آمپول فیبرووین

سلام به دوستان و عزیزان سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو. امیدوارم پنج شنبه خوبی را با خانواده محترم سپری کرده باشند. امروز 4 اسفندماه 1401 شمسی می باشد. بحث داغ امروز ما آمپول فیبرووین می باشد. این دارو از دسته داروهای ضد واریس می باشد.

این آمپول حاوی ماده موثره فعال سدیم تترا دسیل سولفات می باشد. برای درمان وریدهای واریسی، ونول های بزرگ، متوسط یا کوچک و وریدهای اسپایدر(عنکبوتی) غلظت های مختلفی از فیبرووین به کار می رود. این داروی تزریقی متعلق به گروهی از داروها تحت عنوان اسکلروزان ها می باشد. اسکلروزان ها موادی شیمیایی هستند که در صورت تزریق به داخل ورید، موجب تورم دیواره ها و اتصال آنها به یکدیگر می شوند. با این کار جریان خون متوقف می شود و ورید به بافت اسکار تبدیل می گردد و باید در مدت چند هفته از بین برود.

نحوه و مقدار مصرف این دارو:

هرگز نباید خودتان اقدام به تزریق فیبرووین نمایید. درمان با این دارو باید همیشه توسط پزشک حاذق و آشنا به روش تزریق انجام شود. درمان به صورت تزریق دارو در ورید مورد نظر با کوچک ترین سوزن ممکن می باشد و تزریق باید آهسته و با دقت فراوان انجام شود تا خون درون ورید تخلیه شود. ممکن است برای کمک به تخلیه ی خون در وریدهای بزرگ تر، دارو به صورت دستی با استفاده از دو سرنگ و یک رابط برای ایجاد فوم با هوا مخلوط شود. در این موارد دارو باید توسط پزشکی تزریق شود که با روش صحیح تولید و تزریق فوم آشنا باشد.پزشک باید برای درمان وریدهای واریسی که قابل رؤیت نیستند و نیز برای تزریق ماده ی اسکلروزان به صورت فوم از روش تزریق با هدایت اولتراسوند استفاده نماید.پزشک محل مناسب برای تزریق دارو و دوز صحیح آن را تعیین می نماید. برای آگاهی از دوز مصرف بروشور را دانلود نمایید.

این دارو دوز های متفاوتی برای دمان دارد. برای آگاهی از این دوز ها و شیوه رقیق سازی و یا ساخت فوم از محلول، بروشور موجود در صفحه را دانلود نمایید. برای تزریق فیبروون باید در ورک شاپ های آموزشی که زیر نظر متخصص برگزار می شوند شرکت نمود.

هشدارها و احتیاط ها:

فیبرووین باید فقط توسط فرد متخصص باتجربه و آشنا به آناتومی وریدها و تشخیص و درمان بیماری های سیستم وریدی و روش مناسب تزریق تجویز شود. ممکن است در اثر نشت ماده ی اسکلروزان از رگ، عوارض موضعی نامطلوب بسیاری شامل نکروز بافتی ایجاد شود. بنابراین دقت فراوان در جاگذاری سوزن داخل ورید و استفاده از کمترین حجم مؤثر دارو در هر محل تزریق اهمیت بسیاری دارد.لازم است محلول به آهستگی تزریق شود.لازم است برای اجتناب از تزریق داخل شریانی دارو دقت شود، زیرا این کار منجر به مرگ بافت (نکروز بافتی) می شود که ممکن است به از دست رفتن اندام منجر شود.در صورت تزریق در نواحی پا و بالا و پایین مچ پا(ناحیه ی مالئولار) به دلیل خطر تزریق داخل شریان به دقت ویژه نیاز است. در درمان وریدهای کوچک نیاز به اعمال فشار هست زیرا در صورت خروج خون در محل تزریق ممکن است پیگمانتاسیون ایجاد شود.مواردی از واکنش های آلرژیک شامل آنافیلاکسی گزارش شده اند و پزشک باید برای درمان مناسب این حالات آماده باشد. تجهیزات احیای اورژانس باید فوراً در دسترس باشند. برای احتیاط بیمار باید در بیمارستان درمان شود.

مدت مجاز مصرف دارو:

  • طول عمر دارو 3 سال است.
  • پس از اولین باز کردن، دارو باید فوراً مصرف شود.

شرایط نگهداری:

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • این دارو نیاز به شرایط نگهداری خاصی ندارد.
  • دارو را از یخ زدگی محافظت کنید.
  • برای محافظت از نور باید دارو درون جعبه نگهداری شود.
  •  دارو نباید پس از تاریخ انقضا که روی بسته بندی درج شده است استفاده شود. منظور از تاریخ انقضا آخرین روز از ماه ذکر شده می باشد.
  • این دارو فقط در یک نوبت قابل استفاده می باشد.لازم است پس از باز کردن ظرف حاوی دارو، محتویات آن بلافاصله مصرف شوند و هر مقدار داروی باقی مانده باید دور ریخته شود.
  • داروها نباید همراه با فاضلاب یا زباله های خانگی دور ریخته شوند. برای حفظ محیط زیست در این موارد با داروساز مشورت نمایید.

دوزهای این آمپول 3 درصد و 1 درصد می باشد که فعلا در دست آستان قدس رضوی می باشد. با تماس با داروخانه آنلاین دیجی دارو می توانید از آخرین موجودی این دارو در کشور عزیزمون با خبر شوید.

امیدوارم از بحث امروز نهایت استفاده کافی را برده باشید. با تشکر دکتر قاسمی 1401/12/04 

دارو برای سینوزیت

سلام به دوستان و همراهان همیشگی سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو. امیدوارم این شنبه تعطیلی را با خانواده محترم به خوبی و خوشی گذرانده باشین. امروز 29 بهمن ماه 1401 شمسی می باشد. بحث شیریم و داغ امروز در مورد سینوزیت می باشد. یادم میاد موقعی که سرباز بودیم بچه های آسایشگاه برای اینکه از شیفت های 4 4 بیمارستان فرار کنند وقتی پیش پزشک می رفتند همه می گفتند که موقع سجده و دولا شدن در موقع رکوع سرشون درد می گیره که مثلا نشون بدن که سینوزیت دارند.

اول ببینیم که سینوزیت چی هست و راه های درمان دارویی آن را با هم مرور کنیم.

سینوزیت چیست ؟

بیماری سینوزیت به التهاب سینوس­ها گفته می­شود. به طور کلی محل قرار گیری سینوس­ها حفره­هایی توخالی در ناحیه جلویی جمجمه می باشد. این ناحیه به معنی پیشانی، گونه­ ها ، میان و پشت چشم­ها است. سینوس­های بینی در ناحیه گونه­ ها در اطراف و پشت بینی قرار دارند. پزشکان معتقدند هدف از وجود سینوس‎ها این است که یکی از عملکردهای گرم کردن، مرطوب نمودن و تصفیه هوای عبوری از کانالهای بینی را در بدن فرد بر عهده داشته باشند.

در اغلب موارد مخاط سینوس­ها به علت باکتری یا ویروس و یا حساسیت مسدود می­ شوند و ارتباط میان سینوس و بینی بسته می­ شود. با بسته شدن سینوس­ها توسط ترشحات، محیط مستعد برای رشد میکروب­ها، تجمع هوا و موکوس به دیواره سینوس­ها فشار وارد می ­شود و باعث درد در آن نواحی می گردد. پس با تعریفی ساده ­تر می ­توان گفت هرگاه سینوس­ها عفونی یا ملتهب شوند، شخص دچار سینوزیت شده است. این حفره­ ها به طور طبیعی باید در شبانه روز حدود یک لیتر ترشحات شفاف داشته باشند که وارد مجرای بینی شده و به ته حلق راه می یابند. افراد این ترشحات را با عمل بلع خود وارد دستگاه گوارش می­ کنند و این امر کاملا طبیعی است. انواع سینوزیت را از نظر نوع درگیری و شدت آن می ‎توان به دو نوع حاد و مزمن تقسیم کرد.

درمان سینوزیت مزمن : بسیاری از افراد وجود دارند که به طور مداوم با مشکل سنوزیت دست و پنجه نرم می‎کنند. سینوزیت از جمله مشکلاتی است که می‎تواند به راحتی وضعیت زندگی فردی را تحت تاثیر قرار دهد یا به سادگی وضعیتی را برای او به وجود آورد که فرد توانایی روزانه انجام کارهای معمولی خود را از دست بدهد.

از طرف دیگر سینوزیت از جمله بیماری‎هایی است که افراد زیادی را در دوره زندگی خود به طور حتم حداقل یکبار به خود مبتلا می‎کند. در این بیماری ترشحاتی چرکی از بینی و پشت حلق خارج میشود که این ترشحان غالبا با علائمی مثل  تب و سردرد شدید نیز همراه می‎شوند به همین دلیل است که فرد توانایی انجام کارهای روزمره خود را از دست می‎دهد. بیماری سنوزیت می‎تواند با دردهای که ایجاد می‎کند مشکلات بسیاری را برای افراد در پی داشته باشد.

سینوزیت چیست ؟

بیماری سینوزیت به التهاب سینوس­ها گفته می­شود. به طور کلی محل قرار گیری سینوس­ها حفره­هایی توخالی در ناحیه جلویی جمجمه می‎باشد. این ناحیه به معنی پیشانی، گونه­ها ، میان و پشت چشم­ها است. سینوس­های بینی در ناحیه گونه­ها در اطراف و پشت بینی قرار دارند. پزشکان معتقدند هدف از وجود سینوس‎ها این است که یکی از عملکردهای گرم کردن، مرطوب نمودن و تصفیه هوای عبوری از کانالهای بینی را در بدن فرد بر عهده داشته باشند.

در اغلب موارد مخاط سینوس­ها به علت باکتری یا ویروس و یا حساسیت مسدود می­شوند و ارتباط میان سینوس و بینی بسته می­شود. با بسته شدن سینوس­ها توسط ترشحات، محیط مستعد برای رشد میکروب­ها، تجمع هوا و موکوس به دیواره سینوس­ها فشار وارد می­شود و باعث درد در آن نواحی می گردد. پس با تعریفی ساده­تر می­توان گفت هرگاه سینوس­ها عفونی یا ملتهب شوند، شخص دچار سینوزیت شده است. این حفره­ها به طور طبیعی باید در شبانه روز حدود یک لیتر ترشحات شفاف داشته باشند که وارد مجرای بینی شده و به ته حلق راه میابند. افراد این ترشحات را با عمل بلع خود وارد دستگاه گوارش می­کنند و این امر کاملا طبیعی است. انواع سینوزیت را از نظر نوع درگیری و شدت آن می‎توان به دو نوع حاد و مزمن تقسیم کرد.

سینوزیت مزمن

سینوزیت مزمن به معنای زمانی است که فرد به طور مکرر دچار سینوزیت حاد می­شود و به درستی به این بیماری توجه نمی ­کند و یا آن را به طور کامل درمان نمی کند. همچنین زمانی که عفونت در سینوس سه ماه یا بیشتر باقی بماند، شخص دچار سینوزیت مزمن می­گردد. در برخی موارد حساسیت به موادی مانند قارچ­ها و یا گرده­ها نیز باعث پدید آمدن سینوزیت مزمن می­ گردد. علائمی که در سینوزیت مزمن ظاهر می شوند به شکل بروز نشانه های سرما خوردگی، خستگی، وجود چرک و خلط در بینی و گلو،  تنفسهای سخت و کاهش یا از بین رفتن حس بویایی است.

این بیماری را می توان همچنین به ورم یا التهاب بافت مخاطی سینوس‌ها که سیستم پیوسته‌ای از حفره‌های توخالی که در جمجمه است، نیز نسبت داد. التهابی که در سینوس‎ها به وجود می‎آید می‎تواند مانع از خروج طبیعی باکتری‌ها از حفره سینوس شده و منجر به افزایش احتمال بروز سینوزیت باکتریایی ثانویه شود.

علائم با عوارض سینوزیت مزمن

علایمی که در پس ابتلا به سینوزیت شکل می‎گیرند علائمی هستند که در افراد مختلف می‎توانند انواع و شدت و ضعف متفاوتی نیز از خود نشان دهند. این علائم غالبا با شرایط زیر همراه هستند :

  1. عطسه
  2. خارش
  3. خارش و سوزش بینی ، گلو و چشم‎ها
  4. گرفتگی مخاطی بینی و گلو
  5. آبریزش بینی
  6. سر درد
  7. درد در قسمت گونه ها
  8. شکل گیری ترشحات زرد در دهان
  9. تنفس سخت
  10. درد دندان
  11. تب
  12. کاهش بویایی و چشایی

عوارضی که در صورت همراه نشدن سینوزیت در مراحل اولیه ممکن است به احتمال شدیدی برا بیمار حاصل شود م‎تواند به شکل‎های زیر بروز پیدا کند.

  • پیدایش بیماری آسم در کنار ابتلا به سینوزت مزمن
  • مننژیت که در اثر حرکت عفونت به سمت مغز حاصل می‎شود.
  • مشکلات بینایی که در اثر گسترش عفونت و راه یابی آن به حفره چشم‎ها باعث کاهش بینایی و درد می ‎شود. حتی در مواردی نابینایی فرد را با خود به همراه دارد.
  • آسیب عروقی در اطراف سینوس‎ها رگ‎هایی وجود دارند که به سادگی مستعد درگیری با عفونت هستند و باعث بروز سکته مغزی و آسیب‎های دیگر می شوند.
  • عفونت گوش‎ها به طور شدید یا معمولی اما مکرر. ایجاد عفونت در سینوس‎ها به سادگی قابل انتقال به گوش‎ها نیز می باشد.
  • حساسیت به چیزهای مختلفی به شکل آلرژی.

درمان عفونت‎های سینوسی و سینوزیت

  • زمان استراحت خود را بالا ببرید.
  • استایل زندگی خود را تغییر دهید.
  • مجاری بینی خود را به طور کامل شستشو دهید برای اینکار می‎توانید از محلول نمکی استفاده کنید.
  • استفاده از اسپری کورتون بینی
  • تجویز کورتون خوراکی یا تزریقی
  • استفاده از آنتی بیوتیک به همراه نظر پزشک
  • درصد مصرف مایعات خود را چندین برابر کنید.
  • بینی خود را مرطوب نگه دارید. برای مرطوب نگهداشتن بینی می‎توانید از اسپری آب بینی استفاده کنید.
  • به بیماری دیگری مبتلا بوده‌اید، مصرف داروهای خود را همچنان ادامه دهید.

دوستان در نظر داشته باشید برای درمان سینوزیت ابندا از کورتون ها استفاده می شود. مانند اسپری بکلومتازون که در داخل بینی بسیار مفید می باشد. در نظر داشته باشید برای درمان به وسیله آنتی بیوتیک ها اولین خط درمان کلاریترومایسین 500 میلی گرمی در بزرگسالان است که هر 12 ساعت به مدت 10 روز استفاده می شود. خط دوم درمان فرص های کوآموکسی کلاو 625 میلی گرمی در بزرگسالان می باشد که معمولا هر 8ساعت یک عدد تا ده روز استفاده می شود. خط سوم هم آزیترمایسین 500 میلی گرمی هست.

حتما در خاطر داشته باشید مایعات خیلی سرد را استفاده نکنید. همچنین دوستانی که راکب موتور هستند حتما از کلاه ایمنی و هدبند استفاده کننده تا بیماری دوباره برگشت داده نشود.

امیدوارم مطلب امروز توانسته باشد حتی خیلی اندک به درمان سینوزیت شما عزیزان کمک کرده باشد. با تشکر دکتر قاسمی 1401/11/29

دارو برای اسهال

سلام به همراهان همیشگی سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو. امیدوارم این شنبه تعطیل را به خوبی گذرانده باشید. امروز 22 بهمن ماه 1401 شمسی می باشد. مبحث امروز ما درمان اسهال و تعاریف مربوط به آن می باشد. در این مطلب در نظر داریم راجع به درمان سریع اسهال بزرگسالان و همچنین مصرف غذاهای سفت کننده مدفوع موضوعات مهمی را با شما به اشتراک بگذارم. شاید سوال این باشد برای درمان اسهال چه قرصی بخوریم و یا قرص درمان اسهال چیست؟

اسهال زمانی روی می دهد که :

  • حجم مدفوع زیاد
  • قوام مدفوع نرم و آبکی و
  • تعداد دفع مدفوع از 3نوبت در شبانه روز تجاوز کند.

سوال اینه برای درمان اسهال چه قرصی بخوریم ؟ اکثر بیماران دنبال سریعترین روش درمان و یک راه میان بر برای رسیدن به اهداف درمانی خود هستند. اگر بیرون از خانه و یا در مسافرت هستید، و می خواهید اسهال در شما فورا بند شود. با مشورت پزشک از قرص های زیر به عنوان درمان اسهال در خانه و قرص درمان اسهال استفاده کنید.

دیفنوکسیلات:

مصرف بی رویه و بدون تجویز پزشک دارای عوارض زیادی است دوز بالای آن بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر مخرب می گذارد. اما دیفنوکسیلات که اسم قرص اسهال بزرگسالان است. فورا اسهال را بند می آورد. در نظر داشته باشین معتادان شیمیست های خوبی هستند. از دیفنوکسیلات برای Abuse کردن نیز در بین معتادان استفاده می شود. این ها دیفنوکسیلات را نزدیک به ده عدد در آب حل کرده و میل می کنند. اکثر ما داروسازها بدون نسخه از دادن داروی دیفنوکسیلات معذور هستیم. شرکت ها هم به حول و قوه الهی کلا 5 بسته در هر پارت به داروخانه ها دیفنوکسیلات به صورت سهمیه بندی می دهند.

لوپرامید:

اسم قرص اسهال بزرگسالان دیگری که خیلی رواج دارد. لوپرامید است، برای اسهال های عفونی کاربرد  دارد.

مکانیسم اثر این دارو ضد عفونت معده و روده، ضد اسهال می باشد. اگر با مراجعه به داروخانه موفق به دریافت این نوع داروها نشدید حتما به پزشک مراجعه کنید. البته توجه داشته باشین داروخانه آنلاین بنده در 12 ساعت فعالیت همیشه دکتر داروساز حضور فعال و پررنگ دارد و مشاوره هایی دارویی را خدمت شما عزیزان می نماید.

مصرف  این قرص ها در بزرگسالان روزانه دو عدد بعد از هر وعده غذایی و به مدت 48 ساعت است. البته معمولا هر 6 ساعت هم استفاده می شوند. البته ما فرض و بر این می گیریم که شما دسترسی به پزشک ندارید و فورا می خواهید این معضل را به صورت موقتی درمان کنید. توصیه ما این است که در 2 روز ابتدایی ابتلا به اسهال از این داروهای ضد اسهال استفاده نکنید و اجازه بدهید روند بیماری شما حداقل برای 48ساعت طول بکشد.

اگر با مصرف این داروها عوارضی چون سردرد شدید و یا استخوان درد داشتید. به معنی اینه که اجازه نداده اید ویروس و میکروب که جذب گوارش شما شده از طریق مدفوع آبکی بیرون بزند و فورا آنرا سرکوب کرده اید.

غذای مناسب برای درمان اسهال:

چیزی که لازم دارید : برنج ، ماست، دوغ

دستور پخت غذای مناسب اسهال بزرگسالان: نصف لیوان برنج را به صورت کته پخت کنید و مقداری ماست کم چرب پروبیوتیک با آن مخلوط کرده و میل کنید. در هنگام تشنگی و عطش لطفا از آب میوه استفاده نکنید و بجای آن دوغ مصرف کنید.

روند انجام کار:

2 عدد تخم مرغ را آب پز کرده و بگذارید چند دقیقه ای بیشتر بپزد. 2 عدد سیب زمینی را آب پز کرده و با هم مخلوط کرده و مقداری نعناع خشک را به آن اضافه کرده و تناول کنید.  مصرف پنیر کم چرب با چای خشک برای سفت شدن مدفوع مفید است.

2 قاشق غذا خوری چای سیاه را داخل قوری ریخته و بگذارید چند ساعتی بماند و کهنه شود و به اصطلاح از حالت دمی درآمده و مقداری که جوشید، بهترین داروی گیاهی برای اسهال است. چای باعث ایجاد یبوست می شود. حتی اگه در مصرف چای سیاه غلیظ این روزها زیاده روی کردید هیچ مانعی ندارد.

در نظر داشته باشین بهترین متدهای درمان اسهال درمان با پروبیوتیک ها یا زیست تخمیرها می باشد. شما با برگرداندن لاکتوباسیل های مفید دستگاه گوارش به حل شدن مشکلات گوارشی خود کمک شایانی خواهید کرد. از جمله این زیست تخمیرها می توان به فمی کلاکت ، لاکتوکر ، کیدی لاکت و پدی لاکت اشاره کرد.

امیدوارم بحث شیرین امروز توانسته باشد راه حل مناسبی برای درمان خانگی اسهال برای شما عزیزان شده باشد. با تشکر دکتر قاسمی 1401/11/22 

خارش واژن

دارو برای خارش واژن

سلام به دوستان و همراهان سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو. امشب جمعه شب ، 21 بهمن ماه 1401 شمسی می باشد. امیدوارم  این تعطیلات را با خانواده محترم در بهترین جاهای ایران عزیزمان سپری کرده باشین. مبحث امروز ما بحث های عفونت های واژینال خانم ها است.

عفونت واژن یکی از مشکلات بسیار شایع بین زنان است که عمدتا با سوزش و خارش واژن همراه است. اما سوالی که معمولا برای هر کسی که به این شکل دچار می‌شود پیش می‌آید این است که آیا می‌توان عفونت واژن را با مصرف قرص درمان کرد؟ عفونت واژن با علائم مشابه و حتی یکسان می‌تواند علل بسیار گوناگونی داشته باشد که هر کدام نیازمند یک شیوه درمان است. بنابراین اگر شما حتی یکی از علائم عفونت واژن را دارید بهتر است تا هر چه زودتر برای درمان این مشکل به دکتر زنان مراجعه کنید.

مطالعات نشان داده‌اند که حدود 30 درصد از بانوان در سنین باروری به عفونت واژن دچار می‌شوند. اما نکته مهم این است که ابتدا علت ایجاد عفونت یا به عبارتی نوع عفونت تشخیص داده شود که آیا عفونت واژن قارچی، باکتریایی و یا نوع دیگری است؛ بنابراین اگر هر گونه علامتی دارید بهتر است هر چه سریع‌تر به دکتر زنان مراجعه کنید. علائم عفونت واژن علائم عبارتند از:

  • ترشحات سبز، خاکستری یا سفید با بوی بد
  • احساس سوزش به خصوص به هنگام ادرار کردن
  • احساس درد در هنگام رابطه جنسی
  • خارش واژن
  • التهاب ناحیه خارجی واژن
  • لکه‌بینی یا خونریزی

معمولا درمان های متعددی برای خارش واژن وجود دارد. در این بحث این داروها را با هم مرور می کنیم.

درمان واژینیت باکتریایی

در عفونت باکتریایی واژن درمان با یکی از موارد زیر صورت می‌گیرد:

  • ژل مترونیدازول یا قرص مترونیدازول
  • کرم واژینال کلیندامایسین
  • کرم واژینال تریپل سولفا

عفونت قارچی

عفونت‌های قارچی واژن در نتیجه قارچی به نام کاندیدا که معمولاً کاندیدا آلبیکنس است ایجاد می‌شود. عفونت قارچی زمانی رخ می‌دهد که گونه‌های کاندیدا به مخاط واژن نفوذ کرده و منجر به بروز پاسخ التهابی شود. عفونت‌های قارچی غالبا با داروهای ضد قارچ درمان می‌شوند که به صورت قرص یا پمادهای واژینال در دسترس هستند. توجه کنید که هر دوی این گزینه‌ها بدون نسخه در دسترس هستند؛ اما افراد باردار نباید از داروهای خوراکی ضد قارچ استفاده کنند.

عفونت باکتریایی

عفونت باکتریایی واژن یا واژینوز باکتریایی (BV) زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌هایی که به طور طبیعی در واژن وجود دارند، بیش از حد رشد کنند. این اتفاق در نتیجه کاهش قابل توجه تعداد باکتری لاکتوباسیل در واژن رخ می‌دهد.

درمان دارویی عفونت واژن

برای درمان عفونت قارچی واژن، یکی از درمان‌های زیر تجویز می‌شود:

  • کرم واژینال کلوتریمازول یا قرص واژینال کلوتریمازول
  • کرم میکونازول واژینال
  • قرص واژینال نیستاتین
  • کپسول فلوکونازول ۱۵۰ میلی‌گرم

کسانی که تمایل به استفاده از کرم ندارند، می‌توانند از قرص‌های واژینال استفاده کنند. کلوتریمازول و میکونازول در درمان اثر یکسانی دارند، ولی احتمال ایجاد حساسیت میکونازول بیشتر از کلوتریمازول است و به همین خاطر بیشتر پزشکان کلوتریمازول را تجویز می‌کنند. اثر نیستاتین از کلوتریمازول و میکونازول ضعیف‌تر است.

در مواردی که واژینیت قارچی خیلی شدید باشد و التهاب و خارش واژن وجود داشته باشد، ممکن است از کورتون‌های موضعی نظیر تریامسینولون یا فلوسینولون برای کاهش التهاب و خارش استفاده شود. تاکید می‌کنیم که همه این داروها حتما باید زیر نظر پزشک متخصص زنان مصرف شوند تا عارضه جانبی خطرناکی برای فرد ایجاد نشود. اگر مبتلا به واژینیت قارچی هستید، لازم است به این نکات توجه کنید:

  • در واژینیت قارچی نیاز به درمان همسر نیست.
  • در خانم‌های باردار استفاده از فلوکونازول ممنوع است؛ چرا که ممکن است موجب سقط جنین یا نقص حین تولد شود.
  • اگر به اشتباه در زمان بارداری خود از فلوکونازول استفاده کردید، بهتر است برای کاهش خطرات استفاده از این دارو با با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

درمان واژینیت باکتریایی

در عفونت باکتریایی واژن درمان با یکی از موارد زیر صورت می‌گیرد:

  • ژل مترونیدازول یا قرص مترونیدازول
  • کرم واژینال کلیندامایسین
  • کرم واژینال تریپل سولفا

در زمینه درمان واژینیت باکتریایی، به این نکته‌ها توجه کنید:

  • در این نوع از عفونت واژن نیاز به درمان همزمان همسر نیست.
  • حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از موارد، احتمال برگشت عفونت، پس از یک ماه وجود دارد. در این حالت به مدت ۶ ماه هفته‌ای ۲ بار یک اپلیکاتور ژل مترونیدازول می‌تواند از عود بیماری جلوگیری کند.
  • استفاده از پروبیوتیک‌هایی مثل لاکتوفم و لاکتوواژ به مدت ۷ روز مانع از ورود مجدد عفونت باکتریایی می‌شود. این محصولات پروبیوتیک به تولید باکتری‌های مفید واژن کمک می‌کند.

دوستان در نظر داشته باشید هنگام رابطه جنسی حتما از شوینده های بهداشتی بانوان و آقایان استفاده کرده و کاملا بهداشت فردی را رعایت فرمایید.

امیدوارم از بحث امروز حداکثر استفاده لازم را برده باشید. با تشکر دکتر قاسمی 1401/11/21

بهترین دارو برای خارش بدن

سلام به دوستان و همراهان همیشگی داروخانه آنلاین دیجی دارو. امروز شنبه روز پدر و روز مرد و مصادف با 15 بهمن ماه 1401 شمسی می باشد. امیدوارم این چند روز تعطیلی را در کنار خانواده به خوبی و خوشی سپری کرده باشین. امروز یه بحث جالب و داغ برای شما داریم. خارش بدن یکی از دغدغه های ما آدم ها هست. دلایل بسیار زیادی برای خارش بدن و درمان های آن ذکر شده است.

تا به حال به ماده‌ای حساسیت داشته‌اید؟ محرک‌ها باعث آزار پوست یا نقاط دیگر بدنتان شده‌اند؟ دست و پنجه نرم‌کردن با خارش و عوارض حساسیت‌های مختلف ساده نیست. احتمالاً برای رهایی از خارش یا وضعیت‌های ناخوشایند دیگر به دنبال بهترین دارو حساسیت و خارش بوده یا هستید. پیش از هرچیز این را بدانید که اگر علائمتان شدید است، نیاز به مراجعه به دکتر پوست دارید.

خیلی وقت ها خارش ها عصبی می باشند. فکر می کنم در دوستان و نزدیکان دیده باشین که گفته می شود طرف خارش عصبی دارد. بهترین دارو برای خارش های عصبی کپسول های دوکسپین می باشد. این کپسول ها در داروخانه با دوزهای 10 و 25 میلی گرم در داروخانه موجود می باشد.

بعضی اوقات دیده می شود که خارش ها به علت استفاده از مواد غذایی آلرژن می باشد. برای شما مثال می زنم. مانند سس کچاپ ، گردو ، انگور . فلفل و مواد دیگر می باشد. این مواقع بدن پر از کهیرهایی خیلی وحشتناک می شود که مریض بسیار با حالت مضطرب و پریشان به داروخانه یا مطب پزشک مراجعه می کند. برای درمان این نوع خارش که به آن حساسیت های غذایی گفته می شود درمان های متعددی وجود دارد. بهترین راه برای درمان این نوع خارش ها قرص های هیدروکسی زین می باشد. این دارو با دوزهای 10 و 25 میلی گرم در داروخانه وجود دارد. توجه داشته باشین که این دارو خواب آوری زیادی دارد. پس توصیه می شود قبل از خواب استفاده شود و در موقع استفاده از آن حتما از رانندگی و کارهایی که نیاز به هوشیاری دارند پرهیز نمایید.

توجه داشته باشید بعضی اوقات خارش های پوستی ممکن است منشا قارچی و باکتریایی داشته باشند. خیلی وقت های با مراجعه به متخصص های پوست ابتدا مریض کاملا معاینه می شود و سپس داروی مناسب برای آن تجویز می شود. حتی بعضی اوقات از نقاطی که مشکوک به عفونت های قارچی هست نمونه برداری می شود و در آزمایشگاههای قارچ شناسی مورد بررسی و کشت قرار می گیرد. درمان های موضعی ضد قارچ عبارتند از تریامسینولون ان ان که این دوتا ان مخفف نیستاتین و نئومایسین می باشد. از داروهای دیگر ضد قارچ می توان به کلوتریمازول ، کتوکونازول ، مایکونازول و مترونیدازول اشاره کرد.

امیدوارم از مطلب امروز سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو توجه و بهره کافی را برده باشین. با تشکر دکتر قاسمی 1401/11/15 

آتورواستاتین 40 سبحان دارو

آتورواستاتین 40 سبحان دارو

سلام به دوستان و همراهان سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو. امیدوارم هفته خوبی را در کنار عزیزانتان سپری کرده باشین. امروز جمعه 14 بهمن ماه 1401 شمسی می باشد.

بحث امروز ما قرص هایی هستند به نام خانواده استاتین ها. این خانواده برای کاهش کلسترول بسیار مفید هستند.

آتورواستاتین برای درمان انواع مختلف دیس لیپیدمی ، از جمله هایپرلیپیدمی اولیه و دیس لیپیدمی مختلط در بزرگسالان ، هایپرتری گلیسیریدمی ، دیس بتیلیپوپروتئینمی اولیه ، هایپر کلسترول خانوادگی هموزیگوت و هیپر کلسترول خانوادگی هتروزیگوت در بزرگسالان که با اصلاح رژیم غذایی ناموفق شناخته شده است.

مقادیرغیر طبیعی چربی خون نشان دهنده نمایی از کلسترول پلاسما ، تری گلیسیرید یا هر دو به عنوان لیپوپروتئین با چگالی بالا است. این بیماری خطر بالاتری برای گسترش آترواسکلروز ایجاد می کند.

اتورواستاتین ، همراه با اصلاحات رژیم غذایی ، برای جلوگیری از وقایع قلبی عروقی در بیماران با فاکتورهای خطر قلبی و / یا پروفایلهای چربی غیر طبیعی شناخته شده است.

آتورواستاتین می تواند به عنوان یک عامل پیشگیرانه برای انفارکتوس میوکارد غیر کشنده ، سکته های کشنده و غیر کشنده ، روشهای تجدید عروق ، بستری در نارسایی احتقانی قلب و آنژین در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب استفاده شود.

حراج باورنکردنی دیجی دارو از دست ندهید، روی تصویر کلیک کنید.

تجویز داروهای استاتین به دنبال هرگونه حوادث قلبی عروقی و برای افرادی که دارای خطر متوسط ​​تا زیاد از ابتلا به CVD هستند ، یک روش استاندارد محسوب می شود. شرایط حاوی استاتین شامل دیابت قندی ، آترواسکلروز بالینی (از جمله انفارکتوس میوکارد ، سندرم حاد عروق کرونر ، آنژین پایدار ، بیماری عروق کرونر مستند ، سکته مغزی ، حمله ایسکمیک ترانس (TIA) ، بیماری کاروتید مستند ، بیماری شریان محیطی و گرفتگی) ، آئورت شکمی آنوریسم ، بیماری مزمن کلیه و سطح LDL-C است.

شرکت سبحان دارو یکی از شرکت های داروسازی است که واقع در حومه شهر زیبای رشت می باشد. محصولات سبحان دارو مورد علاقه بیشتر مردم ایران عزیز ما هست. داروهایی از جمله کلونازپام ها و خانواده آتورواستاتین ها . دوزهای این دارو به ترتیب 10 و 20 و 40 میلی گرم می باشد. یکی از عوارض شایع داروی آتورواستاتین نوروپاتی می باشد. اوایل استفاده از این دارو بیماران از درد پا خیلی شکایت و گله دارن. یکی دیگر از عوارض جانبی این دارو حالت تهوع و مشکلات گوارشی می باشد.

دوستان در نظر داشته باشند در ابتدای استفاده از این دارو، ابتدا با دوز کم که 10 میلی گرم است شروع کنین و سپس دوز را تا 40 میلی گرم بالا ببرید. در کلسترول بالا در نظر داشته باشید که کلسترول به راحتی با مصرف این دارو کاهش پیدا می کند. پس با یک رژیم مناسب و استفاده از آتورواستاتین شرک سبحان می توانید هایپرلیپیدمی خود را کنترل کرده و از مشکلات ثانویه افزایش کلسترول در امان بمانید.

امیدوارم مطلب امروز توانسته باشه برای شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت دیجی دارو مفید بوده باشد. با تشکر دکتر قاسمی 1401/11/14 

قیمت تقویت مژه سریتا در داروخانه

سلام به دوستان و یاران همیشگی سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو

امیدوارم روز خوبی را همراه خانواده سپری کرده باشین. امروز چهارشنبه دوازده بهمن ماه 1401 شمسی می باشد. بحث امروز در مورد محلول های تقویت مژه می باشد. بهترین برند در بین تقویت کننده های مژه برند سریتا می باشد.

قیمت فعلی تقویت مژه سریتا در داروخانه ها الان 348 هزار تومان است.

محلول تقویت کننده مژه سریتا فرمولاسیونی کارآمد برای تحریک رشد و تقویت فولیکول های مژه است که باعث بازسازی، افزایش ضخامت، بلندی و افزایش حجم مژه ها شده و زیبایی و طراوت را برای مژه ها به ارمغان می آورد.

محلول تقویت کننده مژه سریتا به طور اختصاصی برای کمک به رشد مژه‌ها فرموله شده است. به‌طور کلی این محلول در افزایش رشد، استحکام و ضخامت مژه‌ها بسیار موثر است. بدون تردید داشتن مژه‌هایی بلند، حجیم و پرپشت در زیبایی چهره انسان نقش کلیدی خواهد داشت.

مواد موثره محلول تقویت کننده مژه سریتا

تقویت کننده مژه سریتا غنی از ترکیبات و مواد موثری است که با اثر بر روی سلول‌های فولیکولی مژه، رویش مجدد مژه‌ها را موجب می‌شود:

بیماتوپراست:

بیماتوپراست تخصصی‌ترین ترکیب شناخته شده در جهان برای مژه است. این ماده بر روی رشد مژه‌ها اثر می‌گذارد و باعث افزایش زمان فاز رشد مژه (آناژن) و کاهش زمان فاز ریزش مژه (تلوژن) می‌شود. بیماتوپراست با اثر بر روی سلول‌های فولیکولی مژه باعث افزایش طول، ضخامت و حجیم شدن مژه ها می‌شود. نقش دیگر بیماتوپراست بهبود رنگ مژه‌ها و سیاه شده مژه‌ها است که به واسطه اثر بر رنگدانه‌های ملانین این امر صورت می‌گیرد.

بیوتینیل تری پپتید

تحریک تکثیر کراتینوسیت های فولیکول مژه که نتیجه آن افزایش سرعت رشد مژه است، افزایش سنتز پروتئین‌های ماتریکس فولیکولی نظیر کلاژن IV و لامینین-۵ که باعث افزایش اتصالات درمی و اپیدرمی شده و نتیجه آن افزایش استحکام مژه‌ها و جلوگیری از ریزش آنها است.

عصاره شبدر قرمز

مواد موثره عصاره شبدر قرمز باعث تقویت فولیکول و تارهای مژه به واسطه افزایش خون رسانی، آنتی اکسیدان قوی و جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به مژه خواهد شد. در نتیجه این عصاره در پیشگیری از ریزش مژه ها بر اثر رادیکال های آزاد، جلوگیری از آسیب های وارد شده به ملانوسیت ها و پیشگیری از سفید شدن مژه ها بر اثر رادیکال های آزاد موثر می باشد.

پانتنول (پیش ساز ویتامین B۵)

افزایش انرژی‌زایی برای فولیکول مژه به واسطه کوآنزیم A، ممانعت از خشکی مژه‌ها و افزایش الاستیسیته آنها با بهبود سدهای اپیدرمی و کاهش میزان تبخیر آب سطحی، نقش مهم در بازسازی و ترمیم مژه‌های آسیب‌دیده، تحریک رشد کراتینوسیت‌ها در نتیجه افزایش رشد و نوسازی مژه‌ها

نیاسین آمید (ویتامین B۳)

تثبیت سدهای دفاعی پوست پلک از طریق افزایش سنتز سرامیدها و اسیدهای چرب آزاد (افزایش لیپوژنز اپیدرمی) در غشای شاخی، جلوگیری از ریزش مو با مهار مدیاتورهای التهابی، مهار استرس اکسیداتیو با افزایش سنتز پروتئین های آنتی اکسیدانی (سوپراکسیددیسموتاز، گلوتاتیون پراکسیداز، کاتالاز)

ویژگی های محلول تقویت کننده مژه سریتا

  • تحریک رشد مجدد تارهای مژه و بزرگ شدن فولیکول‌های مژه
  •  رطوبت‌رسانی مناسب و افزایش الاستیسیته مژه‌ها
  • غنی از پپتیدها و ویتامین‌های تقویت‌کننده مژه
  • پیشگیری از ریزش مژه‌ها و سفید شدن مژه‌ها
  • افزایش رشد، استحکام و ضخامت مژه‌ها
  • بازسازی و ترمیم مژه‌های آسیب‌دیده
  • تقویت فولیکول و تارهای مژه
  • دارای اثرات آنتی اکسیدانی
  • ضد التهاب و ضد خارش

ترکیبات

بوتیلن گلیکول، آب، دکستران، استیل تترا پپتید-۳، عصاره شبدر قرمز، گلیسرین، پانتنول (پیش ساز ویتامین B۵)، بیوتینیل تری پپتید-۱، پروپیلن گلیکول، ویتامین E، سیکلوپنتا سیلوکسان، دایمتیکون، وینیل دایمتیکون کراس پلیمر، PEG-۱۲ دایمتیکون، نیاسین آمید (ویتامین B۳)، عصاره گزنه، بیزابولول، آلوئه ورا، PEG-۴۰ روغن کرچک هیدروژنه، فنوکسی اتانول، کاپریلیل گلیکول، آی دیونیزه، دی هیدروکسی پروپیل، دهیدرودتیل، بیماتوپراست

چطور مصرف کنیم

ابتدا دست‎های خود را شسته و تمیز کنید؛ سپس مژه ‎ها را تمیز نموده و مواد آرایشی بر روی آن را پاک کنید.
قلم مو آغشته به محلول را از محل رویش مژه های  پلک بالا، به سمت خارج به خوبی بکشید.
یکبار در شب قبل از خواب از محلول تقویت کننده  مژه سریتا استفاده نمایید.

لطفا دقت کنید

زنان باردار و شیرده تنها با تشخیص پزشک، مجاز به مصرف محلول تقویت کننده مژه سریتا هستند.
عوارض ناخواسته جزئی مثل تحریک موضعی گذرا ممکن است مشاهده شود.
حتی المقدور از تماس محلول با داخل چشم خودداری شود.
در جای خشک، دور از آفتاب و دمای محیط نگهداری گردد.
از مصرف محلول پس از تاریخ انقضاء خودداری کنید.
قبل از مصرف، لنزهای چشمی باید برداشته شوند.
از تماس محلول با پلک پایین، خودداری شود.
دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

استفاده از شوینده و پاک کننده ها مخصوص چشم و پا ک کننده آرایش مژه ها جهت دستیابی به نتیجه بهتر توصیه می شود.

امیدوارم از مطلب امروز بنده نهایت استفاده را برده باشید با تشکر دکتر قاسمی