داروخانه اینترنتی، بایدها و نبایدهای آن

داروخانه اینترنتی، بایدها و نبایدهای آن

داروخانه اینترنتی با دستورالعمل هایی قابل راه اندازی می باشد. این دستورالعمل ها را برای گرفتن مجوز فروش دارو نیاز داریم. بنابراین نکاتی در مورد این داروخانه ها وجود دارد، که بهتر است در این محتوا به آنها بپردازیم، تا اگر کسی دوست داشت که این نوع از داروخانه را راه اندازی نماید، تا حدی این مطلب برای او کمک کننده باشد. البته از چیزهای تخصصی و قانونی چیز زیادی نمی توان گفت ولی در مورد موضوعات عمومی آنها می توان اشاره هایی نمود. داروخانه اینترنتی فقط مواردی از قبیل محصولات بهداشتی، آرایشی، مکمل های تغذیه ای، شیرخشک، فرآورده های طبیعی و سنتی و کالاهای مورد نیاز مصرفی پزشکی را دارا می باشد. این تجهیزات همگی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند و از طریق اینترنت به افراد فروخته می شوند. مردم می توانند با ورود و ثبت نام در بعضی از این سایت های فروش دارو به محصول و یا کالایی که می خواهند، دست یابند. در واقع شما با توجه به داروهای موجود در این نوع از داروخانه ها قادر به خرید داروهای نسخه خود در برخی از این داروخانه های آنلاین نیز می باشید. معمولا کسی که می خواهد داروخانه آنلاین راه اندازی نماید، بایستی صلاحیت اخذ مجوزهای لازم برای تاسیس این داروخانه را داشته باشد. این مجوزها باید براساس آئین نامه و ضوابط داروخانه ها و مقررات مربوطه به تایید کمیسیون قانونی ماده 20 باشد و پروانه تاسیس آن را نیز داشته باشد. بنابراین مسئول فنی یک داروخانه باید داروساز باشد و وظایف قانونی خود در مرکز خدمات دارویی را به نحو احسن به انجام برساند.

داروخانه باید دارای یک نام باشد و نشانی و ادرس دقیقی داشته باشد، دارای شماره تماس و پست الکترونیک باشد. همچنین بنیانگذار و تمامی کادر داروخانه بایستی مجوز کار در داروخانه را داشته باشند. این افراد بایستی برای تاسیس و راه اندازی یک سایت داروخانه اینترنتی از تصویر کالا، ظرفیت و وزن، جنس و نوع بسته بندی، قیمت مصرف کننده، موارد مصرف و عدم مصرف و همچنین نوشتن هشدارهای ضروری براساس برچسب یا بروشور دقت و توجه لازم را مبذول نمایند.

 

سایر نکات داروخانه اینترنتی

کارشناسان و موسسین داروخانه اینترنتی بایستی در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات عرضه شده به خریداران فروش اینترنتی روز به روز تلاش بیشتری نمایند، تا این سرویس رسانی ها رضایت مردم را به حد بالایی برسانند. در واقع به منظور تسهیل و تسریع روند دستیابی بیماران به دارو این داروخانه ها به وجود آمدند. در صورت رعایت مقررات و اصول مرتبط با این داروخانه ها توسط افرادی که این داروخانه ها را تاسیس می کنند،  می توان این داروخانه ها جزء ابداعات جدید و مطلوب جامعه پزشکان و متخصصان برشمرد. این داروخانه ها در ساعات مختلف شبانه روز قادر به برآورده کردن نیاز همگان هستند، و با ارائه هر گونه خدمات دارویی به افراد در تهیه و خرید داروی مورد نظرشان کمک بسیاری می نمایند. همان طور که در بالا اشاره کردیم، شروع به کار داروخانه اینترنتی مستلزم رعایت نکات بی شماری است که به چندین سازمان مختلف مربوط می شود. این داروخانه ها در مناطقی که داروخانه های شبانه روزی وجود ندارد، و یا داروخانه های کمی موجود است، بسیار راه گشای بیماران است. این داروخانه ها دسترسی مناسب و عادلانه ای به دارو و خدمات مربوطه به آن دارند، که فرآورده های سلامت محور را در همه این داروخانه ها به طور کامل توزیع می نمایند و محدودیت دسترسی جغرافیایی بیماران به داروخانه و خدمات دارویی را کاهش می دهند. وزارت و سازمان های مربوطه، این داروخانه ها را برای خدمات ارائه کننده به مردم رتبه بندی می کند و طبق کسب میزان امتیاز رعایت تمام موارد موجود در آنها رای گیری کرده و به آنها پاداش می دهد.

راجع به داروخانه اینترنتی

در واقع از ابتدای تاسیس این داروخانه موارد و مقرراتی وجود دارد، که بایستی به تایید سازمان غذا و دارو و غیره برسد و در حین کار نیز این داروخانه ها باز هم بایستی به اصولی پایبند بمانند. در نهایت با اولویت بندی براساس این امتیازات کسب شده توس هر داروخانه اجازه و مجوز ادامه فعالیت به آنها تعلق می گیرد. اما اگر به هر دلیلی داروخانه ای این موازین و استانداردها را حتی در فضای مجازی رعایت نکرده باشد، مجوز ادامه فعالیتش لغو شده و پروانه کسبش باطل خواهد شد.

داروخانه اینترنتی گنجینه ای است، که این روزها برای کسانی که امکان خرید حضوری و راحت را ندارند و گرفتار شرایط بحرانی هستند، مانند معجزه ای عمل می کند. در واقع در این شرایط اخیر به دلیل بیماری و ویروس شایع و همه گیر کرونا همه افراد به الزام و نیاز جامعه به این داروخانه های اینترنتی پی بردند و این داروخانه ها مجوزهای بیشتری را برای تاسیس کسب نمودند. جامعه با وجود اینگونه داروخانه ها پیشرفت کرد و این توسعه یافتگی به وضوح قابل مشاهده است. نمی توان از فواید و مزایای بی شمار این داروخانه ها چشم پوشی نمود و وجود غنی و پربارشان را ستایش نکرد.

معرفی داروخانه آنلاین

معرفی داروخانه آنلاین

معرفی داروخانه آنلاین که امروزه با استقبال بی نظیری روبرو گشته است، نیازی به تعریف خاصی ندارد. در واقع این نوع داروخانه سبب شده است، که افراد معلول و بیماری که با کمبود دارو روبرو هستند، با این نوع داروخانه ها در کمترین زمان ممکن به داروی مورد نظر و دلخواه خود دست یابند. بنابراین در جامعه امروزی که یافتن دارو از دردسرهای روزمره خیلی از افراد می باشد، با تاسیس داروخانه های اینترنتی در فضای مجازی تا حد بسیاری این مشکلات برطرف شده است. این داروخانه ها به طور مداوم داروهای خود را بروز کرده و کم پیش می آید، که داروی موردنیاز شما در این سایت های مربوط به داروخانه های اینترنتی موجود نباشد. بنابراین بیماران امروزه با وجود این نوع داروخانه آنلاین، می توانند بدون مراجعه و صرف زمان زیاد داروی خود را خریداری نمایند. این داروخانه ها در سال های اخیر شروع به کار نمودند، و همه افراد جامعه از عملکردشان راضی هستند، در نتیجه وجود و شکل گیری این ایده با موفقیت بسیاری روبرو شد و همه جوامع دست به تاسیس این نوع داروخانه ها زدند. در نتیجه روز به روز بر تعداد این داروخانه ها اضافه شده و مجوز و قوانین مربوط به آنها نیز به طور کامل اجرایی می شود. مردم در جامعه با این مدل داروخانه ها ارتباط عمیقی برقرار کرده اند و از شیوه تهیه دارو به شکل مدرن ابراز خشنودی و رضایت نموده اند.
داروخانه آنلاین با کادری مجرب و متخصص، خدمت رسانی با بالاترین سطح کیفی را به جامعه، از اهداف متعالی خود می دانند و این داروخانه ها البته دارای سیستم مکانیزه و هوشمندی نیز می باشند. همچنین با کسب اعتماد و رضایت مردم رو به گسترش هستند و همواره در ارائه خدمات و سرویس رسانی های مطلوب به افراد، تلاش می نمایند. پشتکار این تیم ستودنی است و کشور را در جهت پیشرفت و توسعه جهانی پیش می برند. این نوع داروخانه ها دارای گواهینامه های بین المللی و معتبری هستند، که هماهنگ با استانداردهای جهانی سازمان غذا و دارو می باشند. در نهایت شما با تهیه و خرید هر نوع دارویی در این نوع داروخانه ها این پیشرفت و رشد را شاهد و ناظر خواهید بود و در آن نیز سهیم خواهید بود.

یکی از انواع داروخانه آنلاین، داروخانه آنلاین دیجی دارو همیشه با تخفیف است.


فواید و امتیازات داروخانه آنلاین

اگر بخواهیم نگاهی به فواید و امتیازات داروخانه آنلاین بیندازیم. باید در ابتدا به مسئله کاهش ابتلا به بیماری ها در این شیوه از تهیه دارو اشاره کنیم. در واقع با شیوه های اینترنتی خرید دارو، آمار مبتلایان به بیماری های ویروسی موجود در داروخانه ها کم می شود. در نتیجه شما با مراجعه به داروخانه ها، از در معرض ویروس ها و باکتری ها قرار گرفتن در این مکان ها به دور خواهید بود. بنابراین اعتلا و رشد فرهنگ جامعه در پی تاسیس این مدل داروخانه ها روز به روز بیشتر شد و در بین مردم جا افتاد. در نهایت باید گفت که دسترسی هر چه سریعتر به محصولات داروخانه ای از مزایای دیگر این نوع داروخانه های اینترنتی می باشد. همچنین با ایجاد داروخانه آنلاین شما محدودیت مکانی خاصی ندارید، و بدون در نظر گرفتن اینکه در کدام نقطه هستید، می توانید به داروی مورد احتیاج خود دست یابید. در واقع شما در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده اید و به افزایش ترافیک درون شهری نیز دامن نزده اید. داروخانه های اینترنتی کمک بزرگی به رشد اقتصادی کشور می کنند، زیرا این نوع داروخانه ها مدام در حال واردات دارو هستند و البته در این داد و ستدها داروهای بسیاری نیز به کشورهای مختلف صادر می گردد. در نتیجه این ورود و خروج ارز به رشد جامعه از نظر اقتصادی کمک بسیاری می کند. پس با نگاهی کلی به این داروخانه های آنلاین یا مجازی می توان به پیشرفت اقتصادی جامعه نیز کمک قابل توجهی نمود. اما نباید تمام داروخانه ها به سمت مجازی شدن برود و داروخانه های حضوری باید همچنان وجود داشته باشند.

مزایا و امتیازات داروخانه آنلاین

البته باید گفت که در جامعه کنونی نسخه پزشکان نیز در حال الکترونیکی شدن است و دیگر نسخه ها نیز حالت الکترونیکی به خود خواهند گرفت. این الکترونیکی شدن نسخه ها نیز فواید بسیاری دارد و کار پزشکان و داروخانه ها را ساده تر خواهد نمود. البته ممکن است در گرو هر پیشرفت و توسعه ای معایبی نیز وجود داشته باشد. در واقع بایستی در جوامع امروزی تمام سعی خود را در جهت رشد و پرورش جوامع از نظر فکری و فرهنگی نمود، تا افراد خود را با این پیشرفت ها و تغییرات بروز نمایند. بنابراین تمام اینها دست در دست هم می دهند، تا افراد و جامعه ارتقاء فرهنگی یابند و در نهایت کشوری توسعه یافته داشته باشند. پس نباید از مزایا و امتیازات اینگونه طرح ها و ایده ها غافل بود و آنها را انکار نمود. البته داروخانه آنلاین معایبی نیز دارد، ولی این نقاط ضعف، چیزی از نقاط قوت آنها کم نمی کند. در نهایت توسعه و پایداری این نوع ایده ها در جامعه کنونی از ملزومات پیشرفت یک جامعه است.

همه چیز درباره داروخانه

همه چیز درباره داروخانه

در این محتوا در مورد داروخانه و زمان تاسیس آن صحبت می کنیم. دراگ استورها در عصر حاضر مدل ها و گونه های مختلفی پیدا کرده اند، به طوری که برای خرید یک دارو دیگر مجبور نیستیم، که دارو را حتما به صورت حضوری خریداری نماییم، بلکه راه های مجازی بسیار هم برای خرید دارو وجود دارد.

پیشینه داروخانه

 

داروخانه را در قدیم به نام دواخانه می شناختند. اگر بخواهیم در مورد ریشه لاتین این لغت بدانیم، باید بگوییم این واژه در زبان انگلیسی دراگ استور نامیده می شود. دراگ استور به موسسه و مرکز پزشکی دارویی می گویند، که در آنجا دارو به مردم عرضه می گردد. نخستین مکان با نام داروخانه در سال 707 میلادی در عراق تاسیس شد و در غرب نیز بنیانگذاری داروخانه ها حوالی قرن هجدهم بود. در نتیجه این مکان دارای داروهایی است، که از طریق پزشک داروساز ساخته و به تولید انبوه رسیده است. داروساز مسئولیت خطیری دارد، و در واقع شغلی است که به جان مردم و افراد جامعه مرتبط است. بنابراین فرد داروساز، بایستی به طور دایمی در داروخانه فعالیت داشته باشد و طرز استفاده داروها را به افراد بگوید. همچنین راجع به عوارض جانبی یک دارو و مواردی از این دست به بیمار اطلاعات مربوطه و هشدارهای لازم را ارائه دهد. گاهی در دراگ استور دکتر داروساز، با نسخه ای روبرو می شود، که تداخل دارویی دارد، او در این زمان نسخه را به پزشک مربوطه مرجوع می کند. در واقع دراگ استور امروزه از نیازهای اصلی یک جامعه محسوب می شود و سلامت افراد در گرو داروهای موجود در آن است. در گذشته پزشکان دارو هر فرد را با توجه به بیماری آن فرد ساخته و به منزل او می بردند. اما امروزه با ایجاد مراکز دارویی متعدد در سطح شهر و کشور، تهیه داروهای یک فرد بیمار بسیار راحت شده است. بنابراین با رشد چشمگیری که مراکز خدمات دارویی در جامعه امروزی نموده اند، پخش و توزیع دارو در بین افراد از روال آسان تری برخوردار گردیده است. در نهایت با ایجاد داروخانه در گوشه به گوشه شهرها و سایر مناطق دیگر کشور، کمبود دارویی احساس نشد تا اینکه این مراکز فروش دارو آنلاین شد. البته این دراگ استورها با نام های مستعار در شبکه های اینترنتی و فضای مجازی موجود هستند و به عنوان مثال دیجی دارو سایتی معتبر است، که انواع دارو را از طریق ثبت سفارش در سایت به خریداران و سفارش دهندگان تحویل می دهد. بنابراین با ایجاد دراگ استورهای مجازی و اینترنتی مشتریان و مردم دسترسی راحت تر و سریع تری به داروها یافته اند و از این بابت بسیار خشنود و راضی هستند.

داروخانه

معرفی داروخانه

مراکز فروش دارو اکثرا بیشتر در کنار درمانگاه، بیمارستان، مطب و کلینیک قرار دارند. معمولا بهتر آن است، که مسئول فنی یک داروخانه، دکتر داروساز باشد و بر تاریخ تولید، انقضاء، نحوه نگهداری و چینش درست داروها در دراگ استور نظارت داشته باشد. همچنین در مورد نسخه بیماران به تاریخ اعتبار دفترچه، خط خوردگی، تداخل دارویی، تایید اینترنتی درست نیز نظارت کنند.

اکثر دراگ استورها دارای طبقه بندی های خاصی هستند، این طبقه بندی براساس نوع دارو و درمان آن صورت می گیرد. آنتی بیوتیک، داروهای خواب آور و آرامش بخش، داروهای ضد اختلالات عصبی و ضد افسردگی ها، داروهای ضد التهاب، داروهای زنان، داروهای مختص بیماری های التهابی ریه، داروهای ضد تشنج و صرع، ضد تب، ضد آمیب ها، مسکن و تب بر، ضد ویروس، ضد قارچ، داروهای گوارشی، قلب و عروق، قند خون، چربی خون و غیره در طبقه بندی های مختلفی بر مبنای نوع درمانی که دارند، در داروخانه قرار می گیرند. بنابراین خیلی از دانشگاه ها و دانشکده های داخل کشور در حال تدریس رشته های مرتبط با دارو و داروسازی هستند و علاقه مندان بسیاری را با این رشته ها آشنا می کنند. این محیط، فضایی است، که اگر بخواهید در آنجا مشغول به کار شوید، باید حساسیت های آن مکان را کاملا بشناسید و خلاف قوانین آنجا عمل نکنید. بنابراین برای کار کردن در یک مرکز خدمات دارویی بایستی مهارت های بسیاری را کسب نمود و اگر ماهر و کاربلد باشید، دراگ استورها بسیار از وجود شما در آنجا به خود خواهند بالید. برای کسب دانش و مهارت لازم است، که شما در مرحله نخست علاقه بسیاری به یادگیری و کسب علوم دارویی داشته باشید، اگر علاقه مند باشید مسلما در این کار موفق خواهید شد و همه مراکز دارویی  برای حضور شما در آنجا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انواع داروهای طبقه بندی شده در داروخانه

داروها به طور معمول از سازمان غذا و دارو به داروخانه منتقل می شوند و معاونت این سازمان اقلام مورد نیاز داروخانه ها را تامین می نماید. داروخانه ها معمولا با ادارات و مراکز متنوع و گوناگون بیمه گر قرارداد دارند و به صورت شبانه روزی در اختیار عموم جامعه می باشند. دیجی دارو و داروخانه آنلاین نیز در این بین بسیار یارای مردم در عصر کنونی بوده و هست. بنابراین در کمترین زمان ممکن می توان انواع مختلفی از دارو را از طریق این درگاه ها خریداری و استفاده نمود. شما با استفاده از داروخانه های اینترنتی می توانید بسیاری از داروهایی که در یک نقطه از شهر وجود نداشته را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. زیرا گاهی اوقات داروهایی خاص در مراکز دارویی موجود در منطقه ای از شهر وجود ندارد و شما باید توسط این داروخانه های الکترونیک، داروی مورد نظر خود را حتی از یک شهر دیگر سفارش داده و تحویل بگیرید. پس روند آنلاین شدن فروش دارو امروزه بسیار به هموطنان مختلف در اقصی و نقاط کشور کمک کرده است. بنابراین عدم دسترسی و نبود یک دارو دیگر موضوع نگران کننده ای نیست.

هیرویت دیجی دارو

شناخت کامل از هیرویت دیجی دارو

اطلاعاتی مفید و جامع درباره هیرویت دیجی دارو:

کپسول هیرویت یکی از مغذی ترین داروها برای مصرف در بازار معرفی شده است زیرا در ترکیب خود سرشار از املاح معدنی و مغذی مفید برای سلامت پوست و مو می باشد که توانسته مورد محبوبیت افراد زیادی به ویژه دختران جوان قرار گیرد و فروش بالایی در بازار داشته باشد.

برای خرید کپسول هیرویت استاندارد با قیمت مناسب، می توانید هم اکنون از هیرویت دیجی دارو که بزرگ ترین فروشنده آنلاین می باشد، بهره مند گردید و سفارش دهید.

کپسول هیرویت مفید برای سلامتی و زیبایی پوست و مو

همانطور که مستحضر هستید و مشاهده می کنید در عصر حاضر زیبایی و سلامت پوست و مو از اهمیت ویژه ای برای تمامی افراد در سنین مختلف به ویژه خانم ها و دختران جوان برخوردار می باشد که برای تحقق این امر همواره از محصولات و روش های مختلفی استفاده می نمایند.

البته اغلب محصولاتی که افراد استفاده می نمایند همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، با استفاده از مواد شیمیایی تهیه گردیده اند که نه تنها برای سلامت پوست و مو مفید نیست، بلکه در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری همچون حساسیت های پوستی را به دنبال دارد.

پیشنهاد ویژه ما به شما عزیزان مصرف کپسول هیرویت دارویی اعجاب انگیز می باشد که زیر نظر متخصصان پوست و مو تولید شده است و از تمامی استانداردهای پزشکی برخوردار می باشد که با اطمینان خاطر می توانید مصرف کنید.

داشتن پوست و موی فوق العاده زیبا با کپسول هیرویت

اگر سلامت و زیبایی پوست و مو برای شما عزیزان اهمیت دارد و به دنبال روشی مطمئن هستید، مصرف کپسول هیرویت تقویت کننده انتخابی ایده آل و مفید می باشد، در ادامه این بخش طلایی از مبحث ما را همراهی کنید تا با این فواید آشنا گردید.

بررسی فواید و خواص ارزشمند مصرف هیرویت دارویی اعجاب انگیز به واسطه داشتن عنصرهای مغذی:

  • دارای ویتامین هایی همچون B1 می باشد که به رویش مجدد موها کمک می نماید و همچنین رشد موها را افزایش می دهد.
  • دارای آهن فراوان در ترکیب خود می باشد که به افزایش خون رسانی در پوست سر کمک می نماید.
  • ار لیستین و کولین در ترکیب خود برخوردار می باشد که برای تقویت فولیکول های مو بسیار مفید می باشد.
  • از ویتامین B5 و B12 برخوردار می باشد که که به افزایش تولید هورمون و گلبول های قرمز کمک شایانی می نماید.
  • دارای اسیدآمینوهای مقوی و ضروری است که ضخامت موها را افزایش می دهد.
  • جنس مو را بسیار نرم و لطیف همانند ابریشم می کند.
  • از گره خوردن موها پس از استحمام جلوگیری می نماید، زیرا موخوره را درمان می کند.
  • پیازچه مو را تقویت می کند و درنهایت سبب حجیم شدن موها می شود.
  • دارای زنیک (عنصر روی) در ترکیب خود است که بافت آسیب دیده پوست را ترمیم می کند.
  • سلول های مرده پوست را از بین می برد و سلول های جدید را جایگزین می کند که سبب روشن شدن و درخشان شدن رنگ پوست می شود.
  • برای درمان آکنه و جوش ناشی از حساسیت ها، بلوغ و.. مفید می باشد.

لکه های پوستی که ناشی از آفتاب سوختگی، کک و مک، جای جوش و… می باشد را کمرنگ و به مرور زمان از بین می برد.

  • موهای آسیب دیده از رنگ، لایت، دکلره و… را ترمیم می کند.
  • برای بهبود جای زخم و جراحت مناسب است که به مرور زمان از بین می برد.
  • پوست را سفت می کند و از شل افتادگی و همچنین ایجاد چین و چروک در اطراف چشم جلوگیری می نماید.

جنس ناخن ها را مستحکم می کند و همچنین کمبودهای بدن را جبران می نمایند.

اهمیت مصرف مکمل ها و ویتامین ها در دوران بارداری..

اهمیت مصرف مکمل ها و ویتامین ها در دوران بارداری

 

مصرف مکمل‌ها در دوران بارداری، احتمال زایمان زودرس و رشد ناکافی جنین را تا ۲۳ درصد کاهش می‌دهد. بسیاری از نقص‌ها و بیماری‌های مادرزادی به‌علت کمبود ویتامین و مواد معدنی موردنیاز در بدن مادر ایجاد می‌شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که زنان برای حفظ سلامت خود و فرزندشان، حداقل ۱ ماه قبل از بارداری از قرص‌های مولتی‌ویتامین استفاده کنند. اما مصرف مکمل‌های بارداری برای بسیاری از زنان همراه با عوارض جانبی گوناگونی است. حالت تهوع صبحگاهی، معده درد و یبوست از شایع‌ترین مشکلات به شمار می‌روند. آگاهی از اهمیت مصرف ویتامین‌ها و توجه به عارضه‌های جانبی آن‌ها برای زنان باردار ضروری است. در این مقاله  از مجله دیجی دارو به‌طور کامل درمورد عوارض مصرف مکمل ها در بارداری برای شما توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید تا به سوال‌هایتان پاسخ دهیم.

اهمیت مصرف مکمل ها و ویتامین ها در دوران بارداری

یکی از دلایل سقط جنین و زایمان زودرس، مسمومیت بارداری است. مصرف مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها، تا ۱۷ درصد احتمال بروز این مشکل را در زنان باردار کاهش می‌دهد. قرص آهن، کلسیم، ویتامین D، اسیدفولیک، ویتامین‌های گروه B، ید و منیزیم از مکمل‌های موردنیاز در دوران بارداری (لینک به مقاله 7) محسوب می‌شوند.

کمبود بسیاری از ویتامین‌ها در بدن مادر در دوران بارداری و شیردهی، باعث بروز نواقص مادرزادی مثل نقص کانال عصبی به‌دلیل کمبود اسیدفولیک و کم‌خونی به علت فقر آهن می‌شود. اما استفاده از مکمل‌ها که حاوی مقدار مناسبی از مواد مغذی هستند، می‌توانند سلامت مادر و جنین را از زایمان زودرس، سقط و خطر مرگ حفظ کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از باردار شدن، با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید و آزمایش‌های لازم را برای بررسی ویتامین‌های موردنیاز بدنتان انجام دهید.

 

آیا مصرف مکمل های بارداری خطرناک است؟

به‌طورکلی مصرف مکمل‌های بارداری برای حفظ سلامت مادر و نوزاد ضروری است. اما مصرف بی‌رویه برخی ویتامین‌ها، می‌تواند باعث بروز مشکلات و بیماری‌های مادرزادی شود. زیاده‌روی در مصرف ویتامین A، باعث کبد سمی و نقص مادرزادی نوزاد می‌شود. زمانی که کبد توانایی تصفیه مواد مضر را در بدن نداشته باشد می‌گوییم کبد سمی شده است. از طرفی استفاده بیش‌ازحد قرص آهن می‌تواند موجب افزایش غلظت خون و لخته شدن خون در بدن مادر شود.

عوارض مصرف مکمل ها در بارداری

مهم‌ترین عوارض مصرف مکمل ها در بارداری شامل موارد زیر است:

مشکلات گوارشی

یبوست و اسهال یکی از عوارض جانبی مصرف مکمل‌های بارداری به‌خصوص قرص آهن است. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید بعد از مشورت با پزشک، مقدار مصرف این مکمل را کاهش دهید یا از برند‌های دیگر استفاده کنید. مصرف مکمل‌های فیبردار، نوشیدن آب کافی، انجام فعالیت بدنی سبک و مصرف میوه و سبزیجات در کاهش مشکلات گوارشی موثر است.

معده درد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اگر با معده خالی قرصی را مصرف کنید دچار معده درد شوید. این مسئله ممکن است در دوران بارداری شدت بیشتری پیدا کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت داشتن این عارضه، قرص‌های مکمل را بعد از هر وعده غذایی یا آخر شب مصرف کنید. در بعضی موارد می‌توانید از شربت یا مکمل‌های ویتامین کودکان استفاده کنید. از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و الکلی، سیگار کشیدن، خوردن مایعات بلافاصله بعد از هر وعده غذایی و غذاهای پرادویه پرهیز کنید.

حالت تهوع صبحگاهی

حالت تهوع یکی از علائم شایع در ۳ ماهه اول بارداری محسوب می‌شود. مصرف مکمل‌ها نیز می‌تواند این مشکل را تشدید کند. تغییر در رژیم غذایی و مصرف ویتامین B6 در کاهش حالت تهوع موثر است. در صورت افزایش تعداد دفعات این مشکل، ممکن است پزشک برخی مکمل‌های بارداری را قطع کند و تنها اسیدفولیک و ویتامین B6 را برای شما تجویز کند. برای کاهش این عارضه بهتر است مصرف غذاهای پرادویه و غذاهایی که بوی تندی دارند را کمتر کنید. در یک وعده حجم غذای زیادی نخورید و آن را به وعده‌های کوچک‌تر در روز تقسیم کنید.

افزایش فشارخون

برخی از زنان قبل از شروع حاملگی به فشارخون بالا مبتلا هستند و بعضی دیگر در دوران بارداری به این مشکل دچار می‌شوند. مصرف هم‌زمان ویتامین‌های C و E در افزایش فشارخون موثر است. به همین دلیل توصیه می‌شود که این ویتامین‌ها را به مقدار مناسب و تحت‌نظر پزشک استفاده کنید. انجام ورزش‌های سبک، کاهش مصرف نمک، خوردن قرص‌های مولتی‌ویتامین قبل از شروع بارداری، رژیم غذایی پرفیبر و مکمل کلسیم فشارخون را کنترل می‌کند.

 

عوارض مصرف قرص آهن در بارداری

مصرف مکمل آهن در دوران بارداری ضروری است. چراکه تعداد گلبول‌های قرمز و پلاسما خون افزایش می‌یابد و جنین برای رشد به آهن بیشتری نیاز دارد. بنابراین، برای اینکه مادران دچار کم‌خونی نشوند، باید مکمل آهن مصرف کنند. اما در صورت زیاده‌روی در خوردن این مکمل، مشکلاتی از قبیل یبوست، افزایش غلظت خون، حالت تهوع و تغییر در سطح هموگلوبین خون رخ می‌دهد. این علائم از مهم‌ترین عوارض قرص آهن در بارداری به شمار می‌روند.

توجه کنید که در صورت مشاهده عوارض مصرف مکمل آهن، نباید خودسرانه مقدار آن را تغییر دهید. زیرا کمبود این ماده معدنی باعث زایمان زودرس، اختلال در انتقال اکسیژن به جنین، خستگی و افسردگی مادر می‌شود.

 

چند نکته برای مصرف صحیح مکمل های بارداری

  • اگر با خوردن قرص و کپسول در دوران بارداری مشکل دارید و دچار معده درد می‌شوید، از شربت استفاده کنید.
  • مولتی‌ویتامین‌ها را با آب فراوان میل کنید.
  • اگر مولتی‌ویتامینی که استفاده می‌کنید حاوی ویتامین A است، به‌صورت جداگانه از مکمل‌های این ویتامین مصرف نکنید.
  • مصرف روزانه ۱۵۰ میلی‌گرم مکمل فروسولفات از پایان ماه ۴ بارداری تا ۳ ماه بعد از زایمان از کم‌خونی و فقر آهن جلوگیری می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله درباره عوارض مصرف مکمل ها در بارداری توضیح دادیم. اصلی‌ترین عوارض جانبی مصرف مکمل‌های بارداری شامل حالت تهوع، معده درد، مشکلات گوارشی و افزایش فشارخون است. در نظر داشته باشید که نباید تعداد مولتی‌ویتامین‌هایتان را خودسرانه کم یا زیاد کنید. همچنین با تغییر در رژیم غذایی و مصرف میوه و سبزیجات بیشتر، نوشیدن مایعات کافی، داشتن فعالیت بدنی سبک و پرهیز از مصرف الکل می‌توانید این عوارض را کنترل کنید.

قابل ذکر است تمامی مکمل های دوران بارداری در سایت – اپلیکیشن دیجی دارو موجود بوده و شما عزیزان میتوانید در کمترین زمان و با ارسال رایگان درب منزل سفارشات خود را انجام دهید…

پوست پوست شدن کف پا

علت پوسته پوسته شدن کف پا

 

با سلام و روز بخیر خدمت همراهان همیشگی مجله پر طرفدار دیجی دارو ، همانطور که میدانید پوست پوست شدن کف پا، حالتی است که ممکن است در طول زندگی بسیاری از افراد ایجاد شود و دلایل زیادی نیز می‌تواند، داشته باشد. در این مطلب از سری مطالب پوست و زیبایی مجله DIGIDAROO.ORG، به بررسی سوالاتی چون کمبود چه ویتامینی باعث پوسته شدن کف پا میشود و درمان پوست پوست شدن کف پا چیست؛ می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

بیماری پای ورزشکاران

بیماری پای ورزشکاران یک عفونت قارچی است که معمولاً از بین انگشتان پا شروع می‌شود و می‌تواند هر دو پا یا فقط یک پا را درگیر کند. علائم اصلی پای ورزشکار عبارتند از:

  • راش
  • سوزش
  • تاول
  • خشکی و پوست پوست شدن کف پا

این بیماری از طریق تماس منتقل می‌شود و مسری است. از آنجایی که قارچ کاندید رشد در مکان‌های مرطوب و گرم است، اغلب در کف اتاق‌های رختکن، دوش‌ها و اطراف استخرها یافت می‌شود. درمان پوسته شدن کف پا، اگر ناشی از بیماری پای ورزشکاران باشد، داروهای خوراکی و یا موضعی ضد قارچ است.

خشکی پوست می‌تواند باعث پوست پوست شدن کف پا شود؟

بله، خشکی پوست نیز می‌تواند موجب پوست پوست شدن کف پا شود. در این حالت کف پاهای شما معمولاً زبر، پوسته پوسته و خارش‌دار است. همچنین به راحتی تحریک می‌شود، که می‌تواند منجر به لایه‌برداری شود. در برخی موارد، خشکی پوست ممکن است، یک علت پزشکی زمینه‌ای داشته باشد، اما برخی از افراد به طور طبیعی پوست خشکی دارند. چه یک بیماری زمینه‌ای داشته باشید یا نه، خشکی پوست پای شما می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد یا به این واسطه‌ بدتر شود:

  • رطوبت کم
  • دوش آب گرم
  • کم آبی بدن
  • قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب
  • استرس و اضطراب
  • مصرف دخانیات

همچنین کمبود بعضی مواد مانند ویتامین‌ها در بدن نیز می‌تواند موجب خشکی پوست شود. اینکه کمبود چه ویتامینی باعث پوسته شدن کف پا می‌شود؛ به طور دقیق و خاص مشخص نیست. ویتامین C به طور مستقیم در فرایند کلاژن‌سازی دخالت دارد و همچنین ویتامین E و A نیز در فرایندهای مربوط به نگهداری سلامت پوست دخیل هستند. کمبود این ویتامین‌ها با پوسته‌شدن کف پا ارتباط مستقیم دارد. اما معمولاً بجز در موارد نادر کمبود این ویتامین‌ها ایجاد نمی‌شود، مگر در موارد سوء تغذیه یا مسافرت‌های آبی طولانی‌مدت. گزینه‌های درمان خشکی کف پا عبارتند از:

  • استفاده مکرر از مرطوب‌کننده؛ به خصوص بلافاصله پس از حمام‌کردن، زمانی که پوست شما مرطوب است. به دنبال مرطوب‌کننده‌هایی باشید که عاری از عطر و رنگ هستند.
  • استفاده از کرم هیدروکورتیزون OTC روی پوست آسیب‌دیده.
  • افزایش رطوبت با دستگاه مرطوب‌کننده.
  • استفاده از صابون‌های ملایم که پوست شما را تحریک نمی‌کند.
  • حمام‌کردن در آب ولرم نه داغ.
  • مصرف خوراکی مکمل ویتامین C و موضعی E و A می‌توانددرمان پوسته شدن کف پا را سرعت بخشد.

اگزما

اگزما نام یک بیماری نیست؛ بلکه شرایطی است که در اثر وجود یک بیماری یا یک عامل ثانویه ایجاد می‌شود. اگزما دلایل زیادی دارد؛ اما درماتیت آتوپیک مهم‌ترین علت آن به شمار می‌رود. اگزما می‌تواند در هر جایی از بدن شما رخ دهد. اگرچه در بازوها، آرنج‌ها، پشت زانوها و پوست سر شایع‌تر است، اما می‌تواند باعث پوست پوست شن کف پا نیز بشود. علائم اصلی اگزما معمولاً عبارتند از:

  • بثورات قرمز و خارش‌دار، که شایع ترین علامت است.
  • پوست خشک و خارش‌دار
  • پوسته‌شدن
  • ترک‌خوردن پوست
  • عفونت‌های پوستی

اگزما، ممکن است دوره‌هایی از شعله‌ور شدن را پشت سر بگذارد، که در آن علائم برای مدتی بدتر می‌شوند، اما در بین شعله‌ها بهتر می‌شوند. این بیماری مسری نیست و ممکن است در برخی موارد با افزایش سن کمتر شود. علت اگزما ناشناخته است. به احتمال زیاد ترکیبی از ژنتیک و عوامل دیگر است. افراد مبتلا به آلرژی و آسم بیشتر در معرض اگزما هستند.

درمان خشکی کف پا و پوسته‌شدن آن اگر ناشی از اگزما باشد، به کمک داروهای آنتی‌هیستامین و داروهای موضعی و سرکوب‌کننده ایمنی است.

پسوریازیس مهم‌ترین علت پوست پوست شدن کف پا

پسوریازیس؛ یک بیماری مزمن است که باعث ایجاد لکه‌های برجسته و قرمز رنگ با فلس‌های نقره‌ای می‌شود. این لکه‌ها ممکن است درد یا خارش داشته باشند، اما معمولاً علائم فیزیکی دیگری وجود ندارد. این لکه‌ها، می‌توانند در هر جایی از بدن شما اتفاق بیفتند.

پوست پوست شدن کف پا، یکی از متداول‌ترین علائم پسوریازیس است. لکه‌های ناشی از پسوریازیس رشد بیش از حد سلول‌های پوستی هستند. علت ناشناخته است، اما پسوریازیس به احتمال زیاد یک بیماری ایمنی است. احتمالاً ژنتیک نیز در به وجود آمدن این بیماری، نقشی دارد.  لکه‌ها معمولاً می‌آیند و می‌روند، اما پسوریازیس یک بیماری مادام‌العمر است. بیشتر در موارد زیر پسوریازیس شعله ور می‌شود:

  • در زمستان
  • پس از یک عفونت، مانند گلودرد استرپتوکوکی
  • در زمان استرس و اضطراب
  • بعد از نوشیدن الکل
  • زمانی که پوست بدن تحریک شده است

درمان پسوریازیس معمولاً شامل موارد زیر است:

  • کورتیکواستروئیدهای موضعی
  • مرطوب کننده‌ها
  • اسید سالیسیلیک
  • فتوتراپی، به خصوص اگر نواحی وسیعی از پوست تحت تاثیر قرار گرفته باشد.
  • داروهای سرکوب‌کننده ایمنی یا بیولوژیک، در صورتی که شرایط شدید باشد یا سایر درمان‌ها مؤثر واقع نشوند.

همچنین پسوریازیس ممکن است؛ باعث درد مفاصل نیز بشود که در آن صورت به آن آرتریت پسوریاتیک نیز گفته می‌شود. در بعضی بیماری‌های خود ایمنی دیگر نظیر اسپوندیلیت انکیلوزان نیز ممکن است، پسوریازیس به عنوان یک علامت ثانویه ایجاد شود.

 

هایپرهیدروزیس

هایپرهیدروزیس وضعیتی است که باعث تعریق بیش از حد می‌شود. ممکن است کل بدن شما یا فقط یک ناحیه را تحت‌تاثیر قرار دهد. کف پا و دست‌ها معمولاً در این بیماری گرفتار می‌شوند.

در این حالت به دلیل تعریق بیش از حد کف پا و رطوبت آن‌ها، شرایط برای ایجاد بیماری‌های پوستی عفونی دیگر نیز ایجاد شده و هم باعث پوسته شدن کف پا می‌شود.

اگر اغلب پاهای شما عرق می‌کند، ممکن است باعث تحریک، قرمزی و لایه‌برداری پوست شود که درنهایت باعث پوست پوست شدن کف پا می‌شود. درمان پوسته شدن کف پا، ناشی از هایپرهیدروزیس محلول کلرید‌آلومینیوم است که به عنوان یک ضد تعریق قوی عمل کرده و می‌تواند در مناطق عرق کرده استفاده شود.

داروهای خوراکی آنتی کولینرژیک که برخی از انتقال‌دهنده‌های عصبی را مسدود می‌کنند و می‌توانند به کاهش تعریق کمک کنند. همچنین با عمل سمپاتکتومی نیز می‌توان به طور کامل این بیماری را درمان نمود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بیشتر علل شایع پوست پوست شدن کف پا مشکل جدی نیستند و حتی ممکن است خود به خود برطرف شوند اما در صورتی که یکی از موارد زیر را دارید، بهتر است، به پزشک مراجعه کنید:

  • راش یا پوسته شدن کف پا که با داروهای غیر تجویزی یا سایر اقدامات خودمراقبتی بهبود نمی‌یابد.
  • دیابت
  • تورم
  • بوی پا
  • پوست پوست شدن کف پا، اگر شدید و دردناک باشد.
  • علائم کم آبی بدن، مانند افزایش تشنگی، خشکی دهان، گیجی و سرگیجه.
  • تب
  • یک تاول با قرمزی قابل توجه و تراوش

دوستان و همراهان همیشگی بسیار سپاسگزاریم که مثل همیشه با ما همراه بودید ، لازم به ذکر است شما می توانید کرم ها و همچنین پماد های لازم برای درمان این بیماری و همچنین مکمل های لازم را از سایت – اپلیکیشن دیجی دارو با ارسال رایگان و در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل سفارش دهید…  داروخانه همواره تخفیف دیجی دارو

نقش و فواید امگا 3 برای بدن

نقش و فواید امگا 3 برای بدن

در مورد فواید امگا 3 بر بدن انسان زیاد شنیده‌ایم. از تاثیر آن بر بهبود عملکرد مغز و سلامت، سیستم قلبی-عروقی گرفته تا بیماری‌هایی نظیر آسم و سرطان. این ماده یکی از انواع اسیدهای چرب ضروری برای بدن است که بدن قادر به تولید آن نیست، بنابراین نیاز بدن را می‌بایست از طریق تغذیه یا مصرف مکمل‌های آن تامین کرد. به گفته متخصصان امگا ٣ يک ضدالتهاب مطلوب است كه تاثير مثبتی بر سيستم اسكلتی عضلانی و كنترل التهاب ناشی از برخي بيماریها دارد.

 

فواید امگا 3 برای سیستم اسکلتی عضلانی بدن

بسیاری از بیماری‌های انسان به نوعی با فرآیندهای التهابی در ارتباط است و یکی از فواید امگا 3 تنظیم فرآینده‌ای التهابی ایفا می‌کند. این اسید چرب به‌عنوان یکی از موثرترین مواد طبیعی در کاهش التهاب شناخته می‌شود. امگا‌3 همچنین به‌عنوان یک عامل مهم در تعدیل سیستم ایمنی شناخته شده و بنابراین در بهبود انواع بیماری‌های خودایمنی نظیر روماتویید آرتریت کاربرد دارد.
مصرف مکمل‌های حاوی امگا ‌3 می‌تواند منجر به کاهش فعالیت بیماری و کاهش مصرف سایر داروهای مرتبط با این بیماری شود. ولی با وجود شواهد اندکی بر کاهش نسبی علایم مبتلایان به ساییدگی زانو، تاکنون تاثیر آن در پیشگیری و کاهش سرعت پیشرفت آرتروز زانو ثابت نشده است. هرچند که در مورد نقش امگا‌3 در کاهش درد بیماران مبتلا به فیبرومیالژی مطالعات کمی صورت گرفته اما این ترکیب یکی از انواع مکمل‌های غذایی پرمصرف در این‌گونه افراد است.
علاوه بر کمبود امگا ‌3، تناسب مصرف و نسبت میزان امگا ‌3 به امگا‌ 6 در بدن بسیار مهم است، همچنان که در بیماران دچار سندرم درد مزمن نشان داده شده که این نسبت کاهش یافته و دیده شده مصرف امگا 3 می‌تواند در کاهش علایم درد و خستگی آنها موثر باشد که مکانیسم احتمالی آن را کاهش تولید واسطه‌های دخیل در ایجاد التهاب می‌دانیم. جدا از عوامل و بیماری‌های بی‌شماری که منجر به احساس خستگی می‌شوند، خستگی می‌تواند یکی از نشانه‌های کمبود امگا3 باشد که در کنار آن افراد از خشکی پوست و ریزش مو، اشکال در حافظه و تغییر خلق ‌و ‌خو شاکی هستند و تعدادی از این افراد هم به دلیل ضعف سیستم ایمنی همیشه احساس مریضی و سرماخوردگی دارند. مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به کمردرد و گردن‌‌درد نیز می‌تواند به میزان قابل‌توجهی مصرف داروهای ضدالتهاب و مسکن‌ها را کاهش دهد و در مواردی جایگزین مناسبی برای این‌گونه داروها باشد.

 

 

فواید امگا 3 برای ورزشکاران

یافته ‌ها حاکی از این است که مصرف امگا 3 میزان خون‌رسانی به عضلات را در حین ورزش افزایش می‌دهد و از میزان کوفتگی عضلات در صدمات ورزشی و تورم ناشی از آن می‌کاهد. امگا 3 می‌تواند اثرات بعضی از داروها را افزایش یا کاهش دهد، بنابراین لازم است افراد در صورت مصرف هرگونه دارو به‌خصوص داروهای رقیق‌کننده خون یا کنترل‌کننده قند خون جهت تطبیق مقدار داروهای مصرفی و نیز میزان و مدت مصرف امگا 3، حتما با پزشک خود مشورت کنند.

 

فواید امگا 3 برای کنترل التهاب

افراد مبتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی باید حتما ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند، چرا که تحقیقات نشان می‌دهد یکی از فواید امگا 3 کنترل التهاب در نواحی مفاصل، اسکلت و عضلات است که در نتیجه دردهای مفاصل و عضلانی کاهش می‌یابد. از این رو تاکید می‌شود حتما در طول هفته دو تا سه بار ماهی مصرف شود. بسته به وزن، هر فردی می‌تواند در یک وعده غذایی 90 تا 150 گرم ماهی مصرف کند.
اگرچه امگا 3 در منابع گیاهی مثل خرفه، کلزا، روغن بذر کتان و روغن سویا وجود دارد، اما بدون تردید بهترین منبع اسید چرب امگا3، ماهی و غذاهای دریایی است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی دارای اثرات ضدالتهابی مطلوب‌تری است. از این رو، رعايت يك رژيم غذايي صحيح مي‌تواند به مراتب دردهای مزمن بيماران را كاهش دهد و كيفيت زندگي آنها را بهبود بخشد.

 

مصرف خودسرانه مکمل امگا 3

برخی از افراد به جای اینکه ماهی بخورند، خودسرانه به مصرف مکمل و قرص‌های امگا3 روی می‌آورند. اگرچه مصرف این نوع مکمل و قرص‌ها التهاب را کم می‌کند، باعث کاهش سطح تری‌گلیسرید خون می‌شود و مشکلات را حل می‌کند اما با توجه به اینکه مصرف زیاد قرص‌های امگا3 باعث سیالیت خون می‌شود و در طولانی‌مدت قند خون را بالا می‌برد، حتی‌الامکان باید از مصرف خودسرانه آن اجتناب کرد. مصرف طولانی‌مدت و روزانه آن می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه امگا3 یک نوع اسید چرب است، اگر بیش از مقدار مورد نیاز مصرف شود، با اسید چرب امگا6 که برای عملکرد بینایی و مغزی لازم است، رقابت می‌کند و میزان جذب آن را پایین می‌آورد. مصرف مکمل و قرص امگا3 حتما باید تحت‌نظر پزشک صورت بگیرد. در صورتی که التهابی در بدن وجود داشته باشد و پزشک مصرف مکمل امگا3 را توصیه کند، مصرف آن برای یک دوره بلامانع خواهد بود. افرادی هم که به هیچ ‌وجه علاقه‌ای به خوردن غذاهای دریایی ندارند، می‌توانند منابع گیاهی مثل روغن کلزا را در برنامه غذایی خود بگنجانند یا اینکه در نهایت از مکمل امگا 3 دو روز در هفته استفاده کنند.

 

یک مکانیسم پیچیده استخوان‌سازی

برخی از مطالعات در انسان نشان می‌دهد که اسیدهای چرب بلند زنجیره مانند امگا3 می‌تواند استخوان‌سازی را افزایش دهد، افزایش توده استخوانی را در نوجوانان تحت تاثیر قرار دهد و کاهش استخوان را در کهنسالی کاهش دهد. با این حال، مکانیسم‌های سلولی عملکرد اسیدهای چرب امگا3 پیچیده است و شامل ایجاد تغییرات متابولیت‌های اسیدچرب مانند پروستاگلاندین‌ها، رزولوین‌ها و پروتکتورها است که مسیرهای مختلف سیگنالینگ، سیتوکین‌ها و عوامل رشد را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد؛ که البته در برخی جنبه‌ها، هنوز اختلاف‌نظر وجود دارد. اسیدهای چرب امگا3 بر گیرنده‌های هسته‌ای که در سلول‌های استخوان‌خوار یا استئوکلاست یافت می‌شود، اثر گذاشته و مانع جذب استخوان می‌شود.
در رابطه با استئوپروز هم نقش امگا 3 به تنهایی در پیشگیری و درمان واضح نیست و اگر هم بخواهیم نقشی برای امگا 3 در نظر بگیریم به صورت کمکی برای کلسیم و در کنار کلسیم نقش پیدا می‌کند که اثر مثبتی بر سلول‌های استئوبلاست یا استخوان‌ساز خواهد داشت.

 

نکته
نكته حائز اهميت اينكه افرادی که وارفارین یا آسپیرین استفاده می‌کنند، نمی‌توانند سرخود مکمل بخورند و باید تحت نظر پزشک و بر اساس آزمایشات دوره‌ای مصرف مکمل داشته باشند. از طرف ديگر با توجه به اينكه مکمل عوارض گوارشی دارد، بنابراين بهتر است با شکم خالی مصرف نشود و همراه یا بعد غذا بهترین زمان مصرف آن است. در ضمن نسبت درصد امگا6 به امگا3 بهتراست 2 به 1 تا 3 به 1 باشد که بهترین جذب را داشته باشد.

سپاسگزاریم که وقت گرانمایه خود را بر ما ارزانی داشته اید ، شما می توانید تمامی مکمل های حاوی امگا 3 را از سایت – اپلیکیشن دیجی دارو با ارسال رایگان سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

 

جینسینگ چیست و چه خواص و عوارضی دارد..

یکی از گیاهان مشهور مقوی و نیروزا در جهان ، جنسینگ نام دارد که به گیاه جوانی و نوش دارو نیز معروف است.

قسمت مورد استفاده: ریشه گیاه می باشد

محل رویش: این گیاه در جنگل های انبوه نواحی کوهستانی چین و منچوری می روید.

ترکیبات شیمیایی: پاراکیلون، پاناکیلوزید، آمیدون، رزین، اسانس، استرول، ویتامین های گروه B، ژینسه نوزیدها

 

موارد مصرف

اثر مقوی و معالج روی اکثر بیماری ها، تب بر، رفع خستگی های جسمانی و روحی، لرزش های زمان پیری، نیرو دهنده سیستم عصبی، روماتیسم، تقویت جنسی، ضعف، کاهش قدرت توان و تمرکز، داروی کمکی در دوران نقاهت، کاهش استرس، بهتر شدن خلق و کارکرد شناختی، افزایش کارایی جسمی، تعدیل سیستم ایمنی، بهبود عملکرد قلبی عروقی، دیابت، سرطان،حفاظت از آسیب کبدی.

عوارض جانبی

بیشتر عوارض با دوز زیاد و مصرف طولانی مدت حاصل می شود

بی خوابی، سردرد، لرزش، فشارهای عصبی، حالت سرخوشی، بروز دانه های جلدی، اسهال، ادم، تحریک پذیری، پرفشار خونی، اضطراب، افرایش ضربان قلب، سرگیجه، خونریزی در خانم های یائسه، درد سینه، گیجی، خارش، تغییرات خلق، کاهش اشتها، آسیب های ماهیچه ای ناپایدار، عوارض معده ای-روده ای غیر اختصاصی

قطع یکباره جین سنگ موجب بالا رفتن فشار خون، ضعف و لرزش در افراد می شود

مصرف 15 گرم از طریق خوراکی ایجاد بهت و تشویش و تزریق آن ایجاد وهم و خیالات واهی می کند

مصرف بیش از 15 گرم در روز موجب اختلال در هوشیاری و افسردگی می گردد

زیاده روی در مصرف موجب تورم دردناک پستان ها می شود

جین سنگ می تواند موجب التهاب عروق خونی در مغز شده و ایجاد سردرد و سکته می کند

سندرم شبه آنافیلاکسی در مدت کوتاهی بعد از مصرف مقدار کمی شربت جین سنگ مشاهده شده است

 

موارد منع مصرف و احتیاط

دوران بارداری و شیردهی و افرادی که قصد بارداری دارند-.

– کودکان و خردسالان

– خانم های مبتلا به آندومتریوز، فیبروز رحم، سرطان سینه، تخمدان و رحم

– -سرطان پروستات

-بیماری قلبی و پرفشار خونی

– افراد مبتلا MS

-دیابت (به علت وجود خطر هیپوگلایسمی)

– اختلال در خواب و بی خوابی

– اختلال در انعقاد خون یا خطر خونریزی و جراحی

– بیماران کلیوی

– افراد حساس به جین سنگ

تداخلات دارویی

– داروهای آنتی پلاکت مانند پلاویکس و تیکلوپیدین

– داروهای آنتی کواگولانت مانند هپارین و وارفارین

– انسولین و داروهای خوراکی دیابت مانند گلی بوراید، گلی پیزاید، تروگلی تازون، روزی گلی تازون، پیوگلی تازون، کلروپروپامید، متفورمین، تولبوتامید، تولازامید، آکابوز، رپاکلینید، میگلیتون، گلی مپریدون

– داروهای آنتی سایکوتیک مانند کلرپرومازین، فلوفنازین، الانزاپین، ریسپریدون

– داروهای آنتی آلرژی مانند فکسوفنادین

– داروهای ضد قارچ مانند کتوکونازول و تتراکونازول

– داروهای ضد سرطان مانند وین کریستین، وین بلاستین، پاکلی تاکسل، اتوزاید

– داروهای ضد چربی مانند لووستاتین

– ضد بارداری های خوراکی

– ضد افسردگی های MAOIS مانند ایزوکربوکساید، سلجنین، ترانیل سیپرومین، فنلزین

– داروهای محرک سیستم عصبی مرکزی مانند آمفتامین ها، دکسترومتورفان، متیل فنیدات(ریتالین)

– داروهای ضد صرع مانند کاربامازپین، فنی توئین، والپروات سدیم

– باربیتورات ها مانند فنوباربیتال

– بنزودیازپین ها مانند آلپرازولام، دیازپام

– داروهای خواب آور مانند سوناتا،آمبیین

– داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای مانند آمی تریپتلین، نورتریپتیلین، دوکسپین، آموکساپین

– داروهای قلب و فشار خون، دیگوکسین

– کاهش اثر دیورتیکی فروزماید در مصرف همزمان

– کورتیکواستروئید ها، استروژن

– داروهای NSAIDS مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، کتوتیفن، ایندومتاسین، تولمتین،پیروکسیکام، سولین داک، اتودولاک، نابومتتون، اگزاپروزین

– سیکلوبنزامین

– فلوواکسامین

– هالوپورینول

– دیفن هیدرامین

– آسپرین

– فراورده های کیاهی مانند گارلیک (قرص سیر)، جینجر، جینکو، پاپائین

– کافئین موجود در چای و قهوه

– نوشابه های الکلی

 

FDA و جین سنگ

بر اساس نظر شورای عالی بهداشت عمومی کشور، علی‌رغم غنی بودن ریشه جین سنگ از هیدراتهای کربن، پروتید ها، مواد معدنی مختلف، ویتامین هایB ،E ، C و اینکه هر صد گرم آن 338 کالری ایجاد می کند، جین سنگ نمی تواند مانند یک ماده غذایی یا سنتی به حساب آورده شود. بعلاوه بی خطر بودن و موثر بودن جین سنگ توسط FDA مورد تائید نمی باشد. به علاوه استاندارد های دقیقی برای فهمیدن این مطلب وجود ندارد. همچنین گزارشاتی وجود دارد که مکمل های گیاهی فروخته شده دارای آلودگی با فلزات سمی و دیگر دارو ها بوده اند.

 

هشدارهای مهم

  1. از مصرف خودسرانه مکمل های گیاهی خوداری کنید.
  2. داروهای گیاهی کاملا بی خطر و بدون عارضه نبوده و بدون نظر پزشک در هر شرایطی قابل استفاده نمی باشد.
  3. در صورت وجود هر گونه بیماری زمینه ای یا مصرف همزمان داروهای دیگر با مکمل های گیاهی با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  4. در صورت بروز هر گونه واکنش حساسیتی، باید مصرف این دارو را قطع کنید.
  5. با مشاهده هرگونه عارضه جانبی به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

همراهان گرامی سپاسگزاریم که وقت خود را بر ما ارزانی داشته اید ، لازم به ذکر است مکمل ها و کپسول های دارای جنسین در داروخانه آنلاین همواره تخفیف دیجی دارو موجود بوده و با ارسال رایگان و در کوتاه ترین زمان قابل سفارش می باشد….

بهداشت دهان در کودکان

سلام و وقت بخیر خدمت همراهان همیشگی مجله دیجی دارو ، امیدواریم حال دلتون خوب و لحظه های زندگی تون سرشار از شادی و آرامش و یاد خداوند منان بوده باشد ، همانطور که می دانید پیشگیری از بروز بیماری های دهان و دندان به مراتب بهتر و کم هزینه تر از درمان این بیماری ها می باشد. انسانها در طول زندگی خود دارای دو سری دندان شیری و دائمی می باشند. دندان های شیری کودکان از حدود شش ماهگی تا حدود سه سالگی رویش می یابند. تعداد دندانهای شیری ۲۰ عدد است که ۱۰ عدد دندان در فک بالا و ۱۰ عدد در فک پایین می باشد. در حدود سن ۶ تا ۷ سالگی اولین دندانهای کرسی دائمی پشت اخرین دندان شیری رویش میکنند. از سن ۷ تا ۱۲ سالگی کم کم دندانهای شیری لق شده و جای خود را به دیگر دندان های دائمی میدهند.

 

اهمیت دندان های شیری

متاسفانه خیلی از والدین به دلیل اینکه فکر می کنند دندان های شیری با دندان دائمی جایگزین میشود برای بهداشت و سلامت انها تلاشی نمی کنند. همانطور که دندان در زیبایی افراد نقش بسزایی دارد در کودکان هم داشتن دندان های سالم و پاکیزه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. کودکانی که دندان های خود را به دلیل پوسیدگی از دست می دهند بیشتر در مدرسه مورد آزار سایر بچه ها قرار می گیرند.

در ضمن جویدن غذا برای کودکانی که دندان شیری خود را زودتر از موعد معمول و بدلیل پوسیدگی از دست داده اند مشکل خواهد بود. علاوه بر این در صورت پوسیدگی و عفونت دندان شیری، این عفونت ممکن است سلامت کودک را به خطر انداخته و باعث تاثیر بد یا خرابی جوانه دندان دائمی که زیر دندان شیری است شود. اصلی ترین دلیل وجود دندان های شیری کمک آنها به رشد فکی و ایجاد فضای مناسب و کافی برای دندان های دائمی است.

کودکانی که به هر دلیل دندان شیری خود را زودتر از موعد معمول از دست می دهند در آینده به علت رشد نا صحیح فکی و کمبود فضا دچار کج روییدن و نا منظمی دندان های دائمی می شوند. اغلب این افراد باید هزینه های زیادی در آینده بابت منظم کردن دندان ها بپردازند و به درمان های ارتودنسی احتیاج دارند.

 

شستشوی دندان ها:

از رویش اولین دندان شیری والدین باید بوسیله مسواک یا گاز استریل پس از هر شیر خوردن یا حداقل قبل از خواب دندان بچه ها را تمیز کنند. برای کودکان تا زمانی که قادر به تف کردن نیستند نباید از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده شود. اخرین چیزی که با دندان بچه ها قبل از خواب تماس دارد باید مسواک باشد. معمولا کودکانی که با شیشه شیر به خواب میروند دارای پوسیدگیهای فراوان می باشند.

 

استفاده از فلوراید:

برای بچه ها حتما از اب دارای فلوراید یا آب شیر فیلتر شده استفاده شود. دندان ها برای ساخت و ساز احتیاج به فلوراید دارند و این فلوراید با آب اشامیدنی فراهم می شود. اغلب بطری های آماده آب فاقد فلوراید بوده و برای کودکان مناسب نمی باشند.

پرهیز از خوردن مواد شیرین:

نوشیدنی های قندی و اسنک ها حاوی شکر فراوان بوده و با چسبندگی به دندان باعث پوسیدگی دندان کودکان می شوند. برای کودکان به جای نوشیدنی های حاوی شکر، شیر و آب توصیه میگردد. میوه ها اسنک های بمراتب مناسب تری برای کودکان هستند. سودا ها به علت داشتن قند بالا و اسید بسیار برای دندان کودکان مضر بوده و باعث پوسیدگی آن می شود.

 

استفاده از مسواک:

برای کودکان حداقل دو بار مسواک در روز (صبح و قبل از خواب) توصیه می شود. مسواک زدن قبل از خواب بسیار مهم بوده زیرا در زمان خواب دهان بسته بوده و ترشح بزاق به حداقل میرسد و محیط دهان مناسب برای رشد باکتری های دندان و ایجاد پوسیدگی میگردد. دو دقیقه مسواک کامل برای همه سطوح توصیه می شود.

استفاده از نخ دندان:

برای تمیز کردن بین دندان ها، استفاده از نخ دندان نقش مهمی دارد. از زمانی که دندان بچه ها با هم تماس برقرار می کند باید حداقل روزی یکبار از نخ دندان استفاده شود. بهتر است از سن ۳-۴ سالگی نخ دندان بعد از مسواک زدن شب استفاده شود. استفاده از نخ دندانهای کوچک با دستگیره به دلیل سهولت استفاده برای بچه ها توصیه می شود.

استفاده از خمیر دندان:

از زمانی که کودک قادر به خارج کردن کف خمیر دندان می باشد، خمیر دندان حاوی فلوراید و مسواک های برقی نرم توصیه میگردد. به هیچ عنوان چه برای کودکان و چه برای افراد بزرگسال استفاده از مسواک های سفت توصیه نمی شود.

کلام آخر

ویزیت منظم دندانپزشک هر شش ماه یکبار و از زمان روییدن اولین شیری برای کودکان توصیه می شود تا از بروز هرگونه پوسیدگی و از دست دادن دندان جلوگیری گردد. ذکر این نکته ضروری است که بهداشت دهان و دندان در کودکان از هزینه های بالای دندانپزشکی در اینده برای آنها جلوگیری مینماید.

کم خونی کودکان

کم خونی کودکان و راه‌های درمان آن

کم خونی کودکان و راه‌های درمان آن

بهترین درمان برای کم خونی کودکان

کم خونی کودکان؛ در طول سال‌های رشد موضوعی که سلامت بیشتر کودکان را به خطر می‌اندازد، کم خونی کودکان است. کم‌خونی یک بیماری است که امروزه بیشتر افراد حتی کودکان را تحت تاثیر قرار داده است. با خواندن این مطلب از سایت دیجی دارو با درمان کم‌ خونی کودکان آشنا می‌شوید چون بسیاری از آن‌ها ممکن است در طول دوران کودکی خود در معرض ابتلا به کم‌خونی باشند و این مشکل در سال‌های بعد زندگی آن‌ها هم ادامه داشته باشد.

درمان کم خونی کودکان

اغلب والدین با مشکل‌های تغذیه‌ای کودکان خود درگیرند، اما غذاهای غنی از آهن متعددی وجود دارد که حتی کودکان به‌اصطلاح بد غذا، به‌راحتی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

کودکان ممکن است به هر دلیلی غذای خود را پس بزنند و در نتیجه مواد مغذی ضروری برای بدن در حال رشد آن‌ها، تامین نمی‌شود.

کمبود آهن در کودکان شایع است و حدود ۸ درصد از آن‌ها فقر آهن دارند.

در ادامه، درباره‌ی مقدار آهن مورد نیاز کودکان، غذاهای غنی از آهن مناسب برای آن‌ها و راه‌های استفاده از این غذاها در یک رژیم سالم به‌ عنوان راهکاری برای درمان کم‌خونی کودکان صحبت می‌کنیم.

کودکان چه مقدار آهن نیاز دارند؟

طبق توصیه‌های انستیتوی ملی بهداشت، مقدار دریافت روزانه آهن توسط کودکان باید به شرح زیر باشد:

نوزادان ۷ تا ۱۲ ماهه، ۱۱ میلی‌گرم

کودکان نوپا ۱ تا ۳ ساله، ۷ میلی‌گرم

کودکان ۴ تا ۸ ساله، ۱۰ میلی‌گرم

اگرچه توصیه‌های دریافت آهن روزانه طبق غذایی که هر کودک می‌خورد، متفاوت است.

دو شکل آهن وجود دارد: هِم و غیرهِم. آهن هِم فقط در محصولات حیوانی مانند گوشت و غذاهای دریایی وجود دارد. آهن غیرهِم نیز از منابع غیر‌حیوانی و غذاهای غنی شده دریافت می شود.

هر دو نوع آهن می‌تواند به فرد در تامین نیازهای روزانه آهن کمک کند. اگرچه جذب آهن هِم برای بدن راحت‌تر است. به همین دلیل، افرادی که فقط از طریق منابع غیر‌گوشتی آهن دریافت می‌کنند مانند گیاهخواران و کودکان بد غذا، باید ۱.۸  بار بیشتر نسبت به میزان توصیه شده در گروه سنی‌شان آهن مصرف کنند.

ترکیب آهنی که منشا گیاهی دارد با ویتامین سی مانند لیمو و پرتقال، می‌تواند باعث جذب آهن در بدن را راحت‌تر کند.

۱۱ غذای غنی از آهن برای درمان کم خونی کودکان

بسیاری از کودکان به‌‌طرز‌ باورنکردنی بد غذا بوده و بارها غذا را قبل از خوردن و لذت بردن از آن پس می‌زنند. بنابراین، برای درمان کم‌خونی کودک خود ناامید نشوید و  به دنبال وعده‌های غذایی سالم باشید.

برای داشتن یک رژیم متعادل برای درمان کم‌خونی، سعی کنید همه منابع آهن را در برنامه خود بگنجانید و کودکان را به خوردن غذاهای متنوع تشویق کنید.

در درمان کم‌خونی کودکان غذاهای زیر منبع بسیار خوبی از آهن به شمار می‌روند که بسیاری از کودکان به آن‌ها علاقه خواهند داشت:

۱.درمان کم خونی کودکان با غلات صبحانه غنی شده با آهن

بسیاری از غلات صبحانه از جمله آن‌هایی که برای کودکان درست شده‌اند، با آهن غنی شده‌اند. آن‌ها اغلب ۱۰۰ درصد مقدار توصیه شده آهن برای دریافت روزانه را تامین می کنند.

به خاطر داشته باشید بیشتر غلات صبحانه، نمک و شکر زیادی دارند. بنابراین بهتر است از آن‌ها به عنوان درمان دوره‌ای برای کم‌خونی یا بخش کوچکی از یک وعده متعادل‌تر استفاده کنید.

۲. جو دوسر، مناسب برای کودکان کم خون

جو دوسر یک میان وعده مغذی است که بسیاری از کودکان آن را دوست دارند. ۳/۴ یک فنجان جو دوسر حاوی ۴.۵ تا ۶.۶ میلی‌گرم آهن است.

همچنین جو دوسر سرشار از فیبر بوده و یک گزینه عالی برای کودکان مبتلا به مشکلات گوارشی یا معده از جمله یبوست است.

مقداری دارچین و کمی شکر قهوه‌ای به جو دوسر اضافه کنید تا برای کودک جذاب‌تر شود. با سرو آن به‌ همراه یک مشت کشمش محتوی آهن آن را چند برابر کرده‌اید.

۳. گوشت، معجزه‌ای برای درمان کم خونی کودکان

تمام فرآورده‌های گوشتی آهن زیادی دارند. با این حال، بسیاری از کودکان گوشت را رد می‌کنند، اما این راهکارهای ساده ممکن است آن‌ها را متقاعد کند که گوشت ارزش امتحان کردن را دارد:

  • گوشت را به شکل‌های سرگرم‌کننده برش دهید. با قرار دادن آن روی تکه‌ای از نان سفید غنی شده با آهن، که می‌تواند حدود ۱ میلی‌گرم آهن داشته باشد، میزان آهن دریافتی را بیشتر کنید.
  • ناگت‌های مرغ را امتحان کنید. بسیاری از کودکان که علاقه‌ای به گوشت ندارند، با کمال میل غذاهای تهیه شده از مرغ را می‌خورند. با این حال، احتیاط کنید زیرا اغلب نمک و چربی‌های اشباع شده زیادی هم دارند.
  • قبل از پختن، گوشت گوساله یا بوقلمون چرخ شده را با کمی شیر مخلوط کنید. اینکار یک بافت کرمی یا خامه‌ای به آن می‌دهد که برای بسیاری از کودکان جذابیت بیشتری دارد.

۴. ساندویچ‌ کره بادام‌ زمینی

مقدار آهن کره بادام‌ زمینی در بین مارک‌های مختلف، متفاوت است اما معمولا در هر قاشق غذاخوری ۰.۵۶ میلی‌گرم آهن دارد. برای دریافت آهن بیشتر، ساندویچ کودک را با یک تکه نان سبوس دار درست کنید که خود نان می تواند حدود ۱ میلی‌گرم آهن تامین کند.

کره بادام‌ زمینی پروتئین بالایی نیز دارد که آن را به گزینه عالی برای درمان کم‌خونی خصوصاْ در کودکانی که گوشت نمی‌خورند،‌ تبدیل می‌کند.

برای اینکه کمی طعم شیرینی به آن اضافه کنید،‌ استفاده از عسل یا ترکیب آن با موز گزینه‌های مناسبی است.

۵. شکلات تلخ،‌ دشمن کم خونی کودکان

شکلات تلخ یک روش درمانی غنی از آهن برای کودکان مبتلا به کم‌خونی است که دریافت آهن کودک را افزایش می‌دهد. شکلات تلخ یکی از مواد غذایی کاملی است که به کودک ۷میلی‌گرم آهن در هر ۳ اونس (۸۵ گرم) می‌دهد.

برخی از کودکان طعم تلخ شکلات تلخ را دوست ندارند. با ذوب کردن و ترکیب آن با کره بادام‌ زمینی او را به خوردن تشویق کنید.

۶.کم خونی کودکان را با تخم‌ مرغ درمان کنید

تخم‌ مرغ آب‌پز ۱ میلی‌گرم آهن دارد. می‌توانید با رنگ کردن تخم‌ مرغ قبل از سرو، خوردن آن را برای کودک جذاب‌تر کنید.

اگر تخم‌ مرغ آب‌پز باب میل کودک‌تان نیست، املت را امتحان کنید.

بعضی از بچه‌ها عاشق ساندویچ نیمرو می‌شوند. تخم‌ مرغ را سرخ کرده سپس آن را با کمی سس کچاپ سرو کنید. نان سبوس‌دار همراه آن ، ۱ میلی‌گرم آهن به خواص این وعده اضافه می‌کند.

۷. لوبیاها

لوبیاها منبع شگفت‌انگیزی از آهن به شمار می‌روند. لوبیا سفید یکی از غنی‌ترین آن‌هاست که ۸ میلی‌گرم آهن در هر واحد دارد.

با پیروی از دستور پخت‌های زیر، کودکان مبتلا به کم‌خونی را به خوردن لوبیاها ترغیب کنید:

  • لوبیا سفید و سیب‌ زمینی شیرین را بپزید سپس آن‌ها را پوره کرده و کمی دارچین به آن اضافه کنید.
  • با لوبیاها شکل‌های هیجان‌انگیزی درست کنید یا آن‌ها را داخل ساندویچ قرار دهید.

۸.مغزها

مغزها از جمله بادام هندی و پسته، یک منبع عالی از آهن،‌ پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری است.

از آنجایی که مغزها می‌توانند خطر خفگی داشته باشند، هیچ‌وقت یک دانه کامل از مغزها را به کودکی که تازه جویدن را یاد گرفته است، ندهید.

آجیل خرد شده را امتحان کنید یا کره آن را روی کراکر یا نان سبوس‌دار بمالید.

۹. ماهی

سعی کنید ماهی را وارد رژیم غذایی کودک مبتلا به کم‌خونی کنید زیرا این ماده غذایی بسیار مغذی است. ماهی همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و برخی از ماهی‌ها، مانند ماهی خال مخالی و ماهی سالمون، از اسیدهای چرب امگا ۳ مفید برای قلب و مغز سرشارند.

کنسرو ماهی تن در هر واحد ۱ میلی گرم آهن دارد. سعی کنید آن را روی کراکرها با میل و رغبت یا در ساندویچ سرو کنید.

ترکیب تن ماهی با آووکادو بافتی خامه‌ای و کرمی درست می‌کند که در کنار کراکر یا چیپس برای کودکان بسیار جذاب است.

۱۰. سبزی‌ها

سبزی نخوردن کودکان یک مشکل بزرگ است. سبزی‌ها را درون یک اسموتی مخلوط کرده تا یک میان‌ وعده پر از مواد مغذی و سرشار از آهن درست کنید که حتی کودکان آن را دوست دارند.

یکی از دستور‌ پخت‌های زیر را امتحان کنید:

  • اسفناج پخته و پوره شده آهن زیادی دارد. آن را با هندوانه ، بلوبری یا زغال اخته منجمد، تمشک یخ‌زده و یک تکه آووکادو برای تهیه یک اسموتی مغذی مخلوط کنید.
  • برای داشتن یک روش درمانی خوشمزه برای کم‌خونی کودکان، یک قاشق غذاخوری عسل، کلم بروکلی پخته و پوره شده، شهد، طالبی و انجیر را ترکیب کنید.

۱۱. درمان کم خونی کودکان با میوه

برخی از میوه‌ها منبع خوبی از آهن به شمار می‌روند. مقادیر آهن زیر را در حدود ۱ فنجان از این میوه‌ها می‌توانید پیدا کنید:

کشمش ، ۴ میلی‌گرم

نصف برگه زردآلو ، ۳.۴۶ میلی‌گرم

گیلاس ترش قرمز ، ۰.۷۱ میلی‌گرم

هندوانه ، ۰.۳۶ میلی‌گرم

آلو ، ۰.۳۶ میلی‌گرم

اسموتی میوه با کمی ماست یا عسل ترکیب فوق ‌العاده‌ای برای درمان کم‌خونی کودکان می‌شود.

سعی کنید میوه غنی از آهن مورد علاقه کودکتان را پوره کرده و آن را در قالب آب نبات قرار دهید. به مدت ۲-۳ ساعت یخ بزند، سپس از یک آب نبات غنی از آهن لذت ببرید.

کلام آخر

امروزه کم‌خونی کودکان به یکی از مشکل‌های بزرگ والدین تبدیل شده اما خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان کم‌خونی کودکان وجود دارد. با شناخت مواد غذایی غنی از آهن می‌توانید به‌سادگی کم‌خونی کودکان را درمان کنید و یا همچنین با مصرف مولتی ویتامین  – قطره های آهن موجود در داروخانه آنلاین دیجی دارو با ارسال رایگان این مشکل را برای همیشه حل کنید….

سپاسگزاریم که با ما همراه بودید…  داروخانه آنلاین همواره تخفیف دیجی دارو