داروخانه اینترنتی، بایدها و نبایدهای آن

داروخانه اینترنتی، بایدها و نبایدهای آن

داروخانه اینترنتی با دستورالعمل هایی قابل راه اندازی می باشد. این دستورالعمل ها را برای گرفتن مجوز فروش دارو نیاز داریم. بنابراین نکاتی در مورد این داروخانه ها وجود دارد، که بهتر است در این محتوا به آنها بپردازیم، تا اگر کسی دوست داشت که این نوع از داروخانه را راه اندازی نماید، تا حدی این مطلب برای او کمک کننده باشد. البته از چیزهای تخصصی و قانونی چیز زیادی نمی توان گفت ولی در مورد موضوعات عمومی آنها می توان اشاره هایی نمود. داروخانه اینترنتی فقط مواردی از قبیل محصولات بهداشتی، آرایشی، مکمل های تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده های طبیعی و سنتی و کالاهای مورد نیاز مصرفی پزشکی را دارا می باشد. این تجهیزات همگی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند و از طریق اینترنت به افراد فروخته می شوند. مردم می توانند با ورود و ثبت نام در بعضی از این سایت های فروش دارو به محصول و یا کالایی که می خواهند، دست یابند. در واقع شما با توجه به داروهای موجود در این نوع از داروخانه ها قادر به خرید داروهای نسخه خود در برخی از این داروخانه های آنلاین نیز می باشید. معمولا کسی که می خواهد داروخانه آنلاین راه اندازی نماید، بایستی صلاحیت اخذ مجوزهای لازم برای تاسیس این داروخانه را داشته باشد. این مجوزها باید براساس آئین نامه و ضوابط داروخانه ها و مقررات مربوطه به تایید کمیسیون قانونی ماده 20 باشد و پروانه تاسیس آن را نیز داشته باشد. بنابراین مسئول فنی یک داروخانه باید داروساز باشد و وظایف قانونی خود در مرکز خدمات دارویی را به نحو احسن به انجام برساند.

داروخانه باید دارای یک نام باشد و نشانی و ادرس دقیقی داشته باشد، دارای شماره تماس و پست الکترونیک باشد. همچنین بنیانگذار و تمامی کادر داروخانه بایستی مجوز کار در داروخانه را داشته باشند. این افراد بایستی برای تاسیس و راه اندازی یک سایت داروخانه اینترنتی از تصویر کالا، ظرفیت و وزن، جنس و نوع بسته بندی، قیمت مصرف کننده، موارد مصرف و عدم مصرف و همچنین نوشتن هشدارهای ضروری براساس برچسب یا بروشور دقت و توجه لازم را مبذول نمایند.

 

سایر نکات داروخانه اینترنتی

کارشناسان و موسسین داروخانه اینترنتی بایستی در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات عرضه شده به خریداران فروش اینترنتی روز به روز تلاش بیشتری نمایند، تا این سرویس رسانی ها رضایت مردم را به حد بالایی برسانند. در واقع به منظور تسهیل و تسریع روند دستیابی بیماران به دارو این داروخانه ها به وجود آمدند. در صورت رعایت مقررات و اصول مرتبط با این داروخانه ها توسط افرادی که این داروخانه ها را تاسیس می کنند،  می توان این داروخانه ها جزء ابداعات جدید و مطلوب جامعه پزشکان و متخصصان برشمرد. این داروخانه ها در ساعات مختلف شبانه روز قادر به برآورده کردن نیاز همگان هستند، و با ارائه هر گونه خدمات دارویی به افراد در تهیه و خرید داروی مورد نظرشان کمک بسیاری می نمایند. همان طور که در بالا اشاره کردیم، شروع به کار داروخانه اینترنتی مستلزم رعایت نکات بی شماری است که به چندین سازمان مختلف مربوط می شود. این داروخانه ها در مناطقی که داروخانه های شبانه روزی وجود ندارد، و یا داروخانه های کمی موجود است، بسیار راه گشای بیماران است. این داروخانه ها دسترسی مناسب و عادلانه ای به دارو و خدمات مربوطه به آن دارند، که فرآورده های سلامت محور را در همه این داروخانه ها به طور کامل توزیع می نمایند و محدودیت دسترسی جغرافیایی بیماران به داروخانه و خدمات دارویی را کاهش می دهند. وزارت و سازمان های مربوطه، این داروخانه ها را برای خدمات ارائه کننده به مردم رتبه بندی می کند و طبق کسب میزان امتیاز رعایت تمام موارد موجود در آنها رای گیری کرده و به آنها پاداش می دهد.

راجع به داروخانه اینترنتی

در واقع از ابتدای تاسیس این داروخانه موارد و مقرراتی وجود دارد، که بایستی به تایید سازمان غذا و دارو و غیره برسد و در حین کار نیز این داروخانه ها باز هم بایستی به اصولی پایبند بمانند. در نهایت با اولویت بندی براساس این امتیازات کسب شده توس هر داروخانه اجازه و مجوز ادامه فعالیت به آنها تعلق می گیرد. اما اگر به هر دلیلی داروخانه ای این موازین و استانداردها را حتی در فضای مجازی رعایت نکرده باشد، مجوز ادامه فعالیتش لغو شده و پروانه کسبش باطل خواهد شد.

داروخانه اینترنتی گنجینه ای است، که این روزها برای کسانی که امکان خرید حضوری و راحت را ندارند و گرفتار شرایط بحرانی هستند، مانند معجزه ای عمل می کند. در واقع در این شرایط اخیر به دلیل بیماری و ویروس شایع و همه گیر کرونا همه افراد به الزام و نیاز جامعه به این داروخانه های اینترنتی پی بردند و این داروخانه ها مجوزهای بیشتری را برای تاسیس کسب نمودند. جامعه با وجود اینگونه داروخانه ها پیشرفت کرد و این توسعه یافتگی به وضوح قابل مشاهده است. نمی توان از فواید و مزایای بی شمار این داروخانه ها چشم پوشی نمود و وجود غنی و پربارشان را ستایش نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...