قرص فارماتون از جمله مکمل‌های غذایی است که برای رفع خستگی، افزایش انرژی و جبران فقر آهن و کم‌خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکمل‌ها و ویتامین‌های غذایی از جمله موادی هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند و بسیاری از مردم برای جبران کمبود ویتامین مصرفی بدن خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. این مکمل برای افراد ورزشکار نیز بسیار مفید است. اما از طرفی عوارضی برای فرد مصرف کننده به همراه دارد که آن‌ها را به همراه موارد مصرف و نکات مهم ذکر کرده ایم. 

قرص فارماتون نوعی ویتامین و مکمل غذایی است؛ بنابرگفته سازندگان باعث از بین رفتن خستگی، جلوگیری از افسردگی واز بین رفتن استرس و همچنین جلوگیری از بیماری های ناشی از رژیم های غذایی نامناسب میگردد. این دارو بیشتر در خاورمیانه وآفریقا در دسترس قرار دارد که اغلب ورزشکاران و بزرگسالان استفاده میکنند.

البته باید توجه کنید که استفاده این دارو حتما باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد. یکی از شایع ترین نوع این دارو کپسول ژلاتین نرم خوراکی است، اما انواع مختلفی نیز دارد. این دارو ها حاوی ویتامین ها،عصاره جنسینگ و مواد معدنی مناسب با نیاز روزانه بدن می باشد. 

این کپسول ها برای از بین بردن خستگی های ناشی از استرس و همینطورکمبود ویتامین مناسب و از بین بردن ضعف در بدن است. طبق توصیه هایی برای درمان با فارماتون، این دارو را به مدت چهار هفته استفاده کنید و در صورت عدم بهبودی دارو را قطع کرده و با پزشکتان در میان بگذارید.

مولتی ویتامین فارماتون برای کسانی که فقرآهن و کم خونی دارند، آن دسته از زنانی که دوره قاعدگی سنگین و طولانی مدتی دارند، افراد بیماری که بعداز عمل مقدار خون زیادی از دست داده اند و در کل برای افرادی که بدنشان به میزان بیشتری به ویتامین ها و آهن نیاز دارد تجویز می‌شود.

اصلی ترین ماده ی تشکیل دهنده فارماتون عصاره جنسینگ است که باعث به وجود آمدن انرژی میشود وسطح ایمنی بدن را افزایش میدهد. این دارو حاوی کلسیم، منیزیم، ویتامین D، آهن، پتاسیم، ویتامینA، ویتامینE، ویتامین هایB، اسید فولیک، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B-6 و ویتامینB-12می باشد؛ در برخی از فرماتون ها اسید های چرب امگا3 نیز وجود دارد.

قبل از شروع به استفاده از انواع فارماتون ها اگر دارویی مصرف میکنید توجه داشته باشید که تداخل با داروهای دیگر نداشته باشد؛ فارماتون با دارو های زیر تداخل دارد:

• داروی ضد سرطان آرسینک تری اکسید
• داروی کنترل فشار آملودیپین
• الکل
• داروی قلب آمیودارون
• ویتامین ث یا اسکوربیک اسید
• باربیتورات ها

کپسول فارماتون را می توانید از داروخانه های آنلاین مانند دی جی دارو تهیه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *