مکمل های ضروری دوران بارداری :

دیجی دارو – ابتدای این مطلب لازم به ذکر است که ببینیم که مولیتی ویتامین ها پریناتا و ویتامین های دوران بارداری چه ویتامین هایی هستند؟ دوران بارداری جزو لحظات خیلی حساس یک انسان به شمار می رود. مولتی ویتامین های بارداری عبارتند از کلسیم ، فولیک اسید ، ید وآهن از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. بسیاری از بارداری ها معمولا ناخواسته صورت می گیرد و بهتر است خانم ها در سنین باروری همیشه مولتی ویتامین های مورد نیاز روزانه را دریافت کنند که خدا نکرده با باردار شدن برای جنین اتفاقی پیش نیفتد.

 

اسید  فولیک: اولین ویتامین دوران بارداری اسید فولیک است. طناب نخاعی جنین معمولا تا هفته چهارم شکل می گیرد. اسید فولیک در شکل گرفتن این طناب عصبی و نخاعی نقش دارد. معمولا پزشکان توصیه می کنند که خانم های در سنین باروری همیشه تا 400 میکروگرم نیاز روزانه به اسید فولیک را مرتفع کنند. منابع اسید فولیک عبارتند از : اسفناج ، مغزها و حبوبات و مرکبات. در داروخانه آنلاین دکتر قاسمی می توانید انواع فولیک اسیدها از جمله فولیک اسید هلث اید را تهیه نمایید.

آهن : همان طور که می دانیم آهن برای خون سازی و در گلبول های قرمز خون وجود دارد. آهن به همراه گلبول های قرمز خون باعث انتقال اکسیژن از مادر به جنین و در نتیجه رشد جنین می شوند. مادرانی که با فقر آهن روبرو هستند معمولا کودکانی نارس با وزن کم به دنیا می آورند. در داروخانه اینترنتی دکتر قاسمی با ارسال رایگان می توانید انواع محصولات آهن از جمله کپسول ففول و آهن و ویتامین سی هلث اید و کپسول آهن شرکت ویواتون سوئیس را تهیه فرمایید.

کلسیم : ویتامین بعدی کلسیم است. برای رشد استخوان های جنین کلسیم بسیار ضروری و لازم هست. مادران بارداری که مکمل های کلسیم را به اندازه کافی مصرف نکنند جنین برای رشد خود از کلسیم بافت استخوانی مادر استفاده کرده و مادر بعد مدتی دچار پوکی استخوان خواهد شد. از مکمل های کلسیم که در داروخانه آنلاین دکتر قاسمی موجود است می توان به استئوکینون هولیستیکا فرانسه و همچنین قرص کلسی پاور هولیستیکا و قرص های استئوکر ویتابیوتیکس و قرص کلسیم کلسی کر و کلسی شور شرکت ویتان آلمان اشاره کرد.

ید : همان طور که می دانیم ید برای عملکرد غده تیرویید بسیار مهم و حیاتی است. غده تیرویید برای کنترل سوخت و ساز بدن و رشد جنین و همچنین کم کاری ان باعث عقب افتادگی و ناهنجاری های رشد در جنین می شود. از مکمل های موجود در داروخانه انلاین دکتر قاسمی می توان به یدوفولیک شرکت درسادارو اشاره کرد.

 

بهترین مولتی ویتامین در بارداری :

مکمل های ضروری دوران بارداری، قرص پریناتال (prenatal) از مولتی ویتامین‌های مفید برای زنان در دوران بارداری و شیردهی است که احتمال بروز ناهنجاری مغز و نخاع را در جنین از بین می‌برد. انواع بسیار زیادی از این مولتی ویتامین در داروخانه آنلاین دکتر قاسمی وجود دارد. مانند قرص پرگناکر اورجینال شرکت ویتابیوتیکس انگلستان  و یا پرگناکر کانپسش که مادر را برای بارداری آماده می کند.

ویتامین های مضر در دوران بارداری :

مکمل های ضروری دوران بارداری، در دوران بارداری روزهای پر خطر و استرس زایی وجود دارد. بهتر است در این دوران از مصرف ویتامین A و مکمل های ویتامین های پرهیز شود. حتی در مقادیر بسیار کم هم باعث نقص های مادرزادی در جنین خواهد شد. همچنین دیگر ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین کا و ویتامین دی و ویتامین ای هم باید خیلی با احتیاط و با نظر پزشک مصرف شود. همچنین مکمل های امگا 3 که دارای جیوه هستن نیز باید خیلی خیلی پرهیز شود. بعضی اوقات گوشت های نیم پز نیز مقادیری از جیوه را دارا می باشند.

مکمل های سه ماهه اول بارداری :

سه ماهه اول بارداری جزو حساس ترین روزهای بارداری است. معمولا مادر در این روزها با علائم بارداری مبارزه می کند. اگر قبل از باردارشدن با خوردن انواع مولتی ویتامین ها مانند پریناتال و اسید فولیک خود را را برای بارداری آماده کرده اید با مثبت شدن تست بارداری همچنان آن ها را ادامه دهید. حتما فولیک اسید را استفاده کنید و اگر با خوردن فولیک اسید مشکل دارید و سابقه سقط دارین می توانید ان را با فولینیک یا متیل فولات جایگزین کنید.

مکمل های سه ماهه دوم بارداری :

در سه ماهه دوم بارداری حتما مواد غذایی شامل آهن یا مکمل های آهن باید استفاده شوند. میزان آهن دریافتی در دوران بارداری 27 میلی گرم می باشد. مانند مکمل ایزی آیرون که یکی از بهترین مکمل های اهن موجود در داروخانه اینترنتی دکتر قاسمی با تحویل رایگان وجود دارد. مصرف ویتامین c همراه با آهن باعث بهتر جذب شدن آهن می شود. مکمل بعدی کلسیم هست که روزانه باید 1000 میلی گرم لبنیات خورده شود و یا مکمل های کلسیم استفاده شود. مکمل بعدی فولات ها یا ویتامین های گروه b  است که شکل صنعتی و دارویی آن اسید فولیک می باشد که روزانه باید بین 400 تا 800 میلی گرم مصرف شود. مکمل بعدی ویتامین d است که معمولا روزانه تا 600 واحد بین المللی باید به بدن مادر باردار برسد. مکمل آخر هم اسید چرب امگا 3 می باشد که اید اسید چرب از مغز و قلب و چشم ها و دستگاه عصبی محافظت کرده و میزان مصرف آن روزانه 1.4 میلی گرم می باشد.

در پایان امیدوارم از این مطلب بهره کافی را برده باشین و می توانید تمامی این محصولات را از داروخانه آنلاین دکتر قاسمی (دیجی دارو) تهیه فرمایید.

 

دیجی دارو داروخانه بدون مرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *