انرژی درمانی چیست ؟

سلام دوستان عزیز و گرامی و همراهان سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو. امیدوارم روز خوبی را در کنار خانواده سپری کرده باشین. مبحث امروز داروخانه دیجی دارو انرژی درمانی است.

اول ببینیم انرژی درمانی چیست؟

انرژی درمانی یکی از شاخه های علم پزشکی جایگزین است که تا به حال موثر بودن این روش های بهبودی در بیماری ها به طور کامل ثابت نشده است. در سایت ویکی پدیا که گشت میزدم مشاهده کردم این شاخه از علم پزشکی به دو شاخه تقسیم می شود. اول درمان‌هایی که بر اساس نوعی انرژی هستند که به‌طور علمی تأیید نشده‌اند، و درمان‌هایی که برپایهٔ نوع شناخته‌شده‌ای از انرژی مانند انرژی الکترومغناطیسی هستند.

مرکز ملی مکمل و جایگزین ایالات متحده آمریکا بین دو گونه از انرژی‌درمانی فرق می‌گذارد: نوعی که برپایهٔ انرژی‌های واقعی و شناخته‌شده فیزیک است، و نوعی که برپایهٔ انرژی‌هایی با سرچشمهٔ ناشناخته است، مانند مفهوم چینی چی  یا مفهوم  هندی پرانا که به عنوان پزشکی سنتی آن کشورها به کار می‌رود. این انرژی‌های ناشناخته هیچ تعریف روشن سنجش پذیری  یا ابطال پذیری  ندارند.

انرژی درمانی که در زبان لاتین با عبارت‌های Energy medicine و Energy Healing شناخته می‌شود، در گذشته اسامی متفاوت و غیر خوشایندی داشت.در واقع بهبود یافتن از طریق  انرژی در سال‌های نه چندان دور به نام‌هایی از قبیل طب نامرسوم و طب حاشیه معروف بود. اما امروزه نام‌های جدیدی از قبیل طب جایگزین را روی آن گذاشته‌اند.

انرژی درمانی به نوعی یک روش بهبودی جدید و نوین محسوب می‌شود که از دید عده‌ای به شدت تاثیرگذار است و از نگاه سایرین هیچ تاثیری بر بهبود بیماری‌های روحی و جسمی ندارد. اگر بخواهیم صادقانه بیان کنیم، باید بگوییم که این روش تاثیر غیرقابل انکاری بر روح و روان انسان می‌گذارد اما هیچ تاثیری در روند بهبود بیماری‌های جسمی از قبیل سرطان نخواهد داشت.خلق‌وخو و سبک زندگی چیزهایی هستند که تحت تاثیر این روش درمان قرار می‌گیرند و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشند.

بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند در هنگام بروز بیماری‌های جسمی، انرژی درمانی باید در کنار درمان‌های پزشکی انجام شود تا روح و روان فرد را آرام سازد و با کاهش اضطراب و استرس فرد، روند بهبود جسمی را سرعت ببخشد.

انرژی درمانی در آینده نزدیک می تواند یکی از شاخه های پر طرفدار علم پزشکی باشد. امیدوارم روزی برسد که همه انسان ها در سلامت کامل به زندگی خود ادامه دهند.

با تشکر دکتر قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *