فارماژلیتان /فارماتون ایرانی 

مولتی ویتامین بزرگسالان

مولتی ویتامین + جینسنگ

قیمت قرص فارماژلیتان (فارماتون ایرانی) | داروخانه آنلاین داروبوم برای خرید این محصول با یک قیمت باور نکردنی کافیه فقط روی عکس کلیک کنید.

نام عمومی فرآورده:

کپسول نرم مولتی ویتامین + جینسنگ

نام اختصاصی فرآورده:

فارماژلیتان، مولتی ویتامین بزرگسالان

موارد مصرف :

فرآورده موردنظر دارای عصاره جینسنگ با غلظت بالا، ویتامینها و عناصر کمیاب می باشدو یک مولتی ویتامین بزرگسالان است از این رو جهت کمک در پیشگیری از کمبود ویتامین ها در بزرگسالان و افراد مسن به کار می رود.­ گیاه جینسنگ به عنوان عاملی جهت افزایش قوای ذهنی و جسمی در مواردی از قبیل ضعف، خستگی، کاهش تمرکز در طول دوره نقاهت به کار می رود.

اجزا فرمولاسیون :

Concentrated standardized Ginseng, Vitamin A, Vitamin B, Vitamin B, Vitamin B, Vitamin B, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin E, Nicotinamide, Calcium Pantothenate, Rutin, Iron, Calcium, Phosphorus, Fluorine, Copper, Potassium, Manganese, Magnesium, Zinc, Lecithin Soya

بدن انسان برای حفظ عملکرد صحیح به بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. اکثر این مواد مغذی از طریق مواد غذایی تامین می شوند ولی عدم دسترسی به مواد غذایی، افزایش سن، بیماری ها و پیروی از رژیم های خاص می توانند مانع از دریافت کافی ریز مغذی ها شوند. به همین دلیل استفاده از مولتی ویتامین ها برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی توصیه می شود.
مولتی ویتامین ها با تامین این ریز مغذی مانع از کمبود آنها شده و باعث حفظ سلامت عمومی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن، حفظ سلامت عضلات، حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها، حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی، حفظ سلامت پوست و مو، حفظ سلامت چشم ها و بینایی و حفظ عملکرد صحیح مغز می شوند.
سایر ترکیبات موجود در این محصولات از جمله ترکیبات گیاهی و اسید آمینه ها می توانند در حفظ سلامت تمامی ارگان های بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش سطح انرژی موثر باشند.
مولتی ویتامین فارماژلیتان یکی از این مکمل ها می باشد که با دارا بودن مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی، می تواند در تامین نیازهای روزانه و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشد.

مشخصات ظاهری
مولتی ویتامین فارماژلیتان توسط شرکت داروسازی دانا تولید شده است که در هر قوطی دارای 30 عدد سافت ژل می باشد. این محصول علاوه بر ترکیبات مولتی ویتامین و مواد معدنی حاوی روتین، لسیتین سویا و جینسینگ نیز می باشد که در ادامه شرح می دهیم.

ارزش تغذیه ای
این محصول شامل ترکیبات مولتی ویتامینی ذیل می باشد که تک تک آنها را به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار می دهیم:

ویتامین A
ویتامین A محلول در چربی می باشد و به نام های رتینول (فرم الکلی ویتامین A) و ترکیباتی با فعالیت های بیولوژیکی رتینول نیز شناخته می شود. این ویتامین نقش اساسی در بینایی، رشد و نمو، تقویت سیستم ایمنی و تولید مثل دارد.
میزان نیاز روزانه (RDA) بدن در بزرگسالان برای آقایان 900 میکروگرم (تقریبا معادل 3000IU) و در بانوان 700 میکروگرم (تقریبا معادل 2300IU) می باشد و دریافت حداکثر میزان مجاز روزانه (UL) در این افراد 3000 میکروگرم (10000IU) است. 
نکته ای برای تبدیل میکروگرم رتینول به IU: هر میکروگرم رتینول معادل 3.33 واحد بین المللی یا IU است.

ویتامین C
ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیسم پروتئین ها نیز نقش دارد. این ویتامین علاوه بر عملکردهای بیوسنتز و آنتی اکسیدانی، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و به جذب آهن نیز کمک می نماید.

ویتامین E
این ویتامین جزء ویتامین های محلول در چربی می باشد و یکی از مهم ترین آنتی اکسیدانی های فاز چرب بشمار می رود. این ویتامین با جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد حین اکسیداسیون چربی ها، از ایجاد آسیب سلولی نیز جلوگیری می نماید. به علاوه، در تقویت سیستم ایمنی، بیان ژن و سایر فرآیندهای متابولیکی نقش دارد. ویتامین E در گشاد شدن عروق و جلوگیری از تجمع پلاکتی نیز موثر می باشد.

ویتامین B1
تیامین یکی از ویتامین های محلول در آب است. این ویتامین نقش مهمی در متابولیسم قندها، تولید انرژی، رشد و نیز بهبود عملکرد سیستم عصبی دارد.
میزان نیاز روزانه این ویتامین در مردان بزرگسال 1.2 میلی گرم و در زنان بزرگسال 1.1 میلی گرم می باشد.

ویتامین B2
این ویتامین در فرآیندهای تولید انرژی از مواد مغذی، رشد و تمایز سلولی و تجزیه داروها نقش دارد.
میزان نیاز روزانه بدن به B2 در بزرگسالان برای آقایان 1.3 میلی گرم و در بانوان 1.1 میلی گرم می باشد.

ویتامین B3
نیاسین که ویتامین B3 نیز نامیده می شود، یکی از ویتامین های محلول در آب است. نیاسین نام ژنریک نیکوتینیک اسید، نیکوتین آمید و مشتقات آن نظیر نیکوتینامید ریبوساید می باشد. نیاسین به طور کلی بیش از 400 آنزیم در بدن برای کاتالیز واکنش ها به NAD نیاز دارند که عمدتاً در متابولیسم و تولید انرژی در تمام سلول ها نقش دارد. این ویتامین همچنین برای حفظ یکپارچگی ژنوم و کنترل بیان ژن نیز مورد نیاز است.
میزان نیاز روزانه (RDA) بدن در بزرگسالان برای آقایان 16 میلی گرم و در بانوان 14 میلی گرم می باشد و دریافت حداکثر میزان مجاز روزانه (UL) در این افراد 35 میلی گرم است. 

ویتامین B5
ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید ویتامینی محلول در آب بوده و به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود. همچنین به صورت یک مکمل غذایی نیز در دسترس می باشد. این ویتامین نقشی حیاتی در متابولیسم دارد و یک جزء جدا نشدنی از کوآنزیم آ می باشد، که در تولید انرژی از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها نقش دارد.
میزان دریافت مورد نیاز روزانه بدن در بزرگسالان 5 میلی گرم می باشد.

ویتامین B12
ویتامین B12 از جمله ویتامین های محلول در آب می باشد. این ویتامین به عنوان کوفاکتور آنزیم های مهم در بدن، برای تکامل و عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی، تشکیل گلبول های قرمز سالم، ساخت DNA و جلوگیری از ایجاد کم خونی مگالوبلاستیک (نوعی کم خونی که در اثر کمبود B12 و فولیک اسید رخ می دهد) در افراد ضروری است.

ویتامین B6
ویتامین B6 به تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد شناختی (حافظه و یادگیری)، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS)، بهبود متابولیسم پروتئین و کربوهیدرات کمک می کند. همچنین، در برخی از مطالعات دریافت B6 از طریق کاهش سطح هموسیستئین، خطر بیماری های قلبی و عروقی را کم می کند.
نیاز به این ویتامین محلول در آب در بزرگسالان 1.3 میلی گرم در روز است.

ویتامین D
ویتامین D محلول در چربی بوده و به نام ویتامین نور خورشید نیز شناخته می شود. زیرا مواجهه متوسط با نور خورشید از طریق تابش اشعه ماورا بنفش به پوست، کلسترول را به ویتامین D تبدیل می کند. این ویتامین جذب کلسیم را در روده تقویت کرده و غلظت کلسیم و فسفات سرم را حفظ می کند. بنابراین برای رشد و استحکام استخوان ها لازم است و از نرمی استخوان در کودکان (راشیتیسم) و بزرگسالان (استئومالاسی) جلوگیری می کند.
میزان نیاز روزانه (RDA) بدن در بزرگسالان 15 میکروگرم (معادل 600IU) می باشد و دریافت حداکثر میزان مجاز روزانه (UL) در این افراد 100 میکروگرم (معادل 4000IU) است. 
*نکته ای برای تبدیل میکروگرم ویتامین D به IU: هر میکروگرم از ویتامین D برابر با 40 واحد بین المللی IU می باشد.

منیزیم
منیزیم به عنوان کوفاکتور بیش از 300 سیستم آنزیمی در بدن عمل می کند. منیزیم در ساخت پروتئین، DNA، عملکرد عضلات و اعصاب، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون نقش دارد. منیزیم می تواند به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS) مانند اضطراب، بی خوابی و … کمک کند.

کلسیم
کلسیم فراوان ترین ماده معدنی بدن بوده و عنصر اصلی تشکیل دهنده استخوان است. نیاز روزانه به کلسیم در افراد بزرگسال 1000 میلی گرم است. در صورتی که مقدار مناسبی کلسیم از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنید استفاده از مکمل های کلسیم می تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از کمبود این ماده معدنی باشد.

زینک
روی یک ماده معدنی ضروری است. این ماده معدنی در متابولیسم سلولی، عملکرد سیستم ایمنی، ساخت پروتئین، ترمیم زخم، ساخت DNA، تقسیم سلولی، رشد و نمو طبیعی جنین در دوران بارداری، کودکی و نوجوانی و حفظ احساس چشایی و بویایی نقش مهمی دارد، همچنین برای فعالیت صدها آنزیم لازم است.
میزان نیاز روزانه به این ماده معدنی در مردان 11 میلی گرم و در زنان 8 میلی گرم می باشد.

مس
مس عنصر جزئی بوده که در متابولیسم انرژی، تقویت سیستم ایمنی، ساخت کلاژن، ساخت ملانین (رنگدانه پوست)، جذب و انتقال و عملکرد آهن، تشکیل استخوان، غیرفعال کردن مونو آمین ها (هیستامین، نوراپی نفرین و …) و عملکرد آنزیم های آنتی اکسیدانی نقش دارد.
نیاز به مس در بزرگسالان روزانه 900 میکروگرم باشد. 

منگنز
منگنز یک عنصر کمیاب ضروری است. منگنز یک کوفاکتور برای بسیاری از آنزیم ها است و از طریق عملکرد این آنزیم ها در متابولیسم آمینواسیدها، کلسترول، گلوکز، کربوهیدرات و همچنین مهار رادیکال های آزاد، استخوان سازی، تولید مثل، پاسخ ایمنی، تولید انرژی، هموستاز و لخته شدن خون (به همراه ویتامین K) نقش دارد.
میزان نیاز روزانه منگنز در مردان 2.3 میلی گرم و در زنان 1.8 میلی گرم می باشد.

آهن
آهن یک ماده معدنی ضروری است که مهم ترین نقش آن شرکت در ساختار هموگلوبین گلبول های قرمز خون است. در واقع هموگلوبین یک پروتئین حاوی آهن است که در ساختار گلبول های قرمز خون حضور دارد و اکسیژن را از ریه ها به اندام ها و بافت های مختلف بدن میرساند. وجود این ماده معدنی در روند طبیعی رشد بدن، تولید انرژی، تکامل عصبی، عملکرد سلولی و ساخت برخی هورمون ها ضروری است. میزان دوز مورد نیاز آهن در مراحل مختلف زندگی متفاوت می باشد.
این مقدار در مردان بالغ 8 میلی گرم و در زنان بالغ تا 50 سالگی 18 میلی گرم و برای زنان بالاتر از 50 سال 8 میلی گرم است.

جینسینگ
گیاه جینسینگ، یکی از پر مصرف‌ترین گیاهان دارویی است که عمدتاً به منظور افزایش توانمندی ذهنی و جسمی، کنترل استرس، افزایش تمرکز، کاهش خستگی مفرط، کاهش دوره نقاهت، تقویت قوای “ج ن س ی” و تقویت سیستم ایمنی به کار می‌رود.

لسیتین سویا
لسیتین فسفولیپیدی است که در تمام موجودات زنده یافت می شود. لسیتین که عموماً به عنوان امولسیون کننده به کار می رود می تواند پراکندگی سایر آنتی اکسیدان های فعال در سیستم های زیستی را بهبود بخشیده و انتشار رادیکال های آزاد را در سلول محدود کند. تحقیقات نشان داده که لستین سویا می تواند HDL را افزایش داده و LDL را کاهش دهد. به همین خاطر استفاده از مکمل لسیتین می تواند برای افراد در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی و یا فشار خون بالا مفید باشد.
ویژگی های امولسیون کننده لسیتین به زنجیره ای از واکنش ها منجر می شود که در نهایت باعث مراقبت از مخاط روده و آسان تر کردن روند هضم می شود. به همین خاطر تحقیقات مختلف اثر مکمل لسیتین را در بهبود پروسه هضم در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو مورد بررسی قرار داده و اثرات مثبتی برای آن گزارش کرده اند. علاوه بر این لسیتین حاوی کولین است و بنظر می رسد که کولین می تواند باعث بهبود حافظه و جلوگیری از آلزایمر شود.

روتین
روتین نوعی بیوفلاونوئید یا رنگدانه گیاهی است که در برخی از سبزیجات و میوه ها یافت می شود. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و در بدن به تولید کلاژن و جذب ویتامین C کمک می نماید. روتین می تواند در تقویت سیستم ایمنی، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول خون مفید باشد. روتین در کاهش دردهای آرتریت و کاهش تورم پاها یا بازوها که ناشی از آسیب سیستم لنفاوی است و همچنین پیشگیری از ایجاد لخته خون در بیماری هایی نظیر سکته مغزی، حملات قلبی و آمبولی های ریوی مؤثر است.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره ویتامین ها و مواد معدنی می توانید مقاله (ویتامین ها و مواد معدنی از A تا Z) را مطالعه نمایید.

روش مصرف
روزانه یک کپسول ژلاتینی نرم هنگام صبحانه میل شود.

نتیجه گیری
مکمل 30 عددی مولتی ویتامین فارماژلیتان توسط شرکت داروسازی دانا تولید شده است. مصرف مولتی ویتامین ها برای سلامت بدن، پیشگیری از بیماری های مزمن و تقویت سیستم ایمنی لازم هستند. گیاه روتین موجود در این محصول می تواند به عنوان آنتی اکسیدان عمل نمکاید، گیاه جینسینگ در انرژی زایی و ترکیب لسیتین در سلامت بیماران قلبی عروقی و افراد مبتلا یه کولیت اولسراتیو مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *