سلام به دوستان و همراهان همیشگی داروخانه آنلاین دیجی دارو. امروز شنبه روز پدر و روز مرد و مصادف با 15 بهمن ماه 1401 شمسی می باشد. امیدوارم این چند روز تعطیلی را در کنار خانواده به خوبی و خوشی سپری کرده باشین. امروز یه بحث جالب و داغ برای شما داریم. خارش بدن یکی از دغدغه های ما آدم ها هست. دلایل بسیار زیادی برای خارش بدن و درمان های آن ذکر شده است.

تا به حال به ماده‌ای حساسیت داشته‌اید؟ محرک‌ها باعث آزار پوست یا نقاط دیگر بدنتان شده‌اند؟ دست و پنجه نرم‌کردن با خارش و عوارض حساسیت‌های مختلف ساده نیست. احتمالاً برای رهایی از خارش یا وضعیت‌های ناخوشایند دیگر به دنبال بهترین دارو حساسیت و خارش بوده یا هستید. پیش از هرچیز این را بدانید که اگر علائمتان شدید است، نیاز به مراجعه به دکتر پوست دارید.

خیلی وقت ها خارش ها عصبی می باشند. فکر می کنم در دوستان و نزدیکان دیده باشین که گفته می شود طرف خارش عصبی دارد. بهترین دارو برای خارش های عصبی کپسول های دوکسپین می باشد. این کپسول ها در داروخانه با دوزهای 10 و 25 میلی گرم در داروخانه موجود می باشد.

بعضی اوقات دیده می شود که خارش ها به علت استفاده از مواد غذایی آلرژن می باشد. برای شما مثال می زنم. مانند سس کچاپ ، گردو ، انگور . فلفل و مواد دیگر می باشد. این مواقع بدن پر از کهیرهایی خیلی وحشتناک می شود که مریض بسیار با حالت مضطرب و پریشان به داروخانه یا مطب پزشک مراجعه می کند. برای درمان این نوع خارش که به آن حساسیت های غذایی گفته می شود درمان های متعددی وجود دارد. بهترین راه برای درمان این نوع خارش ها قرص های هیدروکسی زین می باشد. این دارو با دوزهای 10 و 25 میلی گرم در داروخانه وجود دارد. توجه داشته باشین که این دارو خواب آوری زیادی دارد. پس توصیه می شود قبل از خواب استفاده شود و در موقع استفاده از آن حتما از رانندگی و کارهایی که نیاز به هوشیاری دارند پرهیز نمایید.

توجه داشته باشید بعضی اوقات خارش های پوستی ممکن است منشا قارچی و باکتریایی داشته باشند. خیلی وقت های با مراجعه به متخصص های پوست ابتدا مریض کاملا معاینه می شود و سپس داروی مناسب برای آن تجویز می شود. حتی بعضی اوقات از نقاطی که مشکوک به عفونت های قارچی هست نمونه برداری می شود و در آزمایشگاههای قارچ شناسی مورد بررسی و کشت قرار می گیرد. درمان های موضعی ضد قارچ عبارتند از تریامسینولون ان ان که این دوتا ان مخفف نیستاتین و نئومایسین می باشد. از داروهای دیگر ضد قارچ می توان به کلوتریمازول ، کتوکونازول ، مایکونازول و مترونیدازول اشاره کرد.

امیدوارم از مطلب امروز سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو توجه و بهره کافی را برده باشین. با تشکر دکتر قاسمی 1401/11/15 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *