سلام به دوستان و همراهان سایت داروخانه انلاین دیجی دارو. امروز هفتم خردادماه 1402 هجری شمسی است. امیدوارم در این روز گرم بهاری بهترین اتفاقات را تجربه کرده باشین. بعد از چند روز درگیری با اتفاقات مرتبط با سایت و آشنایی با چندتا عزیز برای پشتیبانی سایت از دیروز دوباره پر قدرت برای خدمت به هم وطنان عزیز برگشتیم.

بحث امروز ما کپسول امنیک می باشد. امنیک برند هلندی کپسول تامسولوسین می باشد. بهترین برندی که در مارکت وجود دارد همین برند امنیک می باشد. البته در گذشته تامسولوسین هگزال هم موجود بود که واقعا بسیار با کیفیت و طرفداران خاص خودش رو داشت. برند ایرانی و پر طرفدار تامسولوسین کپسول های 0.4 میلی گرم پروترال می باشد که شرکت سازنده آن شرکت داروسازی تسنیم می باشد. با یک نگاه اجمالی و سریع کاملا می شود مطمئین شد که پروترال را از روی برند هلندی آن یعنی امنیک کپی برداری کرده اند. 

جزء فعال کپسول امنیک، تامسولوسین است که باعث کاهش فشار روی عضلات پروستات و پیشابراه و عبور راحت تر ادرار در مسیر پیشابراه و تسهیل در ادرار کردن می شود. کپسول آمنیک ۰.۴ mg شامل 0.4 میلی گرم هیدروکلراید تامسولوسین است. کپسول های omnic به رنگ نارنجی و سبز زیتونی با علامت 0.4 روی قسمت سبز کپسول و علامت یامانوچی و 701 روی قسمت نارنجی کپسول است. این کپسول توسط مردان، که برای درمان علائم پروستات بزرگ یا همان هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)، مورد استفاده قرار می گیرد. این کپسول با شل کردن عضلات پروستات و عضلات گردن مثانه دفع ادرار را راحت تر می کند همچنین این کپسول علائم هیپریلازی پروستات مانند مشکل در شروع جریان ادرار، جریان ادرار ضعیف یا احساس نیاز به ادرار کردن فوری اغلب در نیمه شب، از بین می برد.

نحوه عملکرد قرص امنیک:

جز فعال omnic ، تامسولوسین است، یک بلوک کننده گیرنده آلفا یک که باعث کاهش فشار روی عضلات پروستات و پیشابراه و عبور راحت تر ادرار در مسیر پیشابراه و تسهیل در ادرار کردن میشود. این دارو در مردان برای درمان مشکلات ناشی از هیپرپلازی خوش خیم پروستات همانند : مشکل در ادرار کردن، قطره قطره ادرار کردن، فوریت در ادرار کردن و شب ادراری استفاده می شود. 

نحوه مصرف کپسول آمنیک:

دوز طبیعی آن روزانه یک کپسول می باشد که بعد از صبحانه یا اولین وعده غذایی باید استفاده شود. کپسول باید به صورت یکجا بلعیده شده و از جویدن یا خرد کردن خودداری شود. کپسول امنیک معمولا یک بار در روز و تقریبا 30 دقیقه بعد از خوردن یک وعده ی غذایی باید مصرف شود. سعی کنید این دارو را هر روز به طور همزمان مصرف کنید. 

عوارض قرص امنیک:

گیجی به خصوص حین نشستن وایستادن، انزال غیر طبیعی، ضعف، سردرد، تپش قلب، آبریزش یا گرفتگی بینی و واکنش های حساسیتی خارش و راش پوستی و تورم موضعی. گاها تهوع، اسهال و یبوست. به ندرت از حال رفتن و به صورت خیلی نادر پریاپیسم ( نعوظ ناخواسته طول کشیده و دردناک که نیازمند اقدام درمانی فوری می باشد). اگر عارضه دارویی دیگری رو تجربه کردید حتما با پزشک و داروساز خود در میان بگذارید.

کپسول های امنیک در داروخانه دکتر قاسمی موجود می باشد. با در دست داشتن نسخه می توانید خرید خود را از ما انجام دهید. با کلیک کردن بروی تماس با ما می توانید با کارشناسان یا خود دکتر قاسمی صحبت کرده و نسخه خود را دریافت نمایید. 

با تشکر دکتر قاسمی موسس و مسئول فنی داروخانه آنلاین دیجی دارو. 1402/03/07 

 

2 دیدگاه در “امنیک

  1. N.H گفت:

    سلام آیا استفاده این قرص برای خانمها نیز تجویز میشود؟ دکتر برای من تجویز کرده بخاطر تنگی مجرای ادرار

    1. سلام مشتری گرامی
      بله تجویز میشود. با تشکر دکتر قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *