انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها

امروزه ورزشکاران برای کاهش سریع وزن خود یا افزایش وزنشان و عضله سازی علاوه بر ورزش به مصرف مکمل‌های بدنسازی روی آورده اند و این مکمل‌ها دیگر به مبحثی جدایی ناپذیر از ورزشکاران تبدیل شده است.

هر ورزشکار برای سرعت بخشیدن به عضله سازی از این مکمل های بدنسازی استفاده میکند.در ادامه این مقاله به معرفی انواع مکمل های بدنسازی پرداخته‌ایم. با داروخانه آنلاین دیجی دارو  همراه باشید.

 

انواع مکمل های بدن سازی

در ابتدا متوجه شدیم که مکمل های بدنسازی برای عضله سازی و چربی سوزی مورد استفاده قرار میگیرند که شامل: پروتئین ها، امینواسیدها، گلوتامین، اسیدهای چرب ضروری، کراتین، چربی سوزها و افزایش دهنده سطح تستوسترون هستند.

 

 پروتئین ها

پروتئین ها یکی از عوامل ضروری برای ماهیچه سازی و عضله سازی است و بدن بدون آن امکان ساخت عضله را ندارد.

همچنین این مکمل برای بعد از ورزش سخت و طاقت فرسا ضروریست و باید مصرف شود.

مکمل های ورزشی پروتئینی انواع مختلفی دارند و به 3 دسته تقسیم میشوند: مکمل پروتئین وی ، مکمل پروتئین ایزوله و پروتئین کازئین.

 

خرید پودر وی پروتئین ایزوله ویثر در دیجی دارو

 

 

مکمل های آمینواسید

مصرف مکمل های اسید آمینه اگر ورزشکار از یک رژیم غذایی مناسب استفاده میکند ضروری نمیباشد و باید توجه کرد که در طولانی مدت از مکمل های آمینواسید استفاده نشود.

کاربرد مکمل های آمینواسید در بدنسازی عبارت است از:افزایش سطح انرژی،سرعت بخشیدن به ریکاوری و ترمیم بافت های عضلات است.

این مکمل ها به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم بندی میشود که آمینواسیدهای ضروری را بدن قادر به ساخت آن نیست و باید با مکمل های آمینواسید تامین شود.

 

گلوتامین

گلوتامین یکی از مکمل هایی است که ورزشکاران آن را مصرف میکنند که به ترمیم بافت های عضله ها میپردازد و یک آمینواسید غیر ضروری است

مقداری که پیشنهاد شده برای مصرف گلوتامین5 گرم بعد از بیدار شدن از خواب، 5 گرم بعداز تمرین بدنسازی، و 5 گرم قبل از خواب است

 

خرید پودر گلوتامین دوبیس از دیجی دارو

 

 

مکمل بدنسازی کراتین

کراتین نیز مانند گلوتامین یکی از مکمل هایی است که ورزشکاران مصرف میکنند. نکنه ای که باید توجه کرد این است که کراتین و گلوتامین را نباید همزمان با هم مصرف کرد.

همچنین کراتین باعث بالارفتن عملکرد ماهیچه ها در تمرینات بدنسازی میشود. بنابراین خیلی از ورزشکاران مکمل بدنسازی کراتین را مورداستفاده قرار میدهند.

 

خرید پودر کراتین پیور 100 درصد 300 گرم دوبیس

 

مکمل های چربی سوز و لاغری

این مکمل های بدنسازی فرایند کاهش وزن و چربی سوزی را تسریع میبخشند. نکته ای که باید توجه شود این است که مصرف این مکمل باید با ورزش کردن همراه باشد

بدون ورزش کردن نباید انتظار چربی سوزی و کاهش وزن را داشته باشید

برای جذب هرچه بهتر این مکمل ورزشی بهتر است با هر دوز مصرف آن یک لیوان آب بنوشید

 

افزایش دهنده سطح تستوسترون

تستوسترون بای رشد ماهیچه ها و عضله ها و  همچنین کاهش چربی مفید است . مصرف بیش از اندازه این مکمل ورزشی عوارض زیادی به همراه میاورد بنابراین توصیه میشود با تغذیه مناسب  تستوسترون بدن خود را افزایش دهید و از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مکمل های ورزشی و نقش آنها در چربی سوزی و عضله سازی پرداختیم . این نکته را درنظر داشته باشید که بدون مشورت با افراد خبره از مصرف آنها خودداری کرده زیرا مصرف بیش از اندازه عوارضی را هم به همراه دارد.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...