کیت تست کرونا در داروخانه

سلام به همراهان عزیز و گرامی سایت داروخانه آنلاین دیجی دارو ؛ امیدوارم روز تعطیل که مصادف با اربعین حسینی هست در تاریخ 5 مهرماه 1400 تا الان رو به خوبی سپری کرده باشین.

در این روزهای واقعا سخت و کرونایی که تمامی مردم کشورم با این ویروس منحوس و موذی درگیر هستند جالب دیدم که نکاتی در مورد روش های تشخیص کرونا چه در خانه و چه در جواب های آزمایش را برای شما عزیزان شرح دهم.

کیت تست کرونا در داروخانه:

دوستان عزیز در نظر داشته باشین موقعی به داروخانه مراجعه کنین یا از داروخانه های اینترنتی با ارسال رایگان مثل دیجی دارو میخواین کیت تست کرونا را تهیه کنید ؛ که علائم کرونا مثل تب و بدن درد و سرفه و پایین اومدن اکسیژن خون را داشته باشین. چون در غیر این صورت هم در وقت و هم در هزینه دچار مشکل خواهید شد.

بنده قبل از اینکه رشته داروسازی رو شروع کنم کارشناسی میکروبیولوژی هم دارم. یعنی به عبارت ساده تر قبل از اینکه داروساز باشم میکروبیولوژیست هم هستم. دوستان دوره کارشناسی بنده مثل دکتر حامد غدیری و بقیه رفقا در رشته های بیوتکنولوژی و دیگر رشته های زیست بنیان بسیار در تولید این کیت ها موفق عمل کرده اند. این کیتی که بنده در سایت برای فروش گذاشته ام یکی از دهها محصول این شرکت هستند.

شرکت روژان  تولید کننده کیت تشخیص خانگی کرونا می باشد. روش استفاده از این کیت بسیار ساده هست. در داخل این کیت یک سواب وجود دارد که در داخل بینی چرخانده می شود. وقتی به دقت این کار انجام شد انتهای سواب را داخل تامپونی که در کیت وجود دارد کرده و در آن به دقت حل می کنیم. سپس مایع تامپون را به روی کیت ریخته و بعد از ده دقیقه مثبت یا منفی بودن تست کرونا را چک می کنیم. داشتن یک خط به منزله منفی بودن و دو خط به منزله مثبت بودن تست کرونا ویروس می باشد. دقت این کیت بالای 90 درصد می باشد.

تشخیص و تفسیر کرونا از روی جواب آزمایش:

خیلی وقت ها تا جواب آزمایش را نزد پزشک ببریم کلی استرس به آدم وارد می شود. تست های کرونا در آزمایشگاهها هم به صورت عمومی هستند و هم اختصاصی چک می شوند. در جواب آزمایش های عمومی معمولا پزشک تست های CBC  و  ESR و CRP و LDH  را چک می کند. اگر این تست ها نرمال نبود به سراغ تست های اختصاصی مثل IgG , IgM و تشخیص مولکولار یا PCR (واکنش زنجیره ای پلیمراز) می روند. در تست های  جنرال مثل CBC (شمارش سلول های خون ) بیشتر مدنظر گلبول های قرمز WBC می باشد. بالارفتن این سلول های خونی و همچنین تغییرات در بعضی از رده های اینها به عنوان مثل نوتروفیل ها کم شده و تعداد لنفوسیت ها زیاد شوند نشانه بیماری ویروسی هست.

در مورد سه تست دیگر جنرال ESR (سرعت رسوب اریتروسیت ها) و CRP (پروتیئن فاز حاد ) که مثل زنگ خطر بدن می باشد و LDH  (آنزیم لاکتات دهیدروژناز) بالا رفتن اینها هم میتواند از علائم عمومی ابتلای فرد به ویروس کرونا باشد.

در مورد تست های اختصاصی هم عرض کنم انتی بادی های اختصاصی IgG وقتی بالا می رود نشانه ابتلای و آلوده شدن فرد به ویروس کرونا و درگیر شدن سیستم ایمنی با کرونا ویروس هست. در مورد آنتی بادی اختصاصی IgM هم عرض کنم وقتی این آنتی بادی بالا می رود یعنی فرود آلوده ویروس هست ولی در حال بهبودی می باشد.

در مورد تست مولکولار یا PCR هم که خیلی تست حساسی می باشد که کاملا و دقیق ابتلای فرد را به ویروس کرونا به صورت کاملا اختصاصی نشان می دهد و در جواب آزمایش با POSITIVE و NEGATIVE  نشان داده می شود.

در پایان این مطلب برای همه بیماران و خانواده های درگیر این ویروس آرزوی سلامتی و طول عمر دارم و امیدوارم از این مطلب که کاملا نوشته قلم خودم هست بهره کافی را برده باشین.

با تشکر دکتر مصطفی قاسمی موسس و مسئول فنی داروخانه انلاین دیجی دارو .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *