند جایگزین رعایت اعتدال در قرار گرفتن زیر نور آفتاب (قرار نگرفتن طولانی مدت زیر نور آفتاب، خصوصاً در ساعات بسیار گرم روز و مالیدن کرم‌های ضد آفتاب) خوراکی های ضد لک صورت شود.

این مولکول‌ها که کارشان از بین بردن رادیکال‌های آزاد است، در خانواده‌های بزرگی تقسیم شده اند که می‌توانیم آنها را در گروه‌های مختلف غذایی بیابیم. تغذیۀ محاظ امن در برابر نور خورشید آنتی اکسیدان‌‌ها: آنتی اکسیدان‌های مهمی که توسط غذا وارد بدن ما می‌شوند عبارتند از: ویتامین C، E و A، کارُتنویید، روی و سلنیوم. این ویتامین را در چه منابعی می‌توانیم بیابیم؟ ویتامین C: مرکبات، کیوی، توت فرنگی، شاهی، گوجه فرنگی، فلفل شیرین و… کارُتنویید (میوه ها و سبزیجات رنگی): گوجه فرنگی، هویج، کدوتنبل، سیب زمینی شیرین، انبه، زردآلو، خربزه، هلوی زرد، هندوانه، اسفناج، شاهی، گل کلم و…

ویتامین های  ضد لک صورت:

  • ویتامین A: جگر، زردۀ تخم مرغ، ماهی چرب، کره، پنیر …
  •  ویتامین E: روغن‌های گیاهی (آفتابگردان، ذرت)، بادام، فندق، سبزیجات تازه… روی: جوانۀ گندم، صدف های دریایی، جگر گوساله، نان کامل …. سلنیوم: محصولات دریایی، ماهی، قارچ، سیر، پیاز، غلات کامل. خوراکی‌های دیگری که باید در منوی غذایی ام قرار بگیرند ماهی های چرب روغن کلزا آجیل‌ها این مواد که سرشار از امگا ۳ هستند، در تکمیل کردن دیوارۀ سلول‌هایی که مورد تهاجم رادیکال‌های آزاد قرار گرفته اند، سهیم اند. حتماً می‌دانید که تولید رادیکال‌های آزاد توسط اشعۀ ماوراء بنفش افزایش می‌یابد.
  • خوراکی‌‌های دیگری که سرشار از امگا۳ هستند: آوَکادو جوانۀ گندم سبزیجات برگی (اسفناج، شاهی، کلم) سویا و مشتقاتش سویا و مشتقاتش که سرشار از ایزوفلاون هستند، تولید کَلاژن را تشدید کرده و انعطاف پذیری را بهبود می‌بخشند.

بعضی خوراکی‌ها حساسیت در مقابل نور آفتاب را بالا می‌برند، بنابراین اگر در معرض نور خورشید قرار گرفتیم، باید از آنها اجتناب کنیم: مواد غذایی حاوی:

  • پسورالن: خصوصاً کرفس و البته رازیانه، جعفری، جعفری فرنگی، نارنگی، گلابی…
  • نوشیدنی‌های حاوی گنه گنه: نوشیدنی‌های تقویتی با طعم تلخ کنسروها و نوشیدنی‌ها حاوی متاسولفید سدیم (افزودنی خوراکی) و سیکلمت (شیرین کنندۀ خوراکی).

چای‌های مناسب برای جوانسازی پوست

در حالت کلی انواع و اقسام چای‌هایی وجود دارند که برای جوان سازی و شادابی پوست شما بسیار کاربردی و تأثیرگذار هستند قبل از هر چیزی ما برای شما کاربران زیبایی پسند پوست‌ها را دسته بندی کرده و به شما می‌گوییم که چند نوع پوست وجود دارد و چه نوع چای‌هایی برای این نوع پوست‌ها مؤثر است و در نهایت به تشریح بعضی از آنها می‌پردازیم تا آگاهانه با گزینه مناسب‌تری پوست صورت خود را درمان کنید.

مناسب‌ترین چای برای پوست‌های خشک:

پوست شما هر آنچه در درون اندام‌های بدن‌تان اتفاق می‌افتد نشانه‌هایی بروز می‌دهد چنانچه پوست خشکی دارید می‌توانید از گیاهان آبدار و باطراوت مانند یونجه، گل رز، گل ختمی، گزنه، بابونه، گل گاوزبان، گل شاه پسند و همچنین جنسینگ هندی استفاده کنید.

مناسب‌ترین چای برای پوست‌های چرب:

چنانچه پوست چربی دارید بایستی از آن دسته گیاهانی برای پوست خود استفاده کنید که نقشی در متعادل سازی پوست دارند گیاهان خنک و پاکسازی کننده مانند بومادران، چای ترش، بادرنجبوبه، شقایق، شقایق، ریشه بابا آدم و برگ چای مناسب‌ترین گزینه برای پوست‌های چرب می‌باشند.

مناسب‌ترین چای برای پوست‌های ترکیبی:

یکی از مشکل‌ترین کارهایی که برای حفظ سلامتی پوست به شمار می‌رود متعادل سازی پوست‌های مختلط است و شما باید تمرکزتان روی مواردی باشد که از طریق تغذیه مناسب به متعادل سازی پوست منجر می‌شود برای این نوع پوست‌ها گیاهانی همچون برگ گزنه، بابونه و ریشه قاصدک کمک کننده هستند.

۱۲ دمنوش که پوست را درخشان می‌کنند

  •  چای دمنوش بابونه
  • چای دمنوش گل یاس
  • چای سبز
  •  چای ریبوس
  •  چای سیاه
  •  چای قاصدک
  •  چای دمنوش زنجبیل
  •  چای نعناع
  • چای سفید
  •  چای اولونگ
  •  چای دمنوش کامبوچا
  •  چای دمنوش ماچا

آیا نوشیدن قهوه برای پوست مضر است؟

متخصصان تاکید دارند تاثیرپذیری پوست‌های مختلف متفاوت است در نتیجه چگونگی تأثیر کافئین بر پوست بسیار گسترده خواهد بود.

مقادیر زیاد کافئین باعث افزایش کورتیزول که هورمون استرس شناخته می‌شود خواهد شد، که این موضوع می‌تواند باعث افزایش آکنه و سایر شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما شود.

از سوی دیگر بر اساس برخی تحقیقات، آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه اثر فوق العاده‌ای بر روی سلامت پوست دارد و با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی، گرما و نور ایجاد می‌شود مبارزه می‌کند.

قهوه دارای خاصیت ضد تورم و التهاب است و به عنوان اسکراب بدن استفاده می‌شود و پوست را روشن می‌کند. مصرف متعادل قهوه سبب سفت شدن پوست و جلوگیری از چین و چروک و افتادگی آن می‌شود.

همچنین قهوه برای رفع سلولیت و کاهش دانه‌های رنگی روی پوست مفید است، اما از سوی دیگر شیر و قندی که به صورت متداول برای نوشیدن قهوه استفاده می‌کنیم نیز عاملی برای بروز آکنه و اگزما هستند.

اما به طور کلی قهوه تأثیر بدی بر پوست ندارد بلکه باعث کاهش سلولیت نیز می‌شود و پیری پوست را کاهش می‌دهد. همچنین قهوه می‌تواند از ابتلاء به سرطان پوست نیز جلوگیری کند، در نتیجه نمی‌توان تأثیر قهوه را برای همه‌ی پوست‌ها منفی دانست و به طور حتم تاکید کرد که قهوه برای پوست بد است.

1) کپسول پیگمنتا درمکس :

ضد لک های خوراکی؛ کپسول پیگمنتا درمکس، ترکیبی منحصر به فرد از مواد کارآمد و شناخته شده با اثرات آنتی اکسیدانی قوی و موثر در جلوگیری از پیری پوست، حذف لکه ها و رنگدانه های پوستی و نیز درخشندگی و سفیدی آن می باشد. مواد موجود در این فرآورده شامل ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین های C و E می باشد.

مکمل تغذیه ای درمکس پیگمنتا، ترکیبی منحصر به فرد از مواد کارآمد و شناخته شده با اثرات آنتی اکسیدانی قوی و موثر در جلوگیری از پیری پوست، حذف لکه ها و رنگدانه های پوستی و نیز درخشندگی و سفیدی آن می باشد. مواد موجود در این فرآورده شامل ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور و ویتامین های C و E می باشد.

مطالعات نشان داده است که مصرف ال-گلوتاتیون (250-50 میلی گرم در روز) در بهبود تبدیل لک های تیره پوست به نقاط روشن تر نقش دارد. به عبارت دیگر باعث کاهش تولید رنگدانه ملانین می شود و این اثر باعث سفیدی و درخشندگی پوست می شود. ترکیب ال-گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور، از ایجاد چین و چروک و لک در پوست جلوگیری می کند. کپسول پیشنهادی ما دارای ترکیبات شیمیایی با خلوص بالا و کنترل های کیفی دقیق می باشد.

رادیکال های آزاد به عنوان ترکیبات زائد در بدن شناخته می گردند که با واکنش های مختلف شیمیایی سبب آسیب به سلول و بافت های بدن می شوند. این رادیکال های آزاد سبب از هم پاشیدگی ساختمان کلاژن و فیبرهای الاستین (به عنوان ترکیبات اصلی در حفظ ساختار پوست) می گردد که نتیجه این از هم پاشیدگی مشکلاتی چون پیری و ایجاد چروک در پوست می باشد. آنتی اکسیدان هایی چون گلوتاتیون و آلفا لیپوئیک اسید (آنتی اکسیدان های طبیعی ساخته شده در بدن)، ویتامین E و C و نیز عصاره دانه انگور با حذف رادیکالهای آزاد، ضمن کمک به محافظت از سلول و بافت های بدن در برابر عوامل مخرب و از بین برنده، از پیری و چروکیدگی ساختار پوست جلوگیری می کند.

ویتامین C (Vitamin C) یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده که در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد (عوامل مخرب DNA سلولی) مقابله نموده و سبب غیر فعال سازی آن ها گردیده و از تاثیر مخرب آن ها بر روی سلول های پوستی جلوگیری به عمل می آورد. ویتامین C با فعال سازی سنتز رشته های کلاژن سبب افزایش استحکام ساختار پوست گردیده و خاصیت انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد و علاوه بر کاهش چین و چروک های سطحی، افزایش الاستیسیته، قوام، مقاومت و انعطاف پذیری پوست و جلوگیری از افتادگی و شل شدن آن، با افزایش تجدید ساختار سلولی های پوست (Skin Cell Regeneration) سبب محافظت در برابر آسیب های ناشی از آلودگی هوا و پرتوهای مضر نور خورشید (UVA, UVB, IR) گردیده و با کاهش تولید رنگدانه های پوستی (Melanin) در کاهش لک های تیره و کمک به روشن نمودن پوست تاثیر بسزایی دارد.

عصاره دانه انگور ( Grape Seed Extract) با استحکام بخشیدن به غشاء سلولها سبب حفظ ساختار طبیعی سلول های Epithelium می شود. روغن دانه انگور که سرشار از آنتی اکسیدان می باشد با از بین بردن رادیکال های آزاد، کاهش اثرات مخرب ناشی از نور آفتاب و همچنین با دارا بودن اثر قابض (Astringent) سبب تقویت، استحکام و بهبود ساختار پوست آسیب دیده می گردد.

کپسول پیگمنتا بدون هر نوع ماده نگهدارنده، شیرین کننده صنعتی، سویا، گلوتن، شیر، تخم مرغ، و یا گندم بوده و بنابراین می تواند توسط اکثریت افراد و بدون ایجاد مشکل یا عارضه جانبی خاصی مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی ها و خواص کپسول پیگمنتا درمکس :

  • کمک به روشن نمودن پوست
  • کاهش چین و چروک
  • کمک به رفع لک های تیره و جای جوش
  • کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون سلولی
  • بدون هر نوع ماده نگهدارنده، شیرین کننده صنعتی، سویا، گلوتن، شیر، تخم مرغ، و یا گندم

2) گلوتاتیون:

ضد لک های خوراکی؛ گلوتاتیون نوعی آنتی اکسیدان است که تقریبا در تمام سلول های بدن موجود می باشد. علاوه بر اینکه این ترکیب در سم زدایی سلول ها از ترکیبات شیمیایی نقش دارد، می تواند اثرات ضد ملانوژنز (مهار تولید رنگدانه های پوست) نیز داشته باشد. گلوتاتیون از چندین مکانیسم مختلف می تواند تولید ملانین پوست را کاهش داده و به روشن شدن پوست کمک نماید، از جمله تحریک تولید بیشتر فئوملانین (رنگدانه کم رنگ تر موجود در پوست و مو) نسب به یوملانین (رنگدانه ی تیره تر پوست و مو). همچنین این ترکیب خواص ضد پیری نیز دارد.

ویتامین ث 
ویتامین C از اصلی ترین آنتی اکسیدان های بدن است که نقش بسیار مهمی در تولید کلاژن دارد. بیشتر اثرات ویتامین C در محصولات تقویت پوست و مو به این خاصیت مربوط می شود. علاوه بر این ویتامین C می تواند باعث افزایش جذب آهن شود و از این طریق در کاهش ریزش موی ناشی از کم خونی فقر آهن موثر باشد.

ان استیل سیستئین
ان استیل سیستئین یا NAC یک ترکیب موکولیتیک و محافظت کننده از کلیه می باشد. این ترکیب می تواند بر سلامت پوست و بیماری های مختلف پوستی اثرات مثبت داشته باشد. عملکرد این ترکیب از طریق نقش آنتی اکسیدانی، نقش در فرایندهای ضدالتهابی و شرایط عفونت و استرس می باشد. همچنین نقش ترمیم کنندگی پوست و محافظت کننده از پوست در برابر نور خورشید نیز با استفاده از این ترکیب دیده شده است.

3)  ضد لک قوی فاقد هیدروکینون لایتن میکرودرم:

ضد لک های خوراکی؛ ضد لک قوی فاقد هیدروکینون لایتن میکرودرم لک های قهوه ای روی پوست را کاهش می دهد و از به وجود آمدن لکه های جدید جلوگیری می کند. این محصول حاوی آنتی اکسیدان بوده و باعث صافی و شفافیت پوست می شود.

ترکیبات به کار رفته و موثر در این ضد لک قوی فاقد هیدروکینون لایتن میکرودرم شامل (DBA (Diacetyl boldine، ویتامین C خالص، پرو ویتامین C، ویتامین E، لیکوپن و شیرین بیان می باشد.

عصاره شیرین بیان:

نور خورشید باعث تغییر رنگدانه های پوستی می شود و لکه های پوستی از تجمع این رنگدانه ها بوجود می آیند. عصاره شیرین بیان با مهار آنزیم تولید کننده این رنگدانه ها باعث کاهش تولید و پراکنده شدن رنگدانه ها می شود و در نتیجه روشن شدن پوست را به ارمغان می آورد. همچنین عصاره شیرین بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک ضد التهاب موضعی مطرح شده است. شیرین بیان می تواند تیرگی بعد از التهاب را از بین ببرد و قرمزی پوست را کاهش دهد. می توان گفت شیرین بیان به دلیل ملانوم کم، بی خطر ترین عامل روشن کننده رنگدانه های پوستی است. شیرین بیان همچنین دارای یک ترکیب مشخص است که به عنوان یک ضد آفتاب ملایم کار کرده و از پوست در برابر اشعه های فرابنفش خورشید محافظت می کند.

ویتامین E:

ویتامین E جزو ویتامین های محلول در چربی و از خانواده توکوفرول هاست. آلفا توکوفرول فعالیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث می شود ویتامین E بتواند از ما در برابر آثار مضر رادیکال های آزاد که در اثر مواجهه با عوامل محیطی مانند اشعه های فرا بنفش، آلودگی و یا حین فعالیت های طبیعی بدن بوجود می آیند، محافظت کند.

ویتامین C:

 ویتامین Cیکی از ویتامین های محلول در آب می باشد که جهت رشد و تکامل طبیعی بویژه برای کودکان لازم است. این ویتامین برای رشد و ترمیم بافتی در تمام بخش های بدن مورد نیاز است و همچنین در تشکیل کلاژن نیز نقش فعالی دارد. ویتامین C یکی از انواع آنتی اکسیدان های مهم موجود در بدن می باشد. آنتی اکسیدان ها موجب جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد در بدن می گردند.

ویژگی های ضد لک قوی فاقد هیدروکینون لایتن میکرودرم

  • موثر در برابر لک های ایجاد شده در اثر آفتاب، کهولت سن، ملاسما و مصرف داروهای ضد بارداری
  • محافظت کننده از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • صاف کننده، شفاف کننده و روشن کننده پوست
  •  آنتی اکسیدان برای پوست های جوان
  • دکتر مصطفی قاسمی
  • 2022-02-18
  • 142 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...