سلام به دوستان و همراهان سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو. امیدوارم هفته خوبی را در کنار عزیزانتان سپری کرده باشین. امروز جمعه 14 بهمن ماه 1401 شمسی می باشد.

بحث امروز ما قرص هایی هستند به نام خانواده استاتین ها. این خانواده برای کاهش کلسترول بسیار مفید هستند.

آتورواستاتین برای درمان انواع مختلف دیس لیپیدمی ، از جمله هایپرلیپیدمی اولیه و دیس لیپیدمی مختلط در بزرگسالان ، هایپرتری گلیسیریدمی ، دیس بتیلیپوپروتئینمی اولیه ، هایپر کلسترول خانوادگی هموزیگوت و هیپر کلسترول خانوادگی هتروزیگوت در بزرگسالان که با اصلاح رژیم غذایی ناموفق شناخته شده است.

مقادیرغیر طبیعی چربی خون نشان دهنده نمایی از کلسترول پلاسما ، تری گلیسیرید یا هر دو به عنوان لیپوپروتئین با چگالی بالا است. این بیماری خطر بالاتری برای گسترش آترواسکلروز ایجاد می کند.

اتورواستاتین ، همراه با اصلاحات رژیم غذایی ، برای جلوگیری از وقایع قلبی عروقی در بیماران با فاکتورهای خطر قلبی و / یا پروفایلهای چربی غیر طبیعی شناخته شده است.

آتورواستاتین می تواند به عنوان یک عامل پیشگیرانه برای انفارکتوس میوکارد غیر کشنده ، سکته های کشنده و غیر کشنده ، روشهای تجدید عروق ، بستری در نارسایی احتقانی قلب و آنژین در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب استفاده شود.

حراج باورنکردنی دیجی دارو از دست ندهید، روی تصویر کلیک کنید.

تجویز داروهای استاتین به دنبال هرگونه حوادث قلبی عروقی و برای افرادی که دارای خطر متوسط ​​تا زیاد از ابتلا به CVD هستند ، یک روش استاندارد محسوب می شود. شرایط حاوی استاتین شامل دیابت قندی ، آترواسکلروز بالینی (از جمله انفارکتوس میوکارد ، سندرم حاد عروق کرونر ، آنژین پایدار ، بیماری عروق کرونر مستند ، سکته مغزی ، حمله ایسکمیک ترانس (TIA) ، بیماری کاروتید مستند ، بیماری شریان محیطی و گرفتگی) ، آئورت شکمی آنوریسم ، بیماری مزمن کلیه و سطح LDL-C است.

شرکت سبحان دارو یکی از شرکت های داروسازی است که واقع در حومه شهر زیبای رشت می باشد. محصولات سبحان دارو مورد علاقه بیشتر مردم ایران عزیز ما هست. داروهایی از جمله کلونازپام ها و خانواده آتورواستاتین ها . دوزهای این دارو به ترتیب 10 و 20 و 40 میلی گرم می باشد. یکی از عوارض شایع داروی آتورواستاتین نوروپاتی می باشد. اوایل استفاده از این دارو بیماران از درد پا خیلی شکایت و گله دارن. یکی دیگر از عوارض جانبی این دارو حالت تهوع و مشکلات گوارشی می باشد.

دوستان در نظر داشته باشند در ابتدای استفاده از این دارو، ابتدا با دوز کم که 10 میلی گرم است شروع کنین و سپس دوز را تا 40 میلی گرم بالا ببرید. در کلسترول بالا در نظر داشته باشید که کلسترول به راحتی با مصرف این دارو کاهش پیدا می کند. پس با یک رژیم مناسب و استفاده از آتورواستاتین شرک سبحان می توانید هایپرلیپیدمی خود را کنترل کرده و از مشکلات ثانویه افزایش کلسترول در امان بمانید.

امیدوارم مطلب امروز توانسته باشه برای شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت دیجی دارو مفید بوده باشد. با تشکر دکتر قاسمی 1401/11/14 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *