Kids Vitamins With Royal Jelly

شربت کیدز ویتامینز حاوی رویال ژلی، پره بیوتیک‌های FOS و GOS، ویتامین‌های گروه B، ویتامین‌های A، C، D، E و مقادیر بالایی از املاح معدنی شامل آهن، ید، کروم، سلنیوم، مس، منگنز و روی است. مصرف این محصول در بهبود رشد کودکان، بهبود وضعیت دستگاه گوارش آن ها، تقویت سیستم ایمنی و تامین نیازهای بدن به ویتامین ها و مواد معدنی موثر است. این مکمل به منظور استفاده کودکان بالای 3 سال مناسب است.

رویال ژلی (Royal Jelly):

ژل رویال عسل که به نام ژل سلطنتی، ژل ملکه زنبور عسل در میان مردم شناخته شده است، یک ماده شیری رنگ است که فقط غذای ملکه زنبور ها یا زنبور سلطنتی از آن بعنوان غذا استفاده می‌کند پس یک ماده بسیار قوی و محدود می‌باشد. ژل رویال غنی از ویتامین ها، مواد معدنی کمیاب، کربوهیدرات، پروتئین و اسیدهای چرب منحصر به فرد می باشد که علاوه بر کاهش التهاب در تقویت سیستم ایمنی و افزایش پاسخ ایمنی بدن کودکان به باکتری ها و ویروس ها مؤثر است.  آنتی اکسیدان‌های موجود در این ژل با رادیکال‌های آزاد به مقابله پرداخته و در نتیجه می‌توانند از پیری زودرس پیشگیری نمایند. رویال ژلی خواص ضد التهابی نیز دارد و اگر آنها را روی نواحی دچار التهاب بدن بمالید، تاثیر مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

گالاکتو الیگوساکاریدها (GOS):

کربوهیدرات های غیر قابل هضم هستند که با تنظیم فلور میکروبی روده و افزایش جمعیت باکتری های مفید روده نقش مهمی در ارتقا عملکرد دستگاه گوارش در کودکان دارند. این فیبر محلول به عنوان پری بیوتیک نیز در مکمل ها قرار دارد و باعث بهبود عملکرد روده می شود. همچنین شدت یبوست را کاهش داده، باعث نرم شدن مدفوع شده و دفع را آسان می نماید.

فروکتو الیگوساکاریدها (FOS):

فروکتوالیگوساکارید یک پری بیوتیک می باشد که باعث افزایش تعداد باکتری های مفید و غیر بیماری زا در روده می شود. این پری بیوتیک از فیبرهای غذایی محلول محسوب می شود که در پیشگیری از سرطان، بهبود جذب مواد معدنی و پیشگیری از ابتلا به یبوست و بهبود آن نیز موثر می باشد.

آهن (Iron):

نوزادان ما برای ساختن هموگلوبین به آهن نیاز دارند که بتواند اکسیژن را از طریق خون به تمام سلول های بدن برساند. این هموگلوبین است که به گلبول های قرمز خون، رنگ می دهد. وقتی شما آهن به مقدار کافی ندارید، گلبول های قرمز خون به گلبول های کوچک و کم رنگ تبدیل می شوند

تامین روزانه ی آهن کافی برای رشد کودک بسیار ضروری بوده و کمبود آن به خصوص در سنین پایین تر با عوارض زیادی همراه است. در واقع آهن برای رشد و تمایز سلول ها ضروری بوده و از این طریق در تقویت رشد کودکان نقش دارد. عقب افتادگی در رشد و تکامل فیزیولوژیک و ذهنی از جمله عوارض کمبود آهن به خصوص در کودکان با سنین پایین تر می باشد.
نیاز به آهن در کودکان در سنین مختلف متفاوت است.

روی (Zinc):  

زینک یا روی یکی از ماده معدنی ضروری برای بدن می باشد که برای فعالیت بیش از 300 آنزیم در بدن ضروری است. از آنجایی که بدن هیچ سیستم خاصی برای ذخیره کردن زینک ندارد، دریافت روزانه ی این عنصر برای حفظ سلامت و رشد کودکان بسیار ضروری است. زینک در ساخت و تکثیر سلول ها، ساخت DNA و پروتئین نقش داشته و به همین خاطر در حمایت از رشد در طول دوران جنینی، کودکی و نوجوانی نقش اساسی دارد. کمبود دریافت زینک با عقب ماندگی رشد، تاخیر در بلوغ و کاهش اشتها همراه است. میزان مجاز توصیه شده به زینک بر اساس سن و جنس کودکان و نوجوانان متفاوت است.

سلنیوم (Selenium):

سلنیوم از جمله مواد معدنی ضروری برای بدن است که در ساخت و متابولیسم هورمون های تیروئیدی، ساخت DNA، جلوگیری از ایجاد آسیب های اکسیداتیو و عفونت ها نقش دارد. لذا دریافت مقادیر کافی از آن برای کودکان و نوجوانان حائز اهمیت است.

ید (Iodine):

هورمون های تیروئیدی تنظیم کننده ی بسیاری از فرآیندهای درون بدن از جمله سوخت و ساز، ساخت پروتئین ها و فعال شدن آنزیم های درون بدن هستند. ید یک عنصر بسیار مهم در ساخت هورمون های تیروئید است.همچنین در کودکان ید برای تکامل استخوان و سیستم عصبی مرکزی ضروری می باشد. کمبود ید عوارض متعددی بر رشد و تکامل دارد. در صورت عدم دریافت ید کافی در سنین ابتدایی کودکی، تکامل اعصاب و مغز مختل شده و باعث ایجاد عقب افتادگی های ذهنی به صورت غیرقابل جبران می شود. در واقع کمبود ید یکی از شایع ترین علل قابل پیشگیری عقب ماندگی ذهنی در دنیاست.

تحقیقات نشان داده است کودکان به کمبود ید حساس تر هستند و حتی در صورت وجود کمبود های خفیف، سطح هورمون های تیروئید در بدن آنها کاهش می یابد.

کروم (Chromium):

کروم یک عنصر طبیعی کمیاب است. این ماده معدنی با تقویت عمل انسولین می تواند در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش داشته باشد همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی است. کروم می تواند عملکرد انسولین را تقویت کند و از این رو باعث کاهش سطوح قند خون شود. این ماده همچنین در کاهش وزن و افزایش توده عضلانی نقش دارد.
کروم با تقویت عملکرد انسولین می تواند سطح قند خون در کودکان را کنترل کند و مانع از ابتلاء آنها به دیابت و چاقی شود.

ویتامین آ (Vitamin A):

ویتامین A برای رشد، تکامل و مبارزه با بیماری های عفونی در کودکان ضروری است. این ویتامین در تشکیل و سلامت سیستم ایمنی، رشد استخوان، تکامل مغز و تکامل سیستم بینایی کودکان نقش دارد. کمبود ویتامین A عوارض جبران ناپذیری در کودکان به همراه خواهد داشت. شایع ترین علامت کمبود ویتامین A در کودکان خشکی چشم (گزروفتالمی) است که با کاهش تطابق با نور و شب کوری همراه است. اما در مراحل اولیه کمبود ویتامین A و قبل از بروز گزروفتالمی، خطر عفونت ها در کودکان بالا می رود.کودکانی که دچار سوءتغذیه هستند و نیز کودکانی که به طور طولانی مدت اسهال داشته اند به ویژه در معرض خطر کمبود ویتامین A هستند.

ویتامین د (Vitamin D):

 
ویتامین دی برای رشد استخوان، تشکیل دندان، تنظیم سیستم ایمنی، رشد و تقسیم سلولی در کودکان ضروری است. کمبود ویتامین D ممکن است باعث ایجاد نرمی استخوان (راشیتیسم) در نوزادان و کودکان در سنین رشد شود؛ راشیتیسم شدید علاوه بر تغییر شکل استخوان و درد، می تواند باعث عدم رشد، تأخیر در رشد، تشنج ناشی از کمبود کلسیم و ناهنجاری های دندانی شود.

ویتامین ث (Vitamin C):

ویتامین ث یکی از ویتامین های محلول در آب می باشد که بدن انسان نمی تواند آن را بسازد یا ذخیره کند. مطالعاتی نشان می دهند که کمبود این ویتامین با کاهش رشد کودکان همراه است. ویتامین ث به عنوان یک ماده ی مغذی ضروری در ساخت کلاژن و متابولیسم پروتئین ها نقش دارد. کلاژن یکی از فراوان ترین پروتئین های بدن است که به ساخت و تکامل استخوان، مفاصل، پوست و بافت های همبند کمک می کند. همچنین ویتامین ث با افزایش جذب آهن به طور غیرمستقیم نیز در رشد و تقویت کودکان موثر است. از آنجایی که ویتامین ث در تولید انرژی در بدن موثر می باشد، احساس ضعف و خستگی از اولین علائم کمبود این ویتامین است.

ویتامین‌های گروه B:

ویتامین‌های این گروه در رشد جسمی و ذهنی کودک تاثیرات بسیار زیادی دارد که نمی‌توان آن‌ را نادیده گرفت. یکی از این ویتامین‌ها ویتامین ب است که اهمیت بسیار زیادی دارد. کمبود این ویتامین با علائمی خودش را نشان می‌دهد که عوارض بسیاری را به دنبال خود دارد. این ویتامین باعث سوخت و ساز بهتر بدن می‌شود و در تولید انرژی نقش بسیار زیادی دارد. برای تقویت و رشد هوش و حافظه کودک هم بسیار مهم و ضروری است.

ترکیبات شربت کیدز ویتامینز همراه با رویال ژلی ادونسیس(به ازای 10 ميلی ليتر):

عنوان مقدار نیاز روزانه
Royal Jelly 150 mg *
(FOS (Fructooligosaccharides 100 mg *
(GOS (Galactooligosaccharides 100 mg *
Zinc 5 mg 50 %
Iron 6 mg 42.9 %
Copper 0.7 mg 70 %
Manganese 0.7 mg 35 %
Chromium 40 µg 100 %
Iodine 50 µg 33.3 %
Selenium 23 µg 41.8 %
Vitamin C 45 mg 56.3 %
Vitamin PP 13 mg 81.3 %
Vitamin B5 8 mg 133.3 %
Vitamin E 4 mg 33.3 %
Vitamin B6 1.4 mg 100 %
Vitamin B2 1.2 mg 85.7 %
Vitamin B1 1 mg 90.9 %
Vitamin A 700 µg 87.5 %
Folic Acid 100 µg 50 %
Vitamin D3 10 µg 200 %
Vitamin B12 1.4 µg 56 %

* نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

موارد مصرف شربت کیدز ویتامینز همراه با رویال ژلی

  •  کمک به حفظ سلامت عمومی کودکان
  • تقویت سیستم ایمنی در کودکان و نوجوانان
  • کمک به سلامت پوست، مو و ناخن
  • حاوی پره بیوتیک‌های FOS و GOS
  • بهبود رشد جسمی و ذهنی
  • بهبود اشتها

روش مصرف شربت

  • قبل از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید.
  • کودکان 3 تا 7 سال: 5 میلی لیتر در روز، ترجیحا صبح ها بعد از صبحانه
  •  7 سال به بالا: 10 میلی لیتر در روز، ترجیحا صبح ها بعد از صبحانه

موارد احتیاط

  • دارو را دور از دید و دسترس کودکان، در بسته بندی اصلی، در جای خشک، دور از نور و در دمای زیر ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری شود.
  • در صورت حساسیت کودک به هر یک از اجزای تشکیل دهنده این محصول از مصرف آن پرهیز شود.
  • به علت وجود شکر و رویال ژلی در این فرآورده در افراد مبتلا به دیابت با احتیاط مصرف شود.
  • این فرآورده نباید به عنوان جایگزین یک رژیم غذایی سالم و متعادل در نظر گرفته شود.
  •  در طول بارداری، شیردهی و کودکان زیر ۳ سال مصرف دارو توصیه نمی‌شود.
  • هنگام مصرف فرآورده به تاریخ انقضای آن توجه نمایید.
  • برای اطلاعات بیشتر به برگه راهنمای فرآورده مراجعه شود.
  • این محصول جهت تشخیص، پیشگیری و درمان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *