ارز دیجیتال

سلام به همه عزیزان و همراهان سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو. امیدوارم هر جای ایران عزیزمون هستین خوشحال و سالم باشین. یکی از مباحث پر از حرف و حدیث این روزهای دنیا ارز دیجیتال هست. نمی دونم چقدر با ارز دیجیتال آشنایی دارین.

در دنیا حدود 100 میلیون نفر با ارز دیجیتال آشنایی دارن. در کشور ما نیز کسانی هستند که به خرید و فروش و نگهداری ارز دیجیتال مشغول هستند. ارز دیجیتال مانند همه بازارهای دیگر اقتصادی مانند فارکس و طلا و بورس دارای نمودارهای منطقی و تحلیلی ریاضی می باشد. در نظر داشته باشین در کشور ما نیز مجلس شورای اسلامی در صدد قانون مند کردن این رمز ارزها می باشد. در کشور ما مزارعی بیشتر در نقاط آزاد تجاری وجود دارند که به استخراج رمز ارزها مشغول می باشند.

حال ببینیم این رمز ارزها  که در بستر بلاک چین هستند چگونه کار می کنند.

  1. بلاک چین، دفترکلی است که اطلاعات ثبت شده روی آن، میان تمام افرادی که به آن متصل می‌شوند، به اشتراک گذاشته می‌شود، بنابراین امکان دستکاری در یک بلاک چین وجود ندارد. در بلاک چین عمومی ضد انحصاری ما انحصار تراکنش ها را در اختیار نداریم مانند بیت کوین و اتریوم . از این نوع بلاک چین زمانی استفاده می‌شود که نظر تمام جامعه مورد نظر در آن شبکه مهم باشد، نه فقط چند فرد خاص. در این بلاک چین هر کسی می‌تواند قراردادهای هوشمند ایجاد کند و یا پول و داده‌ها را منتقل کند. اطلاعات مهم در این بلاک چین‌ ها به صورت رمزنگاری شده قابل ذخیره سازی هستند.
  2. بلاک چین عمومی انحصاری :  در این بلاک چین افرادی خاص برای تأیید فعالیت‌ها انتخاب می‌شود. این افرادمی‌تواند یک مقام، کارمند ارشد، دولت، موسسه یا اشخاص دیگری باشند. داده‌ها قابل مشاهده برای عموم هستند اما می‌توان از یک سری اطلاعات خاص محافظت کرد. اطلاعات ذخیره شده روی بلاک چین قابل تغییر نیستند بنابراین برای شرکت اعتبار بزرگی محسوب می‌شود.
  3. بلاک چین خصوصی انحصاری : این نوع بلاک چین می‌تواند برای نهاد‌های مختلف خصوصی و دولتی مورد استفاده قرارگیرد. در این بلاک چین افرادی خاص برای تایید فعالیت‌ها انتخاب می‌شود و فقط افرادی خاص امکان مشاهده اطلاعات ثبت شده را دارند.

سیاست کلی رمز ارزها مبتنی بر این است که تمامی داد و ستد های داخل شبکه ای همگی به دست خود مردم انجام شود. با این کار پول از بانک ها و دولت ها خارج شده و به مانند قدیم که مبادله کالا به کالا وجود داشت خود مردم با هم مبادله خواهند کرد. زمانی که یکی از مخترعین بیت کوین با تعدادی بیت کوین یک پیتزا خرید به این فکر نمی کرد که الان هر واحد از آن بالای 64 هزار دلار ارزش پیدا کند. خواهی نخواهی کل دنیا به سمت رمز ارزها پیش خواهد رفت. امیدوارم توانسته باشم کمی از این اقیانوس بیکران را در این چند خط به تصویر کشیده باشم. با تشکر دکتر قاسمی موسس و مسئول فنی داروخانه انلاین دیجی دارو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *